Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

AdWords „újdonságok” és lehetőségek 2015-ben

Tartalomjegyzék

Ildikó Besenyei
2015.01.13.

Az Adwords szempontjából a 2014-es év is izgalmas és újdonságokkal teli időszak volt, rengeteg mesterfogás és termék látott napvilágot, melyek egytől-egyig hozzájárultak a fizetett hirdetési stratégiánk optimalizálásához.

Ezen bejegyzésben négy olyan területet fogok körüljárni, amelyek minden bizonnyal 2015-ben is hasznosak lesznek majd!

Ezek, a sokunk számára már nem annyira új funkciók az alábbiak:

  • Kiemelő bővítmények (korábbi nevén: Feliratbővítmények)
  • Rugalmas ajánlattételi stratégiák
  • Custom Affinity szegmensek
  • Engagement – Elköteleződés alapú hirdetések
  • Best practice – tanácsok

A fentebb felsorolt fizetett hirdetési funkciók együtt, egymást kiegészítve is nagyon jól működhetnek a megfelelő kontextusban, növelve a felhasználói élményt és a kampány teljesítményt is. Amennyiben ezeket a funkciókat még nem ismered, javasolnám, hogy oly módon implementáld őket, hogy minél könnyebben nyomon lehessen követni az egyes módosítások teljesítményét, még mielőtt egy másik funkció kipróbálásra kerülne.

Példa: a display hálózaton az Engagement hirdetési típust a szöveges, a valamint képes hirdetések teljesítményének kiértékelésére is használhatjuk.

Felhasználva a kapott eredményeket, adjunk hozzá egy Custom Affinity szegmenst vagy egy ajánlattételi stratégiát és nézzük meg, hogy a teljesítmény javul-e ennek következtében. Ez azért hasznos, mert így jobb betekintést kapunk a tesztek teljesítményének javulását vagy adott esetben romlását illetően, illetve arra vonatkozóan is, hogy miként javítsunk a korábbi eredményeken.

Kiemelő bővítmények

A Kiemelő bővítmények 2014. szeptembere óta elérhetőek, lehetőséget biztosítva további információk megjelenítésére. Három új, nem kattintható, maximum 25 karakteres szövegről van szó, amelyek a fő leírás alatt jelennek meg, és részt vesznek a márka üzenetének további nyomatékosításában. Olyan egyéb bővítmények mellett is megjelenhetnek, mint a webhely linkek, valamint az értékelések, de használatakor érdemes egy másik fontos tényezőt is figyelembe vennünk, mégpedig az időzítést. A szezonalitás függvényében, a kiemelő bővítmények a vállalkozásunk különböző aspektusait képesek támogatni.

Google AdWords - Kiemelő bővítmény
Kiemelő bővítmény

Példa: Ha az ingyenes házhozszállítás, valamint a 24/7 órás ügyfélszolgálat csak az ünnepi időszakban áll fenn, akkor a holt szezonra is készülj fel és készíts ennek megfelelő üzeneteket! Jó példa erre: Mindig raktáron!, ár megfeleltetés, valamint más ösztönző, általánosabb üzenetek.

Licit stratégiák – Target Outranking Share

Jelenleg 6 rugalmas ajánlattételi stratégia létezik, melyek ugyancsak az AdWords kampányaink sikerességéhez járulhatnak hozzá. Ebből a legújabbat (Target Outranking Share – Cél feletti részesedés), amely a versenytársak túllicitálására vonatkozik, kezeljük kellő elővigyázatossággal, és mindaddig legyünk nagyon takarékosak, amíg a tényleges eredményeket nem látjuk. E lehetőséget az AdWords-ben a „Megosztott könyvtár” linken érhetjük el, és meghatározott kampányokra, hirdetéscsoportokra, valamint kulcsszavakra tudjuk használni. Előnye, hogy nagyobb rugalmasságot biztosít, így nem kell teljesen átalakítani a fiókot egy bizonyos cél CPA kipróbálása érdekében (például két jól teljesítő kulcsszót két külön csoportba vagy kampányba szervezni).

Google AdWords - Ajánlattételi stratégia: Cél feletti részesedés
Ajánlattételi stratégia: Cél feletti részesedés

Az elérhető ajánlattételi stratégiák a következők:

  • Kattintások maximalizálása
  • Intelligens CPC (konverziók maximalizálása)
  • Cél keresési oldal helye (hirdetés pozicionálás)
  • Cél CPA
  • Cél ROAS
  • Cél előzési arány (Target Outranking Share)
  • Egyéni érdeklődési szegmensek (Display)

Október, valamint a november folyamán az „Egyéni érdeklődési szegmensek” lehetőség bevezetésre került az AdWords Display hálózatán. Ez lehetővé teszi, hogy a különböző weboldalak, valamint érdeklődési körök eljussanak az ideális ügyfélhez, ösztönözve és mélyebb elköteleződést érve el olyan felhasználóknál, amelyek a vásárlási ciklusban előrehaladottabbak, vagyis már készen állnak arra, hogy egy adott terméket megvásároljanak.

E lehetőség az „Érdeklődési kategóriák és remarketing” fül alatt érhető el. Miután az érdeklődési szegmens kiválasztásra kerül a legördülő menüből, egy „+Egyéni” gomb jelenik meg, amely lehetővé teszi, hogy tárolja az érdeklődési köröket, valamint a felkeresett weboldalakat a megfelelő közönség kiépítése céljából.

Az új egyéni érdeklődési szegmens egy sokkal mélyebb tudatosságot biztosít, hiszen magába foglalja azokat az érdeklődési köröket is, amelyek a kívánt látogatási csoporttal, valamint a demográfiai adatokkal is összhangban vannak, informálva és lehetővé téve így egy sokkal okosabb célzást.

Videót tartalmazó „Engagement” hirdetések

Az elköteleződés alapú hirdetési típus lehetővé teszi, hogy a hirdetésre kattintva egy interaktív „doboz” nyíljon ki, illetve jellegzetessége, hogy az animáció néhány másodperc elteltével indul csak el, garantálva így az elkötelezett érdeklődőt. Ezek a hirdetések nagyon esztétikusak lehetnek, így pozitívan befolyásolhatják a felhasználói élményt, de a várakozási idő miatt a véletlen kattintások is elkerülhetőek. A hirdetés egy másik nagy előnye, hogy igen jól kezeli az eszközök közötti használatot, így elérhető mobilon, tableten, valamint desktop készülékeken is.

A 2015-ös előrejelzések azt mutatják, hogy márkaépítési célra az elköteleződés alapú hirdetések lesznek a legfőbb display hirdetési formák, hiszen egy új dimenziót, valamint egy direkt vásárlási lehetőséget is biztosítanak a keresési hirdetések, illetve a hagyományos shopping kampányon kívül.

Google AdWords - Elköteleződés alapú hirdetések
Elköteleződés alapú hirdetések

Ez azonban egy hosszú folyamat, ezek a hirdetési típusok jelenleg még mindig újdonságnak számítanak, annak ellenére, hogy magába foglalják a videó megtekintését, valamint biztosítják a márkával való kapcsolatba lépést is az eredeti oldal elhagyása nélkül. Ennek egyik oka az ismertség hiánya, továbbá az emberek többsége még mindig fenntartásokkal kezeli ezeket a formátumokat.

Ettől függetlenül meggyőződésem, hogy az Engagement hirdetések, továbbá a fent említett fizetett hirdetési megoldások is nagy segítséget fognak nyújtani a 2015-ös stratégiák kialakításában.

Néhány egyszerű tipp, amelyet a megvalósítás során érdemes szem előtt tartani:

1. Légy óvatos és teszteld le, mielőtt (nagy költségvetésű stratégiák esetében) széles körű implementációba kezdenél: pl. nem igazán használatos kiemelő bővítmények, vagy egyéb webhely linkek esetén.

2. Használjunk többféle variációt: csak azért, mert az egyik ilyen stratégiai út vagy megvalósítás nem működött, nem azt jelenti, hogy egy kisebb vagy akár nagyobb módosítás különböző eredményeket biztosít.

3. Próbálj ki különféle kiemelő bővítményeket, tesztelve melyik éri el a legnagyobb elköteleződést!

4. Kövesd a különböző Engagement mutatók sikerességét: attól még, hogy közvetlen konverzió nem jött létre, nem jelenti azt, hogy egy elköteleződés alapú hirdetés összességében nem volt sikeres. Lehet, hogy megtekintési konverziót generált rövid időn belül, vagy magasabb asszisztált konverziós aránnyal rendelkezett.

5. A stratégiai cél alapján az eredmények különbözőek lehetnek a márka, valamint a konverziós célokat illetően. Például, a videó engagement hirdetéseknél érdemes a megtekintési arányt vizsgálni, vagy más metrikát alapul venni a direkt konverziók mellett. Mindenképp állítsuk fel a megfelelő elvárásokat a felettesünkkel vagy az ügyféllel egy sikeres kampány felépítése érdekében!

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet