Milyen esetekben lehet hasznos címkéket használni? Nos, a Google Adwords-ön belül található Címkék (Labels) a hirdetők számára igen nagy segítséget nyújtanak a tervezések, optimalizálások (azon belül is a CPC ajánlatváltoztatások), hirdetés átírások, kulcsszó kiegészítések és sok fontos dolog visszakövethetőségében.
Optimalizálás során a fiók bizonyos elemei mindig változnak (CPC ajánlatok, hirdetések, kulcsszavak) annak érdekében, hogy mely tényezők fognak jobb minőségű forgalmat generálni. A címkék lehetővé teszik, hogy gyorsabban kiszűrjük a kampány bizonyos elemeit, ezáltal sokkal könnyebben és egyszerűbben tudjuk azt alakítgatni, ellenőrizni.
Mire szeretnél választ kapni?
- Hogyan teljesítenek az újonnan felvett kulcsszavak?
- Milyen eredményeket váltott ki a CPC-k csökkentése / növelése?
- Talán az újonnan létrehozott kreatívok teljesítményére vagy kíváncsi?
- Melyik kulcsszó konverziós költsége magasabb?
- Melyik kulcsszó váltott ki tényleges vásárlást vagy ajánlatkérést?
Színkódok és jelentésük
Lehetőségünk van különböző színeket megadni minden egyes címkéhez. Fontos, hogy ne használjunk új színt minden egyes címke létrehozásánál, hiszen egyrészt zavaró lehet, másrészt követhetetlenné is válhat az optimalizálás folyamata. Lehetőség szerint a hasonló típusú címkéknél használjunk egyforma színeket.
Tegyük fel, hogy nemrég hoztunk létre egy hirdetést, amit tesztelni szeretnék. Ilyenkor érdemes a címke elnevezésekor megadni, hogy Teszt + a dátumot is, amikor azt a hirdetés aktiváltuk (Teszt 10/30 – vagyis október 30-án).
Továbbá színválasztáskor érdemesebb olyanokat alkalmazni, amelyeket minden nap látunk, és a jelentésük is érthető számunkra. Használhatjuk akár egy közlekedési lámpa színeit is.
Javasolt színváltozatok:
- Használjunk piros színű címkét például a különösen fontos kulcsszavaknál.
- Használjunk sárga színű címkét például új módosításoknál.
- Használjunk narancssárga színű címkét olyan kísérleteknél, amelynél biztosak vagyunk benne, hogy működni fog.
- Használjunk zöld színű címkét a jól teljesítő hirdetéseknél és kulcsszavaknál.
Tesztelés
A címkék különösen hasznosak lehetnek az optimalizálások és a változtatások visszakövetésében. Új kulcsszavakat, hirdetéseket, vagy akár CPC ajánlatokat is megadhatsz teszt jellegként a már meglévő fiókodhoz. Ezen beállítások áttekintése során a tesztidőszak végén már pontosan tudni fogod, hogy melyek hozták a várt eredményeket.
Tipp: Próbáld ki a landoló oldalak tesztelését is! Vesd össze az eredményeket a címkék alkalmazásával, hogy megtudd melyik oldal hatására javul a minőségi mutatód, a CTR-ed és a fiókod teljesítménye egy korábbi időszakhoz képest!
Sikeres és új hirdetések megkülönböztetése
A régi és az újonnan létrehozott hirdetések megkülönböztetéséhez használt címkék is sokkal könnyebbé teszik a hirdetők munkáját. A címkék különösen akkor fontosak, ha a hirdetéseken csak egy kis tényezőt változtatunk meg, így elkerülhetjük azt, hogy elfelejtsük melyik volt az eredeti és melyik a módosított változat.
Annak érdekében, hogy láthatóak legyenek ezen szempontok megkülönböztetése, érdemes két eltérő színt alkalmazni. Például zölddel jelölhetjük a meglévőeket, sárgával pedig a frissített hirdetéseket. Továbbá az újonnan létrehozott hirdetés címkéjéhez még hozzáírhatjuk a dátumot is, amikor azokat elindítottuk. Ezek után már elég egyszerűen azonosítani tudjuk az új hirdetéseket és azok teljesítményét is.
Top kulcsszavak szelektálása
Próbálj címkéket alkalmazni a legjobban teljesítő kulcsszavaknál is! Valószínűleg már van olyan hirdetéscsoportod, amely a fontosabb kulcsszavakat tartalmazza, hogy egyszerűbben nyomon tudd őket követni akár CPC, akár pozíció alapján. A címkék alkalmazásával ezen kulcsfontosságú kulcsszavakat könnyedén kiszűrhetjük, ha más-más hirdetéscsoportokba vannak rendezve.
Ami pedig a CPC ajánlatok változtatását illeti, valójában ezt nem mindig könnyű megjegyezni minden egyes optimalizálás során. Tegyük fel, hogy ki szeretnénk próbálni egy CPC ajánlatot (csökkentés / növelés), hogy lássuk hogyan változnak a kattintások és a konverziók számai.
A problémás kulcsszavakat szintén megjelölhetjük címkékkel, így nagyobb figyelmet fordíthatunk rájuk a jövőben. Milyen esetekben jöhetnek szóba ezek a kifejezések? A legjellemzőbb az, amikor a kulcsszó CPC ajánlata magas, a konverziós aránya pedig alacsony. Valamint a magas költésű, nulla konverziós számmal rendelkező kulcsszavak.
Címkék kezelése
Hol tudod a címkéidet figyelemmel kísérni? A Google Adwords rendszer bal oldali menüpontjai között megtalálhatóak a Címkék (Labels), ahol kulcsszó, hirdetés, hirdetéscsoport és kampány szinten tudsz jelentéseket létrehozni.
Tegyük fel, hogy azokról a kulcsszavakról kell egy részletesebb jelentés, amelyek konverziót hoztak az adott időszakban. Először is, ha már beállítottunk olyan címkét, mint például ”Konv”, azaz hogy konvertált, akkor már nincs más dolgunk csak kijelölnünk az ehhez kapcsolódó címkéket és kiválasztani a Kulcsszavak lehetőséget a legördülő menüből. Ezután a rendszer átdob a Dimenziók (Dimensions) menüpontra, ahol megjelenik számunkra a lekérdezett jelentés. Ezt persze letölthetjük az asztali gépünkre, akár Excel formájában is.
Ha egyszerűen csak a Dimenziók menüpontból szeretnéd elővarázsolni a címkék adatait, akkor ezt itt is megteheted. Válaszd ki a Címkék nézetet, azon belül pedig a fiók azon részét, amire kíváncsi vagy (legyen az kulcsszó vagy hirdetés). Ezután a Szűrő (Filter) segítségével választhatod ki a címke típusát az elnevezése szerint.
Milyen tényezők alapján címkézzünk?
Kampány szinten
- Földrajzi célzás
- Nyelvi célzás
- Termék /Szolgáltatás szegmentálása
- Célok meghatározása (Vásárlás, Regisztráció, Ajánlatkérés)
Hirdetés szinten
- Üzenetek szegmentálása / tesztelés
Kulcsszó szinten
- Egyezési típusok
- Átlag pozíció
- Minőségi mutató
- Konverziós arány
- CPC ajánlat
A címkék többek annál, mint hogy kiszínezzük velük kampányainkat, de igazán csak akkor eredményesek, ha azok átlátható módon vannak szervezve. A megfelelő címkézés lényege, hogy csökkentse az ismétlődő feladatokkal eltöltött időt, illetve, hogy kevesebb munkát fordítsunk jelentésekre, így több időt tölthetünk optimalizálással és megvalósítással az üzleti célok elérése érdekében.
Források, érdekességek: