Jelen cikkünkben a Adwords legújabb funkcióját fogjuk bemutatni. A dinamikus sitelinkek az eladó-, valamint a fogyasztóértékelésekhez hasonlítható kiegészítők, melyek megjelenítési idejét, valamint azt, hogy milyen tartalomhoz kapcsolódóan jelenjenek meg, nem lehet befolyásolni.
Használatával kapcsolatban a következő dolgokkal kell tisztában lennünk:
- A linkek automatikusan generálódnak, és a hirdetés szövegek alatt jelennek meg. Ezen linkek a hirdetői oldalon a keresés szempontjából releváns tartalomra mutatnak, így a kulcsoldalak még könnyebben elérhetővé válnak.
- Valamennyi eszközön meg tudnak jelenni (számítógépek, tabletek, teljes internet böngészővel rendelkező mobil telefonok).
- A linkek általában egy cselekvésre felszólító mondatból állnak, bár ez nem törvényszerű.
- Szintén fontos megjegyezni, hogy nem együttesen jelennek meg a hirdetések alatt fellelhető hagyományos linkekkel.
- Továbbra is nagyon fontos a sitelinkek hozzáadása és optimalizálása, mivel a megjelenési arányuk nagyon alacsony lesz.
- Egyelőre ingyenes, tehát a felhasználóknak nem kell fizetniük megjelenésért vagy a linkekre leadott kattintásokért.
- Amennyiben a hirdetők nem szeretnék megjeleníteni a dinamikus sitelinkeket, úgy ki is kapcsolhatják azokat.
- Teljesítményükről jelenleg korlátozott jelentés érhető el.
A fentiek alapján tehát azt a következtetést vonhatjuk le, hogyha ha van egy jó hirdetésszövegünk, akkor az alatta megjelenő dinamikus sitelink ösztönző hatású lehet egy vásárlás vagy egy tranzakció megkezdéséhez. Nehéz megmondani még, hogy milyen hatással lesznek a közeljövőben, ha a megjelenések aránya annyira alacsony lesz, mint ahogyan a Google megjósolta. A dinamikus keresési sitelinkek már globálisan is elérhetőek, kísérd figyelemmel!