A 2016-os év folyamatosan hozza az újításokat a Google részéről. A Wordstream oldalán Helen Edwards mutatta be az általa észlelt újdonságot, miszerint fejlesztések történtek a keresési kifejezések lekérdezésben.
Ennek részeként, mostantól ha a keresési kifejezéseket kulcsszóként szeretnénk felvenni, konkrét ajánlatokat lehet megadni kulcsszavanként, valamint ezt egy gombnyomással másolni a többi kifejezés mellé. Jelentős könnyítésnek tűnik, ugyanis eddig a kulcsszó felvételekor a hirdetéscsoport szinten beállított max. CPC ajánlat került mindegyik kulcsszóhoz.
Lássuk csak, hol található ez pontosan! A Kulcsszavak fülön belül a Keresési kifejezések lekérdezést kell keresnünk. Itt találhatóak azok a konkrét kifejezések, amelyekre megjelentek a mi kulcsszavainkra beállított hirdetések. A relevánsakat kulcsszóként, míg az irreleváns kifejezéseket kizáró kulcsszóként ajánlott felvenni. Az újítás során bekerült egy új oszlop is, ahol a CPC értékeket lehet megadni, ill. egy másolásra használatos gomb jelent meg, amellyel a többi kulcsszóra is egyazon ajánlatot állíthatjuk be.
Az újdonság mindenképp hasznos, bár a Keresési Kifejezések riport esetében mi személy szerint jobban örültünk volna egy hirdetéscsoport módosító lehetőségre, vagy a kulcszóegyezési típus egyszerűbb kezelhetőségére.
A cikkben felhívják a figyelmet arra is, hogy eddig csak egy fiókban érzékelték a változást, tehát valószínűleg lassú bevezetésre számíthatunk. Magyar fiókokban egyelőre nem találtunk rá példát.