A remarketing egy nagyszerű módja annak, hogy visszacsábítsuk azokat a felhasználókat, akik már korábban jártak a weboldalunkon vagy azokat, akik még nem fejeztek be egy konverziós folyamatot. Vajon mit tudunk tenni azon kívül, hogy csak újra és újra megcélozzuk ezeket a látogatókat? Hogyan leszünk képesek optimalizálni az ilyen típusú kampányokat?
Négy lehetséges optimalizálási módot gyűjtöttünk össze, amelyek segítségével egyszerűen karbantarthatod remarketing kampányaidat:
- Hirdetések típusai és azok teljesítménye
- Gyakoriság és időtartam
- Remarketing listák kategorizálása
- Irreleváns elhelyezések, tartalom kizárása
Hirdetések típusai és azok teljesítménye
Egy remarketing kampány létrehozása során a következő hirdetési formátumok közül tudsz választani: szöveges hirdetés, képes hirdetés (banner) és videós hirdetés. Azonban ne feledjük, hogy ezeken a formátumokon kívül a hirdetések méreteinek meghatározásakor is számtalan lehetőség áll rendelkezésünkre.
A leggyakoribb méretek: szalaghirdetés (468×60), függőleges téglalap (240×400), felhőkarcoló (120×60) vagy akár mobil szalaghirdetést (320×50), de ezen kívül még számos más méret alkalmazható, melyeket érdemes is kihasználni (mindegyik website más-más típusokkal kompatibilis). A teljes lefedettség érdekében készítsünk minél többfélét, jelenleg 51 különböző képméret tölthető fel! A Google egyébként azt javasolja, hogy egy hirdetéscsoporton belül 3-4 féle display hirdetés legyen és ezzel egyidejűleg különböző üzeneteket is teszteljünk.
Ne feledkezzünk meg a szöveges hirdetésekről sem, hiszen ezeket ugyanúgy fel tudjuk használni a tartalmi hálózaton is. Sőt, ezeket érdemes gyakrabban is vizsgálni, mivel az ilyen jellegű hirdetések általában nagyobb előnyt élveznek a képes társaikkal szemben (a weboldalak többsége magasabb arányban támogatja az ilyen típusú hirdetéseket).
A legfontosabb, hogy minden formátumot teszteljünk, hiszen csak így tudjuk eldönteni, hogy a teljesítmény alapján mely hirdetéseken kell még módosításokat végezni. Mozgatórugónk továbbra is az egyszerűség és az egyediség legyen!
Gyakoriság és időtartam – a hirdetések megjelenítése
Újraértékesítés szempontjából a remarketing egy igen kényelmes eszköz a célközönség szószerinti visszacsábításához. Azonban sok esetben irritáló is lehet, ha nem állítunk be hozzá egy gyakoriságkorlátot. Ez az opció a kampánybeállítások alatt található meg, mellyel megszabhatjuk, hogy az egyedi felhasználók számára hányszor jelenjen meg a hirdetés egy meghatározott időszakon belül (naponta, hetente, havonta, stb). Érdemes összevetned az eredményeket egy előtte-utána teszteléssel, majd az ebből leszűrt következtetések alapján további módosításokat eszközöljünk.
Ha korábban már készítettél remarketing listákat, akkor valószínűleg számodra is ismerős lehet a “Tagság” időtartama, mely meghatározza, hogy a felhasználó meddig szerepeljen az adott listán. Az alapbeállítás 30 nap, de ezt módosíthatjuk a termék / szolgáltatás értékesítési ciklusának megfelelően. Például egy fesztiváljegy vásárlásánál hosszabb idő eldönteni, hogy megvesszük-e a bérletet vagy sem, mert számos tényező befolyásolhatja a döntésünket. Ilyenkor érdemesebb hosszabb idejű tagsági időtartamot beállítani!
Remarketing listák kategorizálása
Az AdWords rendszerén belül már létrehozhatóak ún. Egyéni kombinációs listák is (Custom combination lists), melyek segítségével egy magasabb szintre fejleszthetjük a már meglévő listáinkat.
Tegyük fel, hogy akciós áron szeretnéd kínálni a termékeidet azok számára, akik már vásároltak egy teljes készletet (pl.: kozmetikai csomag, tusfürdő, sampon, testápoló), viszont ezek a termékek más-más URL-eken szerepelnek. Először is hozz létre egy összesítő listát azon felhasználókról, akik már meglátogatták ezt a három termékből álló csomagot, továbbá külön aloldalanként is szervezd ki őket külön közönségbe. Ezzel a trükkel egyrészt láthatod, hogy termékenként mekkora érdeklődési bázissal rendelkezel, másrészt létrehozhatsz egyéni kombinációk alapján különböző célzásokat is (pl. már jártak a tusfürdők ÉS a samponok oldalain).
Irreleváns elhelyezések, tartalom kizárása
Remarketing kampányok esetében nem tudjuk úgy korlátozni az elhelyezéseket, mint pl. egy érdeklődési kör alapú célzás esetében, hiszen az elérés itt a korábbi látogatói szokások alapján alakul. Azt viszont megtehetjük, hogy a számunkra irreleváns elhelyezéseket kizárjuk, illetve azokat, amelyek konverzió szempontjából nem teljesítettek megfelelően. Érdemes ilyenkor különböző webhelykategóriákat is kizárni, egészen biztosan akadnak olyan tartalomtípusok, ahol nem szeretnénk megjelenni.
Utoljára pedig ne feledjük ugyancsak az Elhelyezések fülön ellenőrizni az applikációkban való megjelenést, ugyanis itt a rendszer előszeretettel költi el a költségkeretünk jelentős részét. Mivel a tapasztalataink szerint ezek általában igen gyenge kattintásokat szülnek, így hasznos lehet ezek kizárása is. Erről bővebb leírást a Hirdetések megjelenítése mobilalkalmazásokban című súgó linken találsz.