Több automatikus ajánlattételi stratégia közül választhatunk jelenleg a Google Ads felületén. Érdemes mindet ismerni ahhoz, hogy a nekünk leginkább megfelelőt tudjuk kiválasztani, mely a lehető legjobban támogatja céljainkat.
A Google Adsben jelenleg 7 különböző ajánlattételi stratégiát különböztetünk meg.
- Cél CPA
- Cél ROAS
- Kattintások maximalizálása
- Konverziók maximalizálása
- Keresési oldalon való elhelyezés célzása
- Cél feletti részesedés
- Intelligens CPC
Mindegyiket külön ismertetem, majd pedig adok hozzá tippeket is!
-
Cél CPA
Célja: A lehető legtöbb konverzió elérése a megcélzott ügyfél-szerzésenkénti költség (CPA) mellett.
A Cél CPA-val az ajánlatok úgy lesznek beállítva, hogy segítsenek a lehető legtöbb konverziót elérni, a megcélzott ügyfél-szerzésenkénti költség (CPA) mellett. A CPA az az átlagos összeg, amelyet egy konverzióért fizetni szeretne.
A Google ad egy javaslatot a CPA-ra vonatkozóan, de manuálisan is beállítható. Ne feledd azonban, hogyha a CPA-t túl alacsonyra állítod, előfordulhat, hogy a hirdetéseid nem fognak megjelenni, így pedig konverziót sem eredményeznek. Ezzel szemben, ha túl magas cél CPA-t állítasz be, akkor hamar kimerülhet a napi költségkereted.
Ne feledd, hogy a cél CPA, csak egy célérték. A tényleges CPA-k alacsonyabbak vagy magasabbak lehetnek.
Tipp: Amikor megcélzod a cél CPA-t, az eszköz szerinti ajánlatkorrekció eltávolításra kerül, kivéve, ha -100%-ra állítottad őket.
Az ajánlatkorrekciók megőrzéséhez kattints a „További lehetőségek” linkre.
Az eredmények maximalizálása érdekében és azért, hogy elég adat álljon a gépi tanulási algoritmusok rendelkezésére a megalapozott döntéshozatalhoz, azt ajánljuk, hogy legyen legalább 30 konverziód az elmúlt 30 nap során a cél-CPA használata előtt.
-
Cél ROAS
Célja: A cél-ROAS segítségével a hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS) alapján tehetsz ajánlatot.
A ROAS az mutatja meg, hogy 1 Ft hirdetési költségre, hány Ft bevétel jut.
A „cél-ROAS” használata esetén a Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Te a lehető legmagasabb konverziós értéket érhesd el a hirdetési kiadások célzott megtérülésének (ROAS) beállított értéke mellett.
Tipp: Az egyes konverziók megtérülése a célértéknél magasabb vagy alacsonyabb lehet. A cél CPA-hoz képest, azonban a cél ROAS alapértelmezés szerint, nem fogja eltávolítani az eszkösz szerinti ajánlatkorrekciót.
A lehető legjobb eredmények elérése érdekében és azért, hogy a gépi tanulási algoritmusok elég adatot kapjanak a megalapozott döntéshozatalhoz, azt ajánlom, hogy legalább az elmúlt 30 nap alatt, rendelkezz legalább 50 konverzióval, mielőtt belevágnál. Az is segít, ha a kampány legalább néhány napon át hasonló ütemben ért el konverziós értékeket.
-
Kattintások maximalizálása
Célja: A lehető legtöbb kattintás elérése, egy adott költségkereten belül.
A „kattintások maximalizálása” használata esetén a Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Te a lehető legtöbb kattintást szerezd meg a használt költségkerettel.
Ahogyan ez a Google súgójában is olvasható:
- “A kattintások maximalizálása a legegyszerűbb kattintásokra történő ajánlattételi módszer – megadja a költségkeretet, a Google Ads pedig elintézi a többit. Nem kell ajánlatösszegeket megadnia a hirdetéscsoportok, a kulcsszavak és az elhelyezések számára…
- A kattintások maximalizálásával megad egy napi célköltségkeretet, és a Google Ads rendszer automatikusan beállítja a maximális kattintásonkénti költségen (CPC) alapuló ajánlatait az Ön nevében, azzal a céllal, hogy a megadott költségkerettel elérhető legtöbb kattintást begyűjtse“
Ez az egyik legegyszerűbb módja annak, hogyha csak a kattintásokat szeretnénk növelni.
Miért? Mert nem veszi figyelembe az eredményeket. Ritka azonban az az ügyfél, akit nem érdekelnek a konverziók vagy a bevételek, és csak a kattintásokat szeretné növelni.
Tipp: Melyik ügyfeleknek ajánljuk a kattintások maximalizálását? A Google Ad Grant ügyfeleknek.
A Google Ad Grant program havonta, legfeljebb 10 000 USD értékű ingyenes hirdetéseket kínál, olyan nonprofit szervezeteknek, akik megfelelnek bizonyos feltételeknek.
Ezért gyakran használják a kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégiát ezeken a fiókokon, hiszen a hatalmas büdzsé mellett, rengeteg releváns kattintásra lehet szert tenni.
-
Konverziók maximalizálása
Célja: További konverziók elérése
A Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Te a lehető legtöbb konverziót érhesd el az adott költségkerettel.
A funkció fejlett gépi tanulást használ az ajánlatok automatikus optimalizálásához, és aukciós idejű ajánlattételi szolgáltatásokat kínál, amelyek minden esetben az adott aukcióhoz szabják az ajánlatokat.
Tipp: A kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégiához hasonlóan, ez a stratégia is könnyen kimerítheti a napi költségkeretünket. Ha csak nem egy Google Ad Grant fiókon dolgozol, akkor mindenképp ellenőrizd naponta a költségkereted.
-
Keresési oldalon való elhelyezés célzása
Célja: Növelje a hirdetések láthatóságát a Google keresőmotor találati oldalán (SERP).
A keresési oldalon való elhelyezés célzás, talán a legfurcsább automatikus ajánlattételi stratégia. A Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy a hirdetések nagyobb eséllyel jelenhessenek meg az oldal tetején vagy a keresési eredmények első oldalán.
A Keresőoldal helyének célzása ajánlattételi stratégia nem garantálja az oldal tetején történő elhelyezést, illetve a keresési eredmények első oldalán található hirdetési pozíciót. Ezek a becslések és az ajánlattételi stratégia általában megpróbálja elérni a megcélzott helyet, de a hirdetések végleges elhelyezését a hirdetési aukció eredménye határozza meg, amelyet a hirdetői verseny és a minőségi mutató befolyásol.
Tipp: Ha az a célod, hogy a hirdetéseid az oldal tetején vagy a keresési eredmények első oldalán jelenítsd meg, akkor tesztelheted ezt a fajta ajánlattételi stratégiát, de fokozott figyelmet fordíts rá.
-
Cél feletti részesedés
Célja: További láthatóság, kiválasztott domainek megelőzése.
A „cél előzési arány” stratégia használata esetén Te kiválasztod a keresési eredmények rangsorában megelőzni kívánt domaint, valamint a felüllicitálás gyakoriságát, a Google Ads pedig automatikusan ennek a célnak az eléréséhez igazítja az ajánlatokat.
Van olyan versenytársad, akit meg akarsz előzni SERP-ben? Akkor ez a Te ajánlattételi stratégiád!
A Google Ads lehetővé teszi, hogy beállíts egy maximális ajánlattételi korlátot, amelyet hajlandó vagy fizetni azért, hogy megelőzd a versenytársad.
Ez egy nagyon hasznos beállítás. De kíváncsi vagy, mi történik, ha a versenytársad is ezt az ajánlattételi stratégiát használja?
A Google hivatalos válasza erre, itt található
- “Ha két domain közül mindkettő Cél előzési arány ajánlattételi stratégiát használ, a stratégiák addig emelik mindkét domain ajánlatát, amíg az egyik el nem éri a maximális ajánlattételi korlátot. A legjobb ajánlatot tevő és legjobb minőségi mutatóval rendelkező résztvevő nyeri el a jobb helyezést a hirdetési rangsorban.”
Tipp: Itt is elmondható, hogy fokozott figyelmet kíván ez az ajánlattételi stratégia is, hiszen a költségvetés könnyen el tud szállni. Használd óvatosan!
Ez az ajánlattételi stratégia csak a Keresési hálózaton érhető el.
-
Intelligens CPC
Célja: Növeld a konverziókat, a megadott max. CPC-n belül.
A Google Ads automatikusan úgy korrigálja a kézi ajánlatokat, hogy Te a lehető legtöbb konverziót érhesd el.
A Google figyelmeztet arra, hogy max. CPC korlátozza a kattintásonkénti költséget, de rövid időszakokra meghaladhatja a max. CPC-t.
“Az ECPC az átlagos CPC-t a beállított max. CPC alatt igyekszik tartani (beleértve az ajánlatkorrekciókat), de rövid időszakokra meghaladhatja a max. CPC-t.”
Az ECPC a Google Ads Intelligens ajánlattétel olyan formája, amely az aukció során észlelhető jelek – például a demográfiai adatok, a böngésző, a hely és a napszak – széles skáláját felhasználva szabja az ajánlatokat az adott egyedi kontextusra, ám ezt nem annyira teljes körűen teszi, mint más intelligens ajánlattételi stratégiák, például a Cél-CPA vagy a Cél-ROAS.
Tipp: A Google nagyon szeretné, ha mindenki kipróbálná ECPC-t, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy amikor beállítjuk a kézi ajánlattételi stratégiát, egy jelölőnégyzet automatikusan megjelenik, ahol bekapcsolhatjuk az Intelligens CPC-ét.
Konkluzió
A neked legmegfelelőbb ajánlattételi stratégia megválasztásához, és céljaid eléréséhez én azt javaslom, hogy folyamatosan kísérletezz és tesztelj.
Először mindig Kézi CPC-vel kezdj, aztán pedig folyamatosan lehet kísérletezni, az itt bemutatott különböző automatikus ajánlattételi stratégiákkal.
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/a-rundown-of-your-google-ads-automated-bid-options/266267/