Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hackeljük meg az AdWords rendszerét!

Tartalomjegyzék

János Papp
2018.03.23.

Első körben szeretnénk elnézést kérni a “click bait” címért, és szó sincs róla, hogy feltörni szeretnénk a Google hirdetési rendszerét. Egyszerűen csak egy kiskaput fogunk bemutatni, hogyan tudjuk az AdWords funkcióit kibővíteni az AdWords Scripts segítségével.

Az AdWords-ben különböző ajánlatkorrekciók teszik lehetővé, hogy a hirdetéseink gyakrabban vagy ritkábban jelenjenek meg, az adott felhasználó keresésének helye, ideje és módja szerint.

Minden cégnek érdemes figyelembe venni a karácsonyi szezont és a Black Friday-t, azonban a Google szerint a keresés ideje napszak szerint legalább olyan fontos tényező, mint a korábban említett események. Egy egyszerű példával élve, ha egy webshopot hirdetünk, azokban az időpontokban érdemes magasabb ajánlatkorrekcióval emelnünk a CPC-n, amikor a legtöbb vásárlás várható.

Hogyan tegyük négyszer reszponzívabbá az AdWords felületét?

Az ajánlattételi stratégiák megalkotásakor figyelembe kell vennünk az időt, és a használt eszközt, amelyről keresnek a felhasználók. Az AdWords felületén manuálisan 6 részre tudjuk felosztani a nap 24 óráját, amit a script használatával ki tudunk bővíteni, és a nap minden órájára más ajánlatkorrekciót tudunk megadni, ráadásul további nagy előnye a felületen történő beállításhoz képest, hogy az óránkénti ajánlatkorrekciót eszközönként is be tudjuk állítani.  

A gyakorlatban ez úgy történik, hogy a script óránként fut le, és mindig 3 órára előre állítja be az ajánlatkorrekciókat, és mobilra külön eszköz szerinti korrekciót ad meg.

Az AdWords Scrips-ről, és az automatizálásról már korábbi cikkünkben is írtunk bővebben. Röviden összefoglalva JavaScript kódrészletek segítségével tudunk az AdWords-nek automatizált módosításokat végrehajtani, ami különösen hasznos, ha nagy kampányokat kezelünk, vagy nagy adatmennyiség áll rendelkezésünkre.

Szerencsére nem csak azoknak áll rendelkezésükre az AdWords Scripts használata, akik rendelkeznek programozói tudással, hanem a már előre megírt szkripteket is fel tudjuk használni. Jelen esetben a Brainlabs által írt szkript leírását itt találjuk, amit minimális módosítás után már használhatunk is.

Az ajánlatkorrekciókat az alábbi táblázatban tudjuk megadni:

ajanlatkorrekciok-tablazat

A mobilra szánt ajánlatkorrekciókhoz egy külön táblázatban tudjuk megadni.

Természetesen a fentebb látható táblázat csak egy példa, minden iparáganként változó lehet az optimális ajánlatkorrekció mértéke.

A hőtérképek menők!

Nem tudjuk eleget hangsúlyozni, hogy mennyire nagy a változás a keresési trendekben akár egy napon belül is, de még is, hogyan tudnánk ezt kihasználni, ha nem tudjuk milyen stratégia mentén optimalizáljunk?

A következő szkript egy hőtérképet fog generálni, amely vizualizálja, hogy milyen optimalizálási stratégiát érdemes követnünk.

Egy példa a szkript által generált hőtérképre:

hoterkep
A fenti táblázatban láthatjuk, hogy vannak olyan időszakok, amelyeket zölddel jelöl a hőtérkép, és itt ajánlatkorrekció növelést javasol a szkript, és van ahol pirossal jelzi, hogy a korábbi vizsgált időszak alapján, csökkenteni lenne érdemes az ajánlatokat.

A hőtérképes táblázat és a cikk elején bemutatott szkript által használt táblázat között kisérteties a hasonlóság, ami nem lehet véletlen, hiszen a hőtérképes táblázat által generált adatokat fel tudjuk használni az első szkriptnél. Az olyan piacokon, ahol erősen eltérnek a mobilos és a nem mobilos felhasználási szokások, fel tudjuk használni mind a két szkript esetén a külön mobilra vonatkozó ajánlatkorrekciókat.

A szkript részletes leírása a searchengineland.com oldalon érhető el.

Konklúzió

Az optimalizálás során használható eszköztárunk ismét bővült két újabb eszközzel. Ne felejtsük el, hogy egy korábban jól működő stratégia is korrigálásra és felülvizsgálatra szorulhat, főleg ha az adott piacon nagy a szezonális ingadozás, illetve a piac és a felhasználói szokások is változhatnak.  

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet