Előző cikkünkben leírtuk és tippeket adtunk arról, hogy a SEE THINK DO CARE stratégiát hogyan lehet Facebook hirdetési felületén sikeresen alkalmazni. Most ugyanezt fogjuk tenni, ahogy azt ígértük is, Google Ads kampánystratégia kiépítéséhez.
Főbb, előzetes lépések, melyek szükségesek a kialakításhoz, enélkül nem fog sikeresen működni.
Határozd meg a marketing stratégiádat egy adott időszakra és a fő KPI-okat sorold be a SEE ➡️ THINK ➡️ DO ➡️ CARE egyes fázisaiba. Ha nem tudod, melyiket hova sorold, mi itt adunk egy mankót, de ez üzletenként, iparáganként változhat, így a mi példánk csupán irányadóként szolgál, amit interpretálhatsz saját vállalkozásod modelljébe.
Az üzletág vezetőjeként, tulajdonosaként tűzz ki célokat, fontos, hogy tudd, mit szeretnél a weboldaladdal elérni, mi a célja, haszna. Célok után határozz meg büdzsét, majd PPC specialistád segítségével kezdjetek neki a kampánystruktúra kialakításába, célzások felállításába, itt (is) a szakmai tapasztalatra nagy szükség lesz.
Amennyiben cikkünket PPC szakemberként vagy marketinges felelősként olvasod, ezen a célok, büdzsé, stb… megszerzése nagyon fontos, szükséges ahhoz, hogy egy sikeres SEE ➡️ THINK ➡️ DO ➡️ CARE stratégiát ki tudjunk alakítani, döntéshozó személyek felé prezentálni.
1-2 példa high-fashion ruházati márkánk példájából élve. Itt szeretnénk bemutatni, hogy egy ruházati webshopnál az egyes fázisokba mik kategorizálhatók be.
Mik voltak példánk esetében a KPI-ok az egyes szakaszokra, illetve mik lehetnek még KPI-ok szakaszokra bontva.
1. lépésként tisztáztuk a 4 fázis SEE ➡️ THINK ➡️ DO ➡️ CARE fogalmát és hogy kik tartoznak bele
2. lépésként tudjuk, hogy az egyes szakaszokban más-más üzenetet kell, hogy közvetítsünk
Legyen szó display, search vagy a kevésbé manuális shopping, discovery hirdetésekről, a CTA-kal, heaadlineokkal lehet játszani, hogy minél figyelemfelkeltőbb és legrelevánsabb üzenetet közvetítsük és növeljük az átkattintási arányt a megfelelő felhasználó számára!
3. Lépésként bekategorizáljuk az egyes Google kampányok, az optimalizálás és a közönségek típusát, melyiket milyen célokra érdemes használni.
TIPP!
Egyszerű, de mégis nagyszerű tippként javasoljuk, hogy a kampányokat a kategorizálását követően nevezd el, ezek mentén tudsz majd kampányokat monitoringolni, jelentést készíteni, költéseket és KPI-okat vizsgálni. Például egy hagyományos remarketing kampány a THINK vagy adott esetben DO fázisba sorolható, akkor a kampány neve legyen: THINK – Remarketing – xxxxxx
Ez nagyon alap, de ilyen struktúrát követve, átláthatóak lesznek a kampányok és könnyen reportolunk az egyes fázisok költésein és eredményein.
Reportálás
Végül, de nem utolsósorban, REPORTÁLÁS!!!
Mivel a célok és a büdzsé is a fázisok mentén lett kialakítva, így a reportálást, analitikát is ezek mentén kell kialakítani.
Használj bármilyen szoftvert vagy legyen szó manuális reportról, elemzésekről, mindenképp javasoljuk, hogy a 4 fázis kampányait külön-külön vizsgáljuk és az adott kpi eredményeit mérjük az előző évhez/időszakhoz hasonlítva, hogy lássuk a fejlődést. Természetesen lehet egy összegző kezdés, melyben a teljes fiók(ok) eredményeit nézzük, de fázisonként is vizsgáljuk a költéseket és az azzal elért eredményeket.
Reméljük, hogy ez sok ötletet és támaszt adott, nem kevés munka, de saját tapasztalatunk szerint nagyon sok vállalkozás számára megéri ezt a stratégiát alkalmazni és így a cég/brand növekedése hosszú távon is biztosabb kezekben fog állni, legalábbis ami az online lefedettséget képezi.