Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Egészségügyi szolgáltatások és orvosi műszerek Google Ads hirdetése

Tartalomjegyzék

Dániel Stomp
2021.05.21.

Felül lehet kerekedni a Google Ads orvosi műszerekre és egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó korlátozásain? Most végigvesszük, milyen szabályokat kell figyelembe venniük az egészséggel kapcsolatos profilú hirdetőknek.

Google Ads irányelvek egészségügyi szolgáltatásokra és termékekre

Mielőtt az egészségügyi cégeket érintő konkrét teendőkbe belekezdünk, érdemes közelebbről megvizsgálnunk az egyes irányelveket.

Egészségügyi hirdetési korlátozások

A Google szigorú irányelvek mentén korlátozza az egészségügyi termékek és szolgáltatások, valamint gyógyszerek hirdetését: vényköteles készítmények, orvosi kísérletekre való alanygyűjtés, stb. Ha ilyen kategóriákban tervezel hirdetni, akkor először jelentkezned kell egészségüggyel kapcsolatos reklámtevékenységre a Google-nél, és az engedély megadása végső soron a Google-ön múlik.

Ha megkapod, akkor szerepeltethetsz ennek megfelelő kulcsszavakat a hirdetéseidben és a landoló oldalaidon. Szintén elérhetővé válnak számodra különleges funkciók, mint pl. az egyedi megjelenített URL-ek, amelyek segíteni fognak abban, hogy a hirdetéseid összhangban maradjanak a szabályozásokkal.

Koronavírus (COVID-19) hirdetési irányelvek

A COVID-19-re való válaszként a Google továbbra is kötelezi a hirdetőit, hogy megfeleljenek az irányelveknek, amikor olyan terméket vagy szolgáltatást reklámoznak, amely kapcsolódik a COVID-19-hez. A hirdetéseknek tilos az egészségügyi krízis hangsúlyozniuk vagy nélkülözniük az érzékenységet, és követniük kell a ,,Kényes események’’ irányelveit, amely meghatározza, milyen tartalom tiltott krízis alatt. A teljesség igénye nélkül, ilyenre példa a veszélyes vagy uszító, sokkoló tartalom, illetve kényes események.

A Google szintén korlátozásokat vezetett be olyan termékek és szolgáltatások népszerűsítésére, amelyek lehetőséget adhatnak a felhasználók kihasználására, mint például a személyes védőfelszerelések. A koronavírus járvány kezdete óta többször frissítette a Google a súgóját az ezzel kapcsolatos irányelvekről, ezeket érdemes folyamatosan követni.

Korlátozások a személyre szabott hirdetésekben

A Google Display Hálózaton sok orvosi műszereket és egészségügyi szolgáltatásokat reklámozó cég néz szembe most komoly kihívásokkal a Google Ads változtatásai miatt, amelyek a személyre szabott hirdetéseket érintik – különösen megnehezítve a fennmaradást a krízis alatt, amely szinte minden vállakozást érint. A személyre szabott hirdetéseket a Google a következőképpen definiálja: olyan hirdetés, amely ,,online felhasználói adatokkal segíti a hatékonyabb hirdetési tartalommal történő célzást’’

Az ennek megfelelő irányelvek szerint a hirdetők nem mutathatnak olyan hirdetéseket, amelyek a ,,bizalmas érdeklődési kategóriák’’ alá sorolhatók, mint például személyes nehézségek, identitás és meggyőződés, valamint szexuális érdeklődés. Az ezekben a kategóriákban hirdetőket a Google eltiltja a következő funkciók használatától:

Jól látszik, hogy három GDN célzási metódus nem szerepel a tiltólistán: kulcsszavak, elhelyezés és témák szerinti célzás. Ám ez még nem jelent felhatalmazást az orvosi műszered vagy egészségügyi szolgáltatásod számára, hogy használd ezt a három célzást. A Google némileg inkonzisztens módon hol letilt ilyen módon futó, egészséggel kapcsolatos hirdetéseket, hol nem.

Végül is hogyan hirdessünk orvosi műszert és egészségügyi szolgáltatást Google Ads-ben?

Nézzük meg a Google Ads ,,Egészség a személyre szabott hirdetésekben’’ irányelveit:

Még akkor is, ha szerinted a terméked nem esik ezekbe a kategóriákba, a Google nagy valószínűséggel máshogy fog vélekedni. A Google fenntartja a jogot, hogy bármelyik hirdetésed vagy landoló oldalad letiltsa, ha annak tartalma akár csak távolról is az ,,egészség’’ kategóriába esik. Ebben van egyfajta kiszámíthatatlanság, ezért a legbiztosabb mód a tesztelésre, ha elindítasz egy kampányt, és kiderül, hogy a Google letilja-e.

Most, hogy tisztáztuk az alapvető irányelveket, lássuk a Google Ads néhány különleges funkcióját, valamint azt, hogy mit tehet és nem tehet egy orvosi műszercég vagy gyógyszercég.

Mit tegyél és ne tegyél Google keresési kampányban

A keresési hirdetések szöveges formában jelennek meg a Google Ads Keresési Hálózaton. Ezek szövegezésében legnagyobb részt ugyanazokat az orvosi eszközökre és gyógyszerekre vonatkozó irányelveket kell követned, amelyeket fent részleteztünk. Ahhoz, hogy korlátozás alá eső, egyes szerekre, aktív összetevőkre vonatkozó kifejezéseket szerepeltethess a hirdetési szövegben vagy a landolón, szintén jelentkezned kell a Google-nél egészségüggyel kapcsolatos reklámtevékenységre.

Emellett nem használhatsz RLSA kampányokat, mivel ez is személyre szabott hirdetésnek számít. Az orvosi eszközöket hirdetőknek egyértelművé kell tenniük a hirdetésszövegben és a landolón, hogy egészségügyi szakemberek számára és nem pácienseknek hirdetnek. De még így is lehet, hogy a hirdetésedet letiltják. Ebben az esetben vedd fel a kapcsolatot a supporttal, tisztázd a célközönségedet, és így talán leveszik a tiltást.

Mit tegyél és ne tegyél Google display kampányban

A Google Display Hálózaton szöveges, képes és videó hirdetéseket jeleníthetsz meg több, mint 2 millió weboldalon és 650 ezer mobilalkalmazáson, beleértve a Gmailt, a YouTube-ot, médiaóriásokat, különleges publikációkat és réspiac közönségek tartalmait. Ahogy korábban kitértünk rá, orvosi műszerek és gyógyszerek esetén csak kulcsszavak, elhelyezés és téma szerinti célzás működik.

Kulcsszavak: olyan weboldalakon jeleníted meg a hirdetésed, amelyek tartalmazzák az általad meghatározott listán szereplő kulcsszavakat.

Elhelyezés: pontosan meghatározott weboldalakon jeleníted meg a hirdetéseket.

Téma: olyan weboldalakon jeleníted meg a hirdetésedet, amelyek meghatározott témákról szólnak.

Rendkívül óvatosan kell megválogatnod a képi anyagot a kreatívokhoz, főleg ha fotókat használsz. Például egy COVID-19 teszthez végzett orr-garat mintavételt ábrázoló kreatív könnyen tiltásra kerülhet ,,felnőtt tartalom’’ címen. Az illusztrációkat könnyebb átvinni a display hirdetésekben, mint a fotókat.

Azzal, hogy egészségüggyel kapcsolatos reklámtevékenységre jogosulttá válsz, még ugyanúgy vonatkoznak rád a személyre szabott hirdetések korátozásai, tehát a remarketing listák, érdeklődési és egyéb közönségek, demográfiák és hely szerinti célzás továbbra is kizárt.

Ha a remarketing része a marketing stratégiádnak, akkor valamilyen külsős remarketing platform után kell nézned, amely nem él olyan korlátozásokkal, mint a Google, és így jóval nagyobb volumenű remarketing kampányokat tud kiszolgálni egészségügyi cégeknek.

Összegezve

Bár igen sok korlátozást kell leküzdened, ha egészségügyi terméket vagy szolgáltatást forgalmazó cégként PPC kampányokat kívánsz futtatni, megfelelő rálátással és persze kellő tapasztalattal rendelkező PPC partnerrel sikerülhet elérni a hirdetési céljaidat ilyen körülmények között is.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet