Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Az automatikus ajánlattételi stratégiák beállítása a Google Adsben

Tartalomjegyzék

Árpád Vona
2018.11.14.

Több automatikus ajánlattételi stratégia közül választhatunk jelenleg a Google Ads felületén. Érdemes mindet ismerni ahhoz, hogy a nekünk leginkább megfelelőt tudjuk kiválasztani, mely a lehető legjobban támogatja céljainkat.

A Google Adsben jelenleg 7 különböző ajánlattételi stratégiát különböztetünk meg.

  • Cél CPA
  • Cél ROAS
  • Kattintások maximalizálása
  • Konverziók maximalizálása
  • Keresési oldalon való elhelyezés célzása
  • Cél feletti részesedés
  • Intelligens CPC

Mindegyiket külön ismertetem, majd pedig adok hozzá tippeket is!

  1. Cél CPA

Célja: A lehető legtöbb konverzió elérése a megcélzott ügyfél-szerzésenkénti költség (CPA) mellett.

A Cél CPA-val az ajánlatok úgy lesznek beállítva, hogy segítsenek a lehető legtöbb konverziót elérni, a megcélzott ügyfél-szerzésenkénti költség (CPA) mellett. A CPA az az átlagos összeg, amelyet egy konverzióért fizetni szeretne.  

A Google ad egy javaslatot a CPA-ra vonatkozóan, de manuálisan is beállítható. Ne feledd azonban, hogyha a CPA-t túl alacsonyra állítod, előfordulhat, hogy a hirdetéseid nem fognak megjelenni, így pedig konverziót sem eredményeznek. Ezzel szemben, ha túl magas cél CPA-t állítasz be, akkor hamar kimerülhet a napi költségkereted.

Ne feledd, hogy a cél CPA, csak egy célérték. A tényleges CPA-k alacsonyabbak vagy magasabbak lehetnek.

Tipp: Amikor megcélzod a cél CPA-t, az eszköz szerinti ajánlatkorrekció eltávolításra kerül, kivéve, ha -100%-ra állítottad őket.

cel-CPA-ajanlatteteli-strategia

Az ajánlatkorrekciók megőrzéséhez kattints a „További lehetőségek” linkre.

Az eredmények maximalizálása érdekében és azért, hogy elég adat álljon a gépi tanulási algoritmusok rendelkezésére a megalapozott döntéshozatalhoz, azt ajánljuk, hogy legyen legalább 30 konverziód az elmúlt 30 nap során a cél-CPA használata előtt.

  1.  Cél ROAS

Célja: A cél-ROAS segítségével a hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS) alapján tehetsz ajánlatot.

A ROAS az mutatja meg, hogy 1 Ft hirdetési költségre, hány Ft bevétel jut.

A „cél-ROAS” használata esetén a Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Te a lehető legmagasabb konverziós értéket érhesd el a hirdetési kiadások célzott megtérülésének (ROAS) beállított értéke mellett.

Tipp: Az egyes konverziók megtérülése a célértéknél magasabb vagy alacsonyabb lehet. A cél CPA-hoz képest, azonban a cél ROAS alapértelmezés szerint, nem fogja eltávolítani az eszkösz szerinti ajánlatkorrekciót.

A lehető legjobb eredmények elérése érdekében és azért, hogy a gépi tanulási algoritmusok elég adatot kapjanak a megalapozott döntéshozatalhoz, azt ajánlom, hogy legalább az elmúlt 30 nap alatt, rendelkezz legalább 50 konverzióval, mielőtt belevágnál. Az is segít, ha a kampány legalább néhány napon át hasonló ütemben ért el konverziós értékeket.

  1. Kattintások maximalizálása

Célja: A lehető legtöbb kattintás elérése, egy adott költségkereten belül.

A „kattintások maximalizálása” használata esetén a Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Te a lehető legtöbb kattintást szerezd meg a használt költségkerettel.

Ahogyan ez a Google súgójában is olvasható:

  • “A kattintások maximalizálása a legegyszerűbb kattintásokra történő ajánlattételi módszer – megadja a költségkeretet, a Google Ads pedig elintézi a többit. Nem kell ajánlatösszegeket megadnia a hirdetéscsoportok, a kulcsszavak és az elhelyezések számára…
  • A kattintások maximalizálásával megad egy napi célköltségkeretet, és a Google Ads rendszer automatikusan beállítja a maximális kattintásonkénti költségen (CPC) alapuló ajánlatait az Ön nevében, azzal a céllal, hogy a megadott költségkerettel elérhető legtöbb kattintást begyűjtse“

Ez az egyik legegyszerűbb módja annak, hogyha csak a kattintásokat szeretnénk növelni.

Miért? Mert nem veszi figyelembe az eredményeket. Ritka azonban az az ügyfél, akit nem érdekelnek a konverziók vagy a bevételek, és csak a kattintásokat szeretné növelni.

Tipp: Melyik ügyfeleknek ajánljuk a kattintások maximalizálását? A Google Ad Grant ügyfeleknek.

A Google Ad Grant program havonta, legfeljebb 10 000 USD értékű ingyenes hirdetéseket kínál, olyan nonprofit szervezeteknek, akik megfelelnek bizonyos feltételeknek.

Ezért gyakran használják a kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégiát ezeken a fiókokon, hiszen a hatalmas büdzsé mellett, rengeteg releváns kattintásra lehet szert tenni.

  1. Konverziók maximalizálása

Célja: További konverziók elérése

A Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Te a lehető legtöbb konverziót érhesd el az adott költségkerettel.

A funkció fejlett gépi tanulást használ az ajánlatok automatikus optimalizálásához, és aukciós idejű ajánlattételi szolgáltatásokat kínál, amelyek minden esetben az adott aukcióhoz szabják az ajánlatokat.

Tipp: A kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégiához hasonlóan, ez a stratégia is könnyen kimerítheti a napi költségkeretünket. Ha csak nem egy Google Ad Grant fiókon dolgozol, akkor mindenképp ellenőrizd naponta a költségkereted.

  1. Keresési oldalon való elhelyezés célzása

Célja: Növelje a hirdetések láthatóságát a Google keresőmotor találati oldalán (SERP).

A keresési oldalon való elhelyezés célzás, talán a legfurcsább automatikus ajánlattételi stratégia. A Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy a hirdetések nagyobb eséllyel jelenhessenek meg az oldal tetején vagy a keresési eredmények első oldalán.

A Keresőoldal helyének célzása ajánlattételi stratégia nem garantálja az oldal tetején történő elhelyezést, illetve a keresési eredmények első oldalán található hirdetési pozíciót. Ezek a becslések és az ajánlattételi stratégia általában megpróbálja elérni a megcélzott helyet, de a hirdetések végleges elhelyezését a hirdetési aukció eredménye határozza meg, amelyet a hirdetői verseny és a minőségi mutató befolyásol.

Tipp: Ha az a célod, hogy a hirdetéseid az oldal tetején vagy a keresési eredmények első oldalán jelenítsd meg, akkor tesztelheted ezt a fajta ajánlattételi stratégiát, de fokozott figyelmet fordíts rá.

  1. Cél feletti részesedés

Célja: További láthatóság, kiválasztott domainek megelőzése.

A „cél előzési arány” stratégia használata esetén Te kiválasztod a keresési eredmények rangsorában megelőzni kívánt domaint, valamint a felüllicitálás gyakoriságát, a Google Ads pedig automatikusan ennek a célnak az eléréséhez igazítja az ajánlatokat.

Van olyan versenytársad, akit meg akarsz előzni SERP-ben? Akkor ez a Te ajánlattételi stratégiád!

A Google Ads lehetővé teszi, hogy beállíts egy maximális ajánlattételi korlátot, amelyet hajlandó vagy fizetni azért, hogy megelőzd a versenytársad.

Ez egy nagyon hasznos beállítás. De kíváncsi vagy, mi történik, ha a versenytársad is ezt az ajánlattételi stratégiát használja?

A Google hivatalos válasza erre, itt található

  • “Ha két domain közül mindkettő Cél előzési arány ajánlattételi stratégiát használ, a stratégiák addig emelik mindkét domain ajánlatát, amíg az egyik el nem éri a maximális ajánlattételi korlátot. A legjobb ajánlatot tevő és legjobb minőségi mutatóval rendelkező résztvevő nyeri el a jobb helyezést a hirdetési rangsorban.”

Tipp: Itt is elmondható, hogy fokozott figyelmet kíván ez az ajánlattételi stratégia is, hiszen a költségvetés könnyen el tud szállni. Használd óvatosan!

Ez az ajánlattételi stratégia csak a Keresési hálózaton érhető el.

  1. Intelligens CPC

Célja: Növeld a konverziókat, a megadott max. CPC-n belül.

A Google Ads automatikusan úgy korrigálja a kézi ajánlatokat, hogy Te a lehető legtöbb konverziót érhesd el.

A Google figyelmeztet arra, hogy max. CPC korlátozza a kattintásonkénti költséget, de rövid időszakokra meghaladhatja a max. CPC-t.

“Az ECPC az átlagos CPC-t a beállított max. CPC alatt igyekszik tartani (beleértve az ajánlatkorrekciókat), de rövid időszakokra meghaladhatja a max. CPC-t.”

Az ECPC a Google Ads Intelligens ajánlattétel olyan formája, amely az aukció során észlelhető jelek – például a demográfiai adatok, a böngésző, a hely és a napszak – széles skáláját felhasználva szabja az ajánlatokat az adott egyedi kontextusra, ám ezt nem annyira teljes körűen teszi, mint más intelligens ajánlattételi stratégiák, például a Cél-CPA vagy a Cél-ROAS.

Tipp: A Google nagyon szeretné, ha mindenki kipróbálná ECPC-t, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy amikor beállítjuk a kézi ajánlattételi stratégiát, egy jelölőnégyzet automatikusan megjelenik, ahol bekapcsolhatjuk az Intelligens CPC-ét.

Intelligens-CPC

Konkluzió

A neked legmegfelelőbb ajánlattételi stratégia megválasztásához, és céljaid eléréséhez én azt javaslom, hogy folyamatosan kísérletezz és tesztelj.

Először mindig Kézi CPC-vel kezdj, aztán pedig folyamatosan lehet kísérletezni, az itt bemutatott különböző automatikus ajánlattételi stratégiákkal.

 

Forrás: https://www.searchenginejournal.com/a-rundown-of-your-google-ads-automated-bid-options/266267/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet