Az Adobe Media Optimizer elkészített egy tanulmányt, hogy miként változtak az eredmények a különböző top hirdetési pozíciókban, mióta a Google eltűntette a jobboldali hirdetési helyeket.
Az Adobe áprilisi riportjában három havi adatot vett górcső alá, nem megnevezve a vizsgált AdWords hirdetési fiókokat, ügyfeleket. Nem meglepő módon kiderült, hogy a változás inkább a kisebb hirdetőket érintette kellemetlenül, mint nagyokat. A kisebb büdzsével rendelkező hirdetők korábban is alacsonyabb pozíciókra céloztak, amivel ugyan kevesebb volument értek el, de még hatékonyan tudtak hirdetni. A kimutatás szerint az átrendeződés miatt átlagosan 10%-al kevesebb kattintást hoznak el, mint korábban a jobban látható, jobboldali pozíciókból.
Az átlagos kattintási árak az első és második pozíciókban 6-7%-al növekedtek, míg a harmadik és negyedik pozíciókban 8-10%-al csökkentek. Vagyis a hirdetők túlárazzák az első két pozíciót, annak ellenére, hogy az átkattintási arány ezt nem feltétlenül indokolja. Az átlagos CTR a negyedik pozícióban 18%-al növekedett, ugyanez az elsőben 13%-al, a második nem változott, a harmadik pedig 2%-os javulást mutat.