Évről évre fejlődik az AdWords, és egyre jobban kiteljesedik az eszközök tárháza. Azonban ezzel nem csak a lehetőségek száma növekszik, a verseny is jobban kiéleződik.
Hogy megtartsuk a pozíciónkat a piacon, olyan stratégiákat kell alkalmaznunk, amivel egy lépéssel a konkurencia előtt járhatunk. Ebben segít ez a cikk.
Ad customizers
Az Ad customizers AdWords hirdetések a Google fordításában hirdetés testreszabókként szereplnek. Az Ad customizers hirdetések lényege, hogy a hirdetésben dinamikusan tudunk megadni egyes részeket.
Hogy mire tudjuk ezt felhasználni?
Ha egy széles termékpalettával rendelkező webshop termékeit hirdetjük, és a hirdetésekben kommunikálni szeretnénk az árat, ami ráadásul még változik is időközönként, akkor szinte lehetetlen naprakészen tartanunk az árakat az AdWords hirdetésekben.
Egy példa az ár megfelelő kommunikálására:
A lenti ábrán láthatjuk, hogy az új AdWords felületen a fentebbi hirdetés hogyan is néz ki:
A Headline 2 esetén látható AEG {=ScheduleAeg3.Type} rész, a hirdetésben az AEG termék árát jelöli, amit az AdWords-be feltöltött feedből húz be a rendszer, amit akár 6 óránként tudunk frissíteni, így az up to date árakat tudjuk mutatni a hirdetésekben.
Az Ad customizers hirdetések egy másik fajtája, amikor a Countdown képlettel egy visszaszámláló funkciót implementálunk a hirdetésekbe, ami a napokat és órákat számolja vissza.
A visszaszámláló funkció előnye vitathatlan például egy black friday akció esetén a webáruházak számára.
A visszaszámláló funkcióra egy példa:
Az AdWords felületén így tudjuk beállítani:
Ahogyan látszik, meg tudjuk adni a képletben, hogy mikor van az adott esemény, amihez képest vissza szeretnénk számolni órára pontosan.
Használjunk általános egyezésű kulcsszavakat kizáró kulcsszavakkal
Egy folyamat, amelyre támaszkodva tudjuk helyesen használni az általános egyezésű szavakat:
- Válasszunk konvertáló kulcsszavakat
- Kampány szinten zárjuk ki a negatív kulcsszavakkal a nem kívánt kifejezéseket, ezt a listát természetesen bővítsük időközönként
- Vizsgáljuk meg időnként a keresési kifejezéseket, és használjuk fel a talált új kulcsszavakat, ezzel a kulcsszókutatáshoz felhasznált eszközök palettáját szélesítjük
DSA + Remarketing listák
A DSA kampányok, más néven a dinamikus keresési hirdetések használata remarketing listákkal nagyon jó eredményeket hozhat, tehát egy tesztet mindenkinek megér, hogy levonhassuk a tanulságokat.
Fontos, hogy a DSA kampányokkal egy tágabb célzást tudunk megadni, egy normál keresési kampányhoz képest, így a konverziós költség is magasabb lehet.
A remarketing listák használatával azonban optimalizálni tudjuk a konverziós költséget, mivel azokra a felhasználókra célzunk magasabb cpc-vel, amelyek korábban már jártak az oldalunkon.
Te ismerted ezeket a módszereket? Alkalmazod is?