Miért fontosak a hirdetésbővítmények?
A hirdetésbővítmények igazi nagyágyúk. Segítségükkel területet foglalhatunk a keresőben, lejjebb és lejjebb szorítva versenytársainkat. Használatuknál az alapelv: hogy a több, az több! Azaz minél több bővítményt használunk, annál jobb eredményt érünk el.
Lássuk az előnyöket!
A Google Ads keresési hirdetések címsorainak és leírásainak karakterszáma korlátos, ezért is hasznosak a hirdetésbővítmények, amelyekkel plusz információt tudunk megosztani. A bővítmények használatával hirdetéseinket látványosabbra szabhatjuk és sokkal profibb megjelenést alkothatunk, ezáltal több kattintást érhetünk el. A bővítményhasználat nem kerül plusz költségbe, ráadásul a Google is díjazza az optimalizálási pontszámon keresztül. Végül, de nem utolsósorban versenytársainkat is kiszoríthatjuk a képernyőről, egy jól felépített hirdetéssel ugyanis a mobil kijelzőjét teljesen lefedhetjük. Ha pedig releváns a hirdetésünk, nem is kell tovább keresgélnie az ügyfélnek.
Állítsuk hadrendbe a manuálisan beállítható bővítményeket aszerint, hogy elérendő céljainkhoz melyeket érdemes használni.
1, cél: vásároljanak, konvertáljanak az ügyfelek a weboldalunkon
Leglátványosabb és a lehető legtöbb helyet tudjuk elfoglalni a belsőlink-bővítményekkel. Ahogy a nevében is szerepel, plusz linkeket adhatunk így hirdetésünkhöz, melyekkel azonnal a releváns oldalra juthatjuk ügyfeleinket. Ilyenek lehetnek a kapcsolati adatok, a nyitvatartás, szállítási információ, akciós ajánlat, vagy egyszerűen csak a számunkra legfontosabb termékünk vagy szolgáltatásunkra irányíthatjuk a figyelmet.
Mobilon akár 8 db belsőlink-bővítmény is megjelenhet, címsorral és leírásokkal együtt, és már ezzel gyakorlatilag kitakarhatjuk az egész képernyőt. Maxoljuk ki ezt a lehetőséget!
A kiemelő bővítmények rögtön a hirdetési szövegünk után kerülnek felsorolásra, akár 10 darabot is megjeleníthet a rendszer, a használt karaktertávolságtól, böngészőtől és eszköztől függően. Egyedi jellemzőinket adhatjuk itt meg, mint például az ingyenes házhozszállítás, 1000+ termék, 15 év tapasztalat, garancia, nagy raktárkészlet, valós vevőértékelések stb.
A kiemelő bővítmények nem összekeverendőek a strukturált kódrészlet bővítményekkel. Ez a bővítmény viszonylag kötött, a rendszerben lévő 12 kategóriából tudunk választani, melyek a következők: márkák, modellek, műsorok, stílusok, szolgáltatások, tanfolyamok, típusok, úti célok, városrészek, biztosítási módozat, diplomaprogramok.
Egy műszaki bolt a vásárolható készülékeinek a márkáit teheti így közzé, egy utazási iroda a foglalható úti célokat, egy ruházati üzlet pedig öltözködési stílusok sorolhat itt fel. De a szolgáltatások kategóriába bárki bele tudja illeszteni saját vállalkozása kínálatát.
Karácsonykor vagy a Black Friday kapcsán Te is akciózol? A promóciós bővítményt Neked találták ki! Add meg összegben vagy százalékban a kedvezményt, akár felhasználási idővel és promóciós kóddal kiegészítve, és a rendszer vastagított betűvel fogja kidomborítani. Ez az igazi vevő-vonzó bővítmény!
Sok országban árbővítményt is meg lehet adni, bízzunk benne, hogy hamarosan hozzánk is megérkezik ez a lehetőség. Hogy jelenleg hol elérhető, arról itt tájékozódhatsz.
2, cél: az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvétel
Adjunk lehetőséget arra, hogy vásárlóink, ügyfeleink egy kattintással felhívhassanak bennünket, állítsunk be hívásbővítményt. Arra is van mód, hogy csak nyitvatartási időben kereshessenek bennünket, beállíthatjuk az időintervallumot, amikor a hívásokat fogadni tudjuk. Ne felejtsük el a hívásokat konverzióként is beállítani.
Korábban volt lehetőség üzenet-bővítményt is használni, melynek segítségével az érdeklődő szöveges üzenetet küldhetett közvetlenül a hirdetésből, de ez a lehetőség év elején kivezetésre került.
A Facebookon már régóta működik, és egyelőre csak béta verzióban, de már a Google hirdetéseken keresztül is lehet űrlapon keresztüli kapcsolatfelvételt eszközölni. A potenciális ügyfelek űrlap bővítményről írtunk már korábban.
3, cél: az ügyfelek jöjjenek be az üzletünkbe/irodánkba
Ha fizikai üzletünk van, célszerű helybővítményt beállítani, melynek segítségével az ügyfelek ránk találnak. Sőt, a kereső számára megjelenik üzletünk a térképen jelölve és a mobilos keresők számára azt is kiírja a rendszer, kb milyen távolságra van most tőlünk. A közelben „legjobb éttermet, kávézót, virágboltot stb.” kereső embereket így tudjuk a legegyszerűbb módon bevonzani.
Ha van Google Cégem-fiókunk is, célszerű azt az Ads-fiókkal összekapcsolni, és ezen keresztül beállítani a címet.
Ha nincs saját üzletünk, hanem mások árusítják a termékeinket, van lehetőség a társult vállalkozások helybővítményét is beválasztani.
4, cél: alkalmazásunk letöltése és használata
Ha abban a különleges helyzetben vagyunk, hogy mobilapplikációval is rendelkezik cégünk, mindenképp állítsunk be alkalmazásbővítményt.
Hogyan jelennek meg a bővítmények?
Sajnos a bővítmények megjelenítésére nem tudunk hatással lenni, a rendszer a hirdetés pozíciója és rangsor szerinti helye alapján súlyoz, illetve olyan bővítményt jelenít meg, amelyik előrejelzése szerint növeli a hirdetés teljesítményét. A megjelenést meghatározó tényezőkről bővebb infót itt találsz.
Mindenesetre érdemes minél több bővítményt beállítanunk, és nem csak fiók szinten, hanem kampány, sőt akár hirdetéscsoport szintjén is egyénire szabva.