Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google bemutatta a Smart kampányokat

Tartalomjegyzék

Dániel Varga
2018.08.16.

A Google kifejezetten kis cégekre optimalizált Smart kampányaiban a kampány típusa, a célzott közönség és kulcsszavak – hamarosan pedig a landoló oldal is a rendszer által lesz meghatározva. Sőt mi több, a kampánytípus már a Google Ads, és nem az Adwords égisze alatt indul.

A júniusban bejelentett kampánytípussal a Google azokat a kis helyi vállalkozásokat kívánja megnyerni, akik nem rendelkeznek marketing háttérrel, és a weboldaluk minősége sem üti meg a mércét a komplex Adwords kampányokhoz.

Amíg a Google Adwordsben a legendás “Keresési és választott Display” kampánytípus, a Google Ads esetében a Smart kampánytípus lesz az, melyet a platform felajánl minden új hirdetőnek. A kampányok gyakorlatilag teljesen automatizáltak lesznek, a kreatívoktól és hirkdetésszövegektől kezdve a célokig, amik alapján a hirdetések céljait meghatározzuk. Konverzióként olyan alapvető célokat határozhatunk meg, mint a telefonhívás, az ajánlatkérés vagy a weboldal céloldalainak látogatása.

google-ads-smart-campaign

A Smart kampányokkal egyszerűen dolgozhatunk majd, nélkülözve a komplexebb beállításokat – mellyel a Google az ezen okból népszerű Facebook Advertise-nak kíván konkurenciát állítani a KKV szektorban.

Kim Spalding, a Google Ads Smart Campaign divízióvezetője szerint a kis helyi vállalkozások szívesen hirdetnének, eddig azonban a Google nem tudott ilyen megoldást kínálni.

Az eredetileg Adwords Express-re épülő – Fun Fact: Az Express-t eredetileg Boost-ra keresztelték volna – új kampánytípus sikere már előre borítékolható. Egy teszt során, melyben egy jóga stúdiót hirdettek az Egyesült Államokbéli Virginában, az érdeklődők száma megduplázódott a 60 napos Smart kampány futása után.

De mi is az valójában, amitől a Smart kampány egy mindenre kiterjedő megoldássá avanzsálódik? A teljesen automatikus célzási metódusokon felül hamarosan érkezik majd az Image Picker, mellyel 3 különböző kreatívot tesztelhetünk, ha pedig még weboldalunk sincs, a Google automatikusan generál egyet számunkra, melyet céloldalként használhatunk a hirdetéseinkhez.

Smart-display-ads-2

A kampánytípus már élesben fut az Egyesült Államokban, hazánkban az idei év negyedik negyedévében ismerkedhetünk meg az izgalmas új funkcióval.
A cikk a SearchEngineLand írása nyomán készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet