Hatalmas változások tapasztalhatóak a Kulcsszótervező eszközön belül, hiszen számos új funkcióval és több vizuális elemmel is bővült. Az új eszközök nem csak növelik a meglévő a Kulcsszótervezői adatokat, de most a hirdetők jobban összpontosíthatnak a kulcsszókutatásra és eredményesebbé tehetik kampányaikat is. Ahelyett, hogy csak egy táblázatot látnánk tele kulcsszavakkal és számokkal, most sokkal színesebb grafikonok tárulnak elénk, amelyek lebonthatóak konkrét eszközökre, helyekre, trendekre és más-más időszakokra.
De mire is gondolunk az új funkciók kapcsán?
- Célzottabb helyi lekérdezések
- Átlagos havi keresések száma eszközökre történő lebontásban
- Mobil eszközön végzett keresések átlagos havi száma
- Rugalmasabb időszakok (lehetővé teszi az éves, negyedéves és havi eredményeket)
- Időszakok összehasonlítása, beleértve a teljes és %-os változásokat is
- Tervezett jövőbeli volumenbecslések
Keresések mennyiségi trendje
Amikor a felhasználó használja a kulcsszótervező eszközt, akkor azonnal látja, hogy az eszköz sokkal több vizuális elemet, funkciót tartalmaz. A kulcsszavak keresési volumenét most egy nagy oszlopdiagram mutatja a keresések havi átlaga és az időszak függvényében. Ezen felül az egér ráhúzásával egy kis ikon bukkan fel, amely minden hónapra nézve megjeleníti nekünk, hogy átlagosan hányan kerestek arra a kifejezésre. A kulcsszótervező bal oldalán található egy dátumtartomány is, ahol kiválaszthatjuk, hogy milyen időintervallumra nézve jelenítse meg nekünk az adatokat (például negyedévre, évre).
A fenti ábra egy bizonyos kulcsszó keresési volumenét mutatja a 2013.04. – 2014.04-es időszakban, a megjelenő kis ikon pedig a keresések számát az adott hónapra nézve. Ez az új grafikon egy igen hasznos funkció lehet azoknak a hirdetőknek, akik egy gyors áttekintést szeretnének a trendekről vagy a szezonális időszakokról.
Az előbb már említettük az új dátumtartomány lehetőséget, ahol megadhatjuk, hogy az előző évhez viszonyítva mutassa meg nekünk a keresési mennyiségeket. Ezen beállításokat az alábbi módon jeleníti meg a grafikon, és narancssárga oszlopokkal ábrázolja az előző évi keresési eredményeket.
Mobiltrendek
Itt a lehetőség arra, hogy precízebben térképezzük fel a kulcsszavaink mobil eszközökön történő kereséseinek alakulását.
A fenti grafikonon a zöld oszlopok azt mutatják meg nekünk, hogy a mobil keresés hogyan változtak havi szinten, míg a kék oszlopok a teljes keresési volument. Az egérrel itt is bármelyik oszlopra rámutathatunk, ilyenkor pontosabban láthatjuk a havi adatokat, vagyis, hogy mennyi a mobil és összes keresések száma, és ezek hány százalékos változást eredményeztek az adott hónapban.
Eszköz szerinti lebontás
A Kulcsszótervező egyik új funkciója nagyobb betekintés enged a különböző eszközök világába, hiszen megmutatja, hogy hol végeznek nagyobb számú kereséseket egy adott kulcsszóra.
A fenti ábrán látható, hogy mennyi a keresések átlagos havi száma, és ez az érték hogyan oszlik fel a különböző eszközök között (számítógépek, mobilok, táblagépek).
Ezen grafikon segítségével sokkal jobban optimalizálhatóak a továbbfejlesztett kampányaink. Miért is? Az ábrán látható, hogy a mobilokon és táblagépeken történő keresések száma egy bizonyos kifejezésre igen alacsony, ezért ezen eszközökre az ajánlatokat csökkenthetjük x százalékkal.
Hely szerinti lebontás
A Kulcsszótervező most már rendelkezik egy olyan funkcióval is, amely helyek szerint mutatja meg nekünk a havi kereséseket. Vagyis a teljes havi keresésből hányan végeznek keresést az adott kifejezésre mondjuk Budapesten, Szegeden vagy Miskolcon. Fontos lehet elvégezni ezt az elemzést, ha például 3 telephelyen is értékesítjük a termékeinket vagy szolgáltatásinkat.
Az imént már említettük az ajánlatkorrekciókat. Itt az ajánlatokat adott helyek alapján csökkenthetjük vagy növelhetjük: például érdemes magasabb ajánlatot adni azok számára, akik közelebb vannak hozzánk (nagyobb a valószínűsége, hogy konvertálnak) és kevesebb ajánlatot azok számára, akik távolabb.
Időtartomány
Időszakok összehasonlítása: Most már képes az időszakok összehasonlítását is végrehajtani, amelyek megjelennek a vizuális grafikonon és a táblázat oszlopaiként is.
Milyen értékeket mutatnak meg nekünk a táblázat adatai?
- A beírt keresési kifejezés és a hozzá kapcsolódó releváns kulcsszóváltozatait
- A keresési kifejezések átlagos havi kereséseinek a számát
- A keresési kifejezések átlagos havi kereséseinek a számát két időszakra nézve
- A keresési kifejezések teljes havi kereséseinek a változását két időszak között
- A keresési kifejezésre történő kereséseinek százalékos változását egy adott időintervallumban
Természetesen az oszlopok itt is növekvő vagy csökkenő sorrendbe rendezhetőek, de ha azt szeretnénk megvizsgálni, hogy melyek azok a releváns kulcsszóváltozatok, amelyeknél a havi kereséseinek teljes változása minimális a tavalyi évhez képest, akkor arra is lehetőségünk van.
Összegzés
Most már kijelenthetjük, hogy nem csak egyszerű Kulcsszótervezőről beszélünk, hiszen képes összefüggéseket keresni az adatok között. Sokkal színesebb és átláthatóbb, mint a korábban ismert változat. Egy új kampány kialakításánál azelőtt csak találgathattunk miként és milyen kulcsszavak hozhatják majd a várt eredményeket, viszont most sokkal pontosabb és részletesebb adatok állnak rendelkezésünkre.