A lead generálás (vagyis megkeresések generálása) az egyik legtöbbet használt marketing célok közé tartozik. Ez alatt potenciális ügyfélszerzést értünk, ilyenek például a hírlevél feliratkozók, ajánlatkérők, stb. Bizony az se mindegy, hogy ezeket a leadeket milyen áron tudjuk megszerezni, hiszen senki se akar deficites üzletet csinálni. A következő néhány pontban összeszedtem, hogy milyen módszerekkel és trükkökkel tudjátok minél lejjebb tornázni a vállalkozásotok CPL-jét, vagyis a Cost Per Lead-jét.
-
Vizsgáld meg az AdWords hirdetéseidet
Első körben a legjobb egy ‘best practice-hez’ nyúlni a CPL csökkentése érdekében. Vizsgáld meg a hirdetéseid szövegezését, a landoló oldalad teljesítményét. Ha úgy látod, hogy a landoló oldalad nem teljesít jól, viszont az AdWords hirdetés átkattintási aránya magas, egyszerűen cseréld le a landoló oldalt egy relevánsabbra, hatékonyabbra. Figyelj oda arra is, hogy a legfontosabb kulcsszavad mind a hirdetésben, mind a weboldalon szerepeljen, hiszen ez hatással van a minőségi mutatóra, ami pedig hatással van a CPC-re. Sokszor elég csak egy apróságon is módosítani a landolón, mondjuk a CTA gombot átírni, áthelyezni vagy a színén módosítani. Esetleg a fejléc képet lecserélni vagy a felsorolt előnyökön módosítani. De egyszerre csak egy, maximum két változtatást csináljunk, különben nem fogjuk tudni, hogy melyik vezetett a sikerhez.
-
Csökkentsd a CPC-t
Ez a rész egyszerű, mint az egyszeregy. Ha van egy kulcsszavad, ami nem hoz konverziókat, csökkentsd a CPC-jét vagy szüneteltesd. Ha van egy kulcsszavad, ami szépen hozza a leadeket, jó pozícióban vagy vele, viszont kétszer akkora áron, mint ami neked az ideális lenne, csökkentsd a CPC-t. Fontos, hogy teszteld a fiókodat, hogy mi az az átlagos pozíció, ami neked az ‘arany középút’, nem mindig kifizetődő a legelsőnek lenni.
-
Keresd meg a problémát
Az AdWords kampányok – lassan Google Ad – világában folyamatosan változnak a mutatók. Egy alacsony CPC egyik napról a másikra felugorhat a duplájára, a minőségi mutató lecsökkenhet, a konverziók száma leeshet. Ezeknek a történéseknek különböző okai lehetnek, például megnőtt a verseny egy adott kulcsszóra, olyan változtatásokat végeztél el kampányodon, ami a minőségi mutató rovására ment, esetleg történt valami a landoló oldaladdal. Ásd bele magad a fiókodba, keresd meg a rossz konverziós költséggel rendelkező kampányt, hirdetéscsoport vagy kulcsszót és gondold végig, hogy szükséged van e rá.
Érdemes rendszeresen egy ‘Search Query Reportot’ futtatni fiókodon, hogy meg tudd vizsgálni a keresési kifejezések hatékonyságát, amelyre hirdetésed megjelent. Ha a CPL ideális számodra, vedd fel kulcsszónak, ha pedig nem megfelelő számodra, akkor zárd ki.
-
Vizsgáld meg a teljesítményt hálózatok alapján
Nézd meg, hogy a különböző hálózatokon hogyan teljesítenek kampányaid vagy hirdetéscsoportjaid. Ha a Partner hálózat nem hozza a várt eredményeket, egyszerűen kapcsold ki.
-
Vizsgáld meg a teljesítmény készülékek alapján
Hirdetéseid három eszközön tudnak megjelenni: asztali gép, tablet és mobiltelefon. Vizsgáld meg, hogy kampányod hogyan teljesít egyes eszközökön és eszerint állíts be ezek ajánlatkorrekcióit vagy állítsd le a rossz eredményeket hozót.
-
Próbáld ki a remarketinget
A remarketing kampányok lényegében lehetővé teszik, hogy hirdetéseid olyan felhasználók tekintsék meg, akik már jártak a weboldaladon, valamilyen szinten kapcsolatba léptek veled. Bár a kategóriák és a témák célzással is lényegesen le tudod szűkíteni célközönségedet egy display kampány során, viszont a remarketing kampánnyal olyan embereket célzol meg, akiknél sokkal nagyobb az esély, hogy a végén leadet/konverziót hozzanak, hiszen már interakcióba léptek veled. Általában a remarketing kampányok alacsonyabb költséggel is nagyon jó eredményeket tudnak elérni, így az átlag CPL-ed is csökkeni fog.
-
Negatív kulcsszavazz
Kizáró, negatív kulcsszavak hozzáadásával növelheted a minősített forgalmadat és csökkentheted a nem releváns kattintásokat. Érdemes ezt a műveletet havonta elvégezni, hogy mindig az optimális ügyfeleket érd el hirdetéseiddel, viszont ügyelj arra, hogy semmiképpen se zárj ki olyan kulcsszavakat, amik relevánsak számodra.
-
Vizsgáld meg a kampányaidat napszakok szerint is
Bontsd le kampányaidat napokra és órákra, hogy meg tudd nézni, hogy vannak e olyan időpontok, amik nem relevánsak számodra – például éttermed akkor még zárva van, stb. Ha találsz ilyet, akkor egyszerűen állítsd le akkor a hirdetéseket vagy állíts be ajánlatkorrekciót azokra az időszakokra.
-
Földrajzi teljesítmény elemzése
Végezetül nézd meg, hogy kampányod hogyan teljesít földrajzilag lebontva. Javasolni szoktuk, hogy ha egész Magyarországra futnak a hirdetések, akkor egyesével vegyük fel a megyéket és külön Budapestet is, hogy így lehetővé tegyük egyes területek elemzését, valamint a későbbiekben az ajánlatkorreckió beállítását is.