Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Dinamikus remarketing a gyakorlatban

Tartalomjegyzék

László Bali
2015.11.18.

A remarketing stratégiák használata lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy reklámokat jelenítsenek meg a weboldalt, webáruházat korábban meglátogató felhasználók számára. A dinamikus remarketing ehhez képest egy fokkal fejlettebb megoldást kínál az AdWords-ben, ez ugyanis specifikusan az oldalunkon megtekintett termékek, ill. szolgáltatások alapján jeleníti meg a hirdetéseket, legyen szó e-kereskedőről vagy akár éppen egy utazási, ingatlan ajánlatokat kínáló szolgáltatóról.

A dinamikus remarketing beállításához szükséges lépések:

  • meg kell határoznunk a vállalkozás típusát,
  • létre kell hoznunk egy dinamikus remarketing kampányt,
  • el kell készítenünk egy, a vállalkozás típusának megfelelő adattáblázatot (AdWords-be feltöltött, megfelelő oszlopokat tartalmazó .csv fájl),
  • meg kell címkéznünk a weboldalunkat a megfelelően módosított dinamikus remarketing címkével,
  • és végül az újonnan létrehozott dinamikus remarketing kampányunkban létre kell hoznunk a dinamikus display hirdetéseinket is.

A vállalkozás típusának meghatározása

Első lépésként meg kell határoznunk az általunk nyújtott szolgáltatásoknak leginkább megfelelő vállalkozási profilt, amely meghatározza a használandó adattábla típusát, a remarketing címkében szereplő dinamikusan változó, egyedi paraméterek változatát és a kampányhoz használható dinamikus hirdetési sablonokat.

A következő vállalkozás típusok érhetőek el: oktatás, repülőjegy (ezt viszem tovább a példában), szálloda, munka, helyi ajánlatok, ingatlan, kiskereskedelem, utazás, egyéb vagy más néven egyéni opció. Ahol nem áll a hirdetők rendelkezésére Google Kereskedői Központ (Merchant Center), azokban az országokban (pl. Magyarországon is) a webáruházak számára az egyéb/egyéni vállalkozástípust javasoljuk.

Dinamikus remarketing kampány beállítása

1. Csak a Display Hálózaton (Display Network Only) – Összes szolgáltatás kampány setup

AdWords dinamikus remarketing beállítása

2. Kampánybeállítások között dinamikus hirdetések használata jelölőnégyzet (Use dynamic ads box)

AdWords dinamikus remarketing speciális beállítások

3. Megfelelő vállalkozástípus használata (Pl.: Egyéni, Repülő, Ingatlan, Utazás, Munka)

AdWords dinamikus remarketing vállalkozás típusok beállítása

Adattáblázat (“Feed”) létrehozása

Az adattáblázatnak tartalmaznia kell a hirdetni kívánt termékeket/szolgáltatásokat, és a hozzájuk társuló legfontosabb attribútumukat, kereskedelmi tulajdonságokat. A sorokban a termékek vagy szolgáltatások, még az oszlopokban az egyes elemek attribútumai szerepelnek, ilyenek az árak, elérhetőségek vagy éppen a leírások. Hozzuk létre a .csv, .tsv, .xls vagy .xlsx fájlként a megfelelő fejlécekkel ellátott adattáblát, majd töltsük fel az AdWords fiókunkba.

1. A vállalkozástípusnak megfelelő attribútumokkal a rendszer automatikusan generál a kampány elkészítése után egy teljesen új adattáblát, melyet az üzleti adatokban érhetünk el. Amennyiben igény van rá, úgy manuálisan mi magunk is létrehozhatunk bármikor egy adattáblázatot.

2. Az AdWords fiók –> Megosztott könyvtár –> Üzleti adatok részében található a rendszer által az előző pontban automatikusan generált adattábla, erre kell kattintanunk.

AdWords dinamikus remarketing üzleti adatok beállítása

3. A +Elem gombra kattintva tudjuk manuálisan feltölteni a korábban kiválasztott és már elkészített adattáblát (UTF-8-as) – Repülőjegy példa

AdWords dinamikus remarketing üzleti adatok megadása

Erről a linkről érhetjük el vállalkozástípusonként a kötelezően és opcionálisan használandó attribútumok listáját: https://support.google.com/adwords/answer/6053288?hl=hu#education_feed

A repülőjegyekre vonatkozó ilyen attribútumok pl.: Destiantion ID, Origin ID, Flight Description, Destination URL, Image URL, Destination name, Origin name, Flight price, Flight sale price.

Az adattáblázatra vonatkozó korlátok (fiókonként)

  • 400 ezer sor vagy hírcsatornaelem használható fiókonként
  • Fiókonként 100 felhasználó által létrehozott hírcsatorna vagy üzleti adathalmaz használható
  • Attribútumonként 3000 byte (750-3000 karakter karakter byte mérettől függően) használható

Tipp: A feltöltött feedet az AdWords felhasználói felületén csak manuálisan tudjuk szerkeszteni.  Automatikusan frissíteni az adattáblát csak AdWords API segítségével tudunk: https://developers.google.com/adwords/api/docs/guides/dynamic-remarketing

Dinamikus remarketing címke

A megfelelően módosított, egyedi paraméterekkel ellátott AdWords remarketing kódot az ahhoz tartozó lista, termék, kosár, checkout és visszaköszönő oldalakba kell beilleszteni olyan formában, hogy a fejlesztők képesek legyenek a dinamikus egyedi paramétereket is megfelelően implementálni.

Magyarán a példánál maradva, az adott aloldalon éppen megtekintett repülőjegyek legfontosabb adatai (ID, ár, úti cél, kép url, landoló url) kerüljenek átadásra az AdWords rendszere felé, ami alapján az egyéni dinamikus hirdetések automatikusan legenerálódnak a kiválasztott hirdetési sablonban.

Google súgó ide vonatkozó oldala: https://support.google.com/adwords/answer/3103357?hl=en

Dinamikus display hirdetési sablonok

A dinamikus remarketing kampányban a Hirdetések –> Új hirdetés hozzáadása –> Hirdetési galériában találhatóak a dinamikus hirdetések sablonjai (szöveges és banneres display hirdetések). Az alapsablonok közül itt különféle elrendezéseket lehet kiválasztani, de a hirdetési szövegek, a háttér és a színek is megváltoztathatóak.

Képes dinamikus remarketing display hirdetés:

Képes dinamikus remarketing display hirdetés

Szöveges dinamikus remarketing display hirdetés:

Szöveges dinamikus remarketing display hirdetés

Összefoglaló

A fenti útmutatót figyelmesen végigolvasva könnyedén be fogjuk tudni állítani a dinamikus remarketing kampányunkat, a használt adattáblázatunkat, és az oldalon használt egyedien paraméterezett remarketing címkénket is. Amennyiben ezzel sikeresen végeztünk, úgy már el is készültünk és futtathatjuk a remek eredménnyel és hatékonysággal kecsegtető dinamikus remarketing kampányunkat, amellyel a legegyszerűbb, legautomatizáltabb módon érhetjük el a weboldalunk korábbi látogatóit.

Az előzetesen megtekintett termékek/szolgáltatások alapján minden eddiginél hatékonyabban célozhatjuk a Google Display hálózatot, tapasztalataim szerint ezeknek a kampányoknak az eredményessége sokkal jobb, mint egy átlagos remarketing kampányé.

Azonban – mint minden más AdWords funkció esetében – ezt hirdetési formát se hagyjuk teljesen ellenőrizetlenül!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet