A Google Display Network számtalan lehetőségekkel bővült 2014-ben, amelyekkel hatékonyabban érhetjük el a potenciális ügyfeleket. A GDN ma már nem csak a remarketing listák, a kulcsszavak és az elhelyezések hálózata: a megfelelő célzások és kreatívok új riportolási és optimalizálási eszközöket nyújtanak, amelyekkel akár a keresési hálózat teljesítményét is elérhetjük!
Parental Status – Szülői állapot
Az emberek kulcsfontosságú részei a hagyományos display kampányoknak is, hiszen magukba foglalnak olyan demográfiai és viselkedési tulajdonságokat, amelyek meghatározzák céljainkat és az ügyfeleinket. A GDN-nek ebben a szekcióban sok éven keresztül csak a Nem és a Kor szerinti célzás volt elérhető, viszont 2014-ben megjelent a Szülői állapot szerinti célzás is, ami egy igen kulcsfontosságú tényező. Továbbá a demográfiai jelentés nem csak a demográfiai, hanem együttesen a kor, nem és szülői állapot statisztikáját is mutatja.
Ahhoz, hogy a 3 demográfiai adatot egyesíteni tudjuk egy táblázatban, nem kell mást tennünk csak a felület jobb oldalán található Demográfiai kombinációk megtekintése (View demographic combinations) gombot bekapcsolni, majd kiválasztani a három csoportot.
Custom Affinity Audience – Egyéni érdeklődési szegmens
Bár még mindig létezik kontextus, téma és elhelyezés alapú célzás, a Google ettől kezd eltávolodni és inkább az érdeklődési körökre fókuszál. Ezen belül, ami újdonságnak számít, az az Egyéni érdeklődési szegmens. Ennek az új közönségnek a lényege, hogy olyan kulcsszavakat vagy webhelyeket adhatunk meg, amelyek érdekelhetik a célközönségünket.
Tipp: Ezzel az eszközzel többek között a versenytársak webhelyeit is célozhatjuk.
Hol tudod mindezt elérni? Az Érdeklődési kategóriák és remarketing (Interests & remarketing) célzáson belül válaszd ki a megjelenő lehetőségek közül az Érdeklődési szegmensek (Affinity audiences) kategóriát, majd lejjebb görgetve található az +Egyéni (Custom) gomb, amire ha rákattintasz, akkor bejön az új egyéni érdeklődési szegmens létrehozásának a felülete.
Fontos megjegyezni, hogy csak ezeken a nyelveken érhető el ez a funkció: olasz, japán, portugál, kínai, orosz, spanyol, angol, francia és holland.
Display Ad Builder – Vizuális-hirdetéskészítő
A display hirdetésekről általánosságban kijelenthető, hogy sokkal szebbek és kreatívabbak, mint a keresési szöveges hirdetések, ahol csak röviden tudjuk megfogalmazni előnyeinket és kínálatainkat. A Vizuális-hirdetéskészítő (Display Ad Builder) az elmúlt időszakban jelentősen javult, hiszen már lehetővé teszi a gyorsabb Flash és HTML vizuális hirdetések létrehozását. Sokkal vonzóbbak és testreszabhatóbbak lettek a hirdetések, mint a korábbi hirdetéskészítő eszközzel.
Továbbá megjelent a Hirdetési Galéria (Ad Gallery) is, ahol könnyen elkészíthetőek a különböző típusú hirdetések:
- Dinamikus hirdetések (Dynamics Ads)
- Közösségi hirdetések (Social Ads)
- Videóhirdetések (Video Ads)
- Általános célú hirdetések (General purpose ads)
Nemrégiben pedig a Google bejelentett még egy kreatív egységet a Hirdetési Galérián belül, az Átvilágítódoboz formátumú hirdetéseket (Lightbox Ad). Ez a hirdetési típus dinamikus formában működik, vagyis a Youtube, Google Maps és egyéb források tartalmaiból gyűjt adatokat.
Kattintás nélküli konverziók
A tavalyi évben számos frissítés történt a konverziók tekintetében is. Display hirdetések szempontjából fontos, hogy mindig megvizsgáljuk a kattintás nélküli konverziók nevű oszlopot.
Tegyük fel, hogy a felhasználókat applikáción vagy a Youtube-n keresztül szeretnéd megcélozni. Kevésbé valószínű, hogy a felhasználók rákattintanak a hirdetésedre, hiszen nem akarják elhagyni azt a környezetet. Mikor is történik kattintás nélküli konverzió? Röviden összefoglalva akkor, ha egy felhasználó megtekint egy vizuális hirdetést, de nem kattint rá, majd később konverziót generál a weboldalon.
Valós idejű ajánlattétel
A display hirdetők tudják, hogy a Valós idejű ajánlattétel kulcsfontosságú tényező a teljesítmény szempontjából. A Google 2014-ben kiadta az Aktív megtekintés CPM-je ajánlattételt (Active View CPM bidding), ami megengedi a hirdetőknek, hogy olyan hirdetési helyekre és megjelenítésekre tegyenek ajánlatot, ahol nagy valószínűséggel látható lesz maga a vizuális hirdetés. Ezt az ajánlattételt egyszerűen hozzá is tudod adni egy plusz oszlopként a hirdetéseidhez.
Összefoglalva
A Google Display Network hatalmas mennyiségű célzási lehetőségeket kínál. Azonban minden esetben győződj meg arról, hogy megtaláltad azt a célzási kombinációt, amellyel megszerezheted a megfelelő ügyfeleket (ehhez pedig tesztelned kell).
Ami pedig a hirdetéseket illeti: a legfontosabb dolog, hogy definiáld a céljaidat mielőtt a képes hirdetéseket létrehozod, valamint hogy ezeket a hirdetéseket, (legyen szó szöveges vagy képes változatról) rendszeresen frissítened kell az idő múlásával