Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A hirdetésbővítmények aranybányája

Tartalomjegyzék

Adrienn Laczkó
2020.05.20.

Miért fontosak a hirdetésbővítmények?

A hirdetésbővítmények igazi nagyágyúk. Segítségükkel területet foglalhatunk a keresőben, lejjebb és lejjebb szorítva versenytársainkat. Használatuknál az alapelv: hogy a több, az több! Azaz minél több bővítményt használunk, annál jobb eredményt érünk el.

01- hirdetésbővítmények nyitókép

Lássuk az előnyöket!

A Google Ads keresési hirdetések címsorainak és leírásainak karakterszáma korlátos, ezért is hasznosak a hirdetésbővítmények, amelyekkel plusz információt tudunk megosztani. A bővítmények használatával hirdetéseinket látványosabbra szabhatjuk és sokkal profibb megjelenést alkothatunk, ezáltal több kattintást érhetünk el. A bővítményhasználat nem kerül plusz költségbe, ráadásul a Google is díjazza az optimalizálási pontszámon keresztül. Végül, de nem utolsósorban versenytársainkat is kiszoríthatjuk a képernyőről, egy jól felépített hirdetéssel ugyanis a mobil kijelzőjét teljesen lefedhetjük. Ha pedig releváns a hirdetésünk, nem is kell tovább keresgélnie az ügyfélnek.

Állítsuk hadrendbe a manuálisan beállítható bővítményeket aszerint, hogy elérendő céljainkhoz melyeket érdemes használni.

1, cél: vásároljanak, konvertáljanak az ügyfelek a weboldalunkon

Leglátványosabb és a lehető legtöbb helyet tudjuk elfoglalni a belsőlink-bővítményekkel. Ahogy a nevében is szerepel, plusz linkeket adhatunk így hirdetésünkhöz, melyekkel azonnal a releváns oldalra juthatjuk ügyfeleinket. Ilyenek lehetnek a kapcsolati adatok, a nyitvatartás, szállítási információ, akciós ajánlat, vagy egyszerűen csak a számunkra legfontosabb termékünk vagy szolgáltatásunkra irányíthatjuk a figyelmet.

Mobilon akár 8 db belsőlink-bővítmény is megjelenhet, címsorral és leírásokkal együtt, és már ezzel gyakorlatilag kitakarhatjuk az egész képernyőt. Maxoljuk ki ezt a lehetőséget!

A kiemelő bővítmények rögtön a hirdetési szövegünk után kerülnek felsorolásra, akár 10 darabot is megjeleníthet a rendszer, a használt karaktertávolságtól, böngészőtől és eszköztől függően. Egyedi jellemzőinket adhatjuk itt meg, mint például az ingyenes házhozszállítás, 1000+ termék, 15 év tapasztalat, garancia, nagy raktárkészlet, valós vevőértékelések stb.

02- bővítmények
A Klikkmánia által használt kiemeleő bővítmények. Alatta belsőlink, bővebb leírással.

A kiemelő bővítmények nem összekeverendőek a strukturált kódrészlet bővítményekkel. Ez a bővítmény viszonylag kötött, a rendszerben lévő 12 kategóriából tudunk választani, melyek a következők: márkák, modellek, műsorok, stílusok, szolgáltatások, tanfolyamok, típusok, úti célok, városrészek, biztosítási módozat, diplomaprogramok.

Egy műszaki bolt a vásárolható készülékeinek a márkáit teheti így közzé, egy utazási iroda a foglalható úti célokat, egy ruházati üzlet pedig öltözködési stílusok sorolhat itt fel. De a szolgáltatások kategóriába bárki bele tudja illeszteni saját vállalkozása kínálatát. 

Karácsonykor vagy a Black Friday kapcsán Te is akciózol? A promóciós bővítményt Neked találták ki! Add meg összegben vagy százalékban a kedvezményt, akár felhasználási idővel és promóciós kóddal kiegészítve, és a rendszer vastagított betűvel fogja kidomborítani. Ez az igazi vevő-vonzó bővítmény!

03-promóciós bővítmény
A HirdetésPartner üzletágunk kiaknázza a teljes aranybányát, így a promóciós bővítményt is.

Sok országban árbővítményt is meg lehet adni, bízzunk benne, hogy hamarosan hozzánk is megérkezik ez a lehetőség. Hogy jelenleg hol elérhető, arról itt tájékozódhatsz.  

2, cél: az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvétel

Adjunk lehetőséget arra, hogy vásárlóink, ügyfeleink egy kattintással felhívhassanak bennünket, állítsunk be hívásbővítményt. Arra is van mód, hogy csak nyitvatartási időben kereshessenek bennünket, beállíthatjuk az időintervallumot, amikor a hívásokat fogadni tudjuk. Ne felejtsük el a hívásokat konverzióként is beállítani.

Korábban volt lehetőség üzenet-bővítményt is használni, melynek segítségével az érdeklődő szöveges üzenetet küldhetett közvetlenül a hirdetésből, de ez a lehetőség év elején kivezetésre került.

A Facebookon már régóta működik, és egyelőre csak béta verzióban, de már a Google hirdetéseken keresztül is lehet űrlapon keresztüli kapcsolatfelvételt eszközölni. A potenciális ügyfelek űrlap bővítményről írtunk már korábban.

3, cél: az ügyfelek jöjjenek be az üzletünkbe/irodánkba

Ha fizikai üzletünk van, célszerű helybővítményt beállítani, melynek segítségével az ügyfelek ránk találnak. Sőt, a kereső számára megjelenik üzletünk a térképen jelölve és a mobilos keresők számára azt is kiírja a rendszer, kb milyen távolságra van most tőlünk. A közelben „legjobb éttermet, kávézót, virágboltot stb.” kereső embereket így tudjuk a legegyszerűbb módon bevonzani.

Ha van Google Cégem-fiókunk is, célszerű azt az Ads-fiókkal összekapcsolni, és ezen keresztül beállítani a címet.

Ha nincs saját üzletünk, hanem mások árusítják a termékeinket, van lehetőség a társult vállalkozások helybővítményét is beválasztani. 

4, cél: alkalmazásunk letöltése és használata

Ha abban a különleges helyzetben vagyunk, hogy mobilapplikációval is rendelkezik cégünk, mindenképp állítsunk be alkalmazásbővítményt

Hogyan jelennek meg a bővítmények?

Sajnos a bővítmények megjelenítésére nem tudunk hatással lenni, a rendszer a hirdetés pozíciója és rangsor szerinti helye alapján súlyoz, illetve olyan bővítményt jelenít meg, amelyik előrejelzése szerint növeli a hirdetés teljesítményét. A megjelenést meghatározó tényezőkről bővebb infót itt találsz. 

Mindenesetre érdemes minél több bővítményt beállítanunk, és nem csak fiók szinten, hanem kampány, sőt akár hirdetéscsoport szintjén is egyénire szabva.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet