A Google Shoppingról már többször is írtunk, a legterjedelmesebben az alábbi ismertető cikkünkben, azonban most arra voltunk kíváncsiak, vajon milyen változásokra számíthatunk 2021-ben és hogyan lehetünk hatékonyak, ha Google Shoppingban hirdetünk? Mind kampánykezelői, mind online kereskedői szempontból megnézzük, mit érdemes tennünk, ha szeretnénk a webshopunk forgalmát és hatékonyságát növelni.
Hogyan alakulnak az e-kereskedelmi trendek 2021-ben?
Mivel manapság rengeteg minden változik gyakorlatilag napról napra, így sajnos nagyon nehéz bármit is pontosan prognosztizálni. Fontos tudni, hogy ilyenkor leginkább algoritmus alapú, statisztikai számításokkal dolgozó modellek alapján készülnek az előrejelzések, amelyek korántsem “kőbe vésettek”. 2021-ben a Statista.com szerint a hazai e-kereskedelmi bevételek 17,4%-kal haladják meg a 2020-as számokat. Szerintük a felhasználók penetrációja 2021-ben 54,1% lesz, és 2025-re várhatóan 59,5%-ot fog elérni.
Forrás: https://www.ons.gov.uk/businessindustryandtrade/retailindustry/timeseries/j4mc/drsi
Google Shopping hirdetés: Melyek a fontosabb feladatok kampánykezelőként?
Fontos felkészíteni a kampányainkat erre a várhatóan egyáltalán nem könnyű évre is. Mindenképpen figyeljük az újdonságokat, mivel várható az év folyamán több fejlesztés is, illetve kiemelten fontos a trendek nyomonkövetése, hiszen ha valamikor, akkor most van az az időszak, amikor akár hónapról hónapra is megváltozhat a vásárlóink érdeklődése.
Nézzük mit kell tennünk a kampányok optimalizálása során!
1. Használjunk ki a Shopping CSS előnyeit!
A Google szolgáltatása az úgynevezett Összehasonlító vásárlás szolgáltatások a Google általános keresési eredmény oldalain. A Shopping CSS szolgáltatók Google Shopping hirdetések elhelyezésére tehetnek ajánlatot az általuk képviselt kereskedők nevében. Tulajdonképpen a Shopping CSS szolgáltató egy árösszehasonlító partner, amelyen keresztül várhatóan olcsóbb CPC-vel és nagyobb hatékonysággal tudunk hirdetni úgy, hogy közben a Google Shopping kampányainkat a saját Google Ads fiókunkból futtathatjuk, ahogyan eddig is. A Google Shopping CSS-el, azaz a Comparison Shopping Services-el pedig részletesen foglalkoztunk ebben az írásunkban. Ha Ön is szeretné kihasználni a Google Shopping CSS előnyeit, akkor vegye fel velünk a Kapcsolatot!
2. Optimalizáljuk a feedünket!
A Google Shopping hirdetéseknél kiemelten fontos a megfelelően optimalizált és elegendő adatot tartalmazó Termékcsatorna vagyis Feed. Ügyeljünk arra, hogy minél inkább feleljünk meg a specifikációknak. Ma már több feedgeneráló rendszer is elérhető, a nagyobb webshop szolgáltatók, például a WordPress, Shopify, vagy a Magento, esetleg a hazánkban nagyon népszerű UNAS is kínál ilyen megoldást.
3. Szegmentáljuk a termékeinket!
Ha a legtöbb időt a legígéretesebb termékek kezelésével töltjük, akkor a szegmentálás a kulcsdimenziók alapján jól működik. A legnagyobb számban eladott tételek, a generált forgalom szintje, a befektetés megtérülése, sőt a nettó vagy bruttó bevétel alapján is szegmentálhatjuk a termékeket és a hirdetési kiadásokat. Ez sokkal könnyebben kezelhetővé teszi például a 80/20 stratégiát, amellyel a legjobb termékekre tudunk koncentrálni.
4. Emeljük ki a legsikeresebb termékeinket!
Általában a termékek csupán 10%-a hozza be a bevételünk 75%-át, jól látható tehát hogy miért is fontos az igazi “fejős tehenekre” koncentrálni. Az értékesítés fellendüléséhez elengedhetetlen annak biztosítása, hogy ezeket a termékeket elegendő hirdetési kiadással lássuk el és így megfelelően kihasználhatjuk a bennük rejlő potenciált.
5. Használjuk a Smart Shopping kampánytípus előnyeit!
A Smart Shopping-kampányokkal egyszerűsíthetjük a kampánykezelést, maximalizálhatjuk a konverziós értéket, és bővíthetjük az elérést. Ez a kampánytípus ötvözi a normál Shopping-kampányok és a vizuális (Display) remarketing kampányok előnyeit, és automatikus ajánlattétellel, illetve a hirdetéselhelyezések használatával népszerűsíti a termékeket. A meglévő termékfeedeket és elemeket a Google a gépi tanulás technológiájával kombinálva jeleníti meg. A Google Keresési Hálózaton, a Google Display Hálózaton, valamint a YouTube és a Gmail szolgáltatásban is megjelenhetnek hirdetéseink.
Melyek a legfontosabb teendőink kereskedőként 2021-ben?
Mivel ez a járvány nem mutatja a lassulás jeleit, és még sajnos nincs látható közelségben a teljes nyitás, a fogyasztók nagy valószínűséggel majd otthonukban maradnak. Online fognak vásárolni, ami azt jelzi, hogy az e-kereskedelmi ipar abszolút ezen irány felé halad.
Most 5 pontban foglaljuk össze a legfontosabb tennivalókat:
- Jól láthatóan és egyértelműen jelenítsük meg az összes szállítási és teljesítési lehetőséget még a rendelés előtt!
Ezt a szempontot már különböző próbávásárlásokkal maga a Google is figyeli, nem véletlen hogy a Merchant Centerben is pontosan fel kell tüntetnünk a szállítási információkat.
- Az összes visszatérítési és visszaküldési irányelvet világos, tömör formában közöljük és azokat könnyen megtalálható helyre tegyük.
Folyamatosan törekedjünk arra, hogy mindig jól látható módon tájékoztassuk a weboldalunkra látogatókat a visszaküldés feltételeiről. Ez azontúl, hogy az ügyfél elégedettséget is növeli, megelőzheti a később jogi vitákat, illetve növeli a bizalmat is irántunk.
- Működjünk együtt akár helyi vállalkozásokkal, vagy a helyi üzletek raktárával, hogy biztosítsuk a termékek időben történő leszállítását.
Ez a faktor Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kap, manapság már nálunk is alapvető elvárás az 1-3 munkanapon belüli szállítás, ha ezt nem tudjuk esetleg garantálni, törekedjünk arra, hogy olyan kiszállító partnert válasszunk, aki kellő időben és mértékben tájékoztatja a vásárlóinkat a szállítás állapotáról és kellőképpen rugalmas is adott esetben.
- Mutassuk meg milyen egészségvédelmi intézkedéseket teszünk!
Ezekben az egészségügyi problémákkal terhelt időkben adott esetben rögzíthetjük a csomagolási és szállítási folyamatokat is, például a termék fertőtlenítését csomagolás előtt, a visszaküldött termékek fertőtlenítését, függetlenül attól, hogy érintés nélküli szállítási szolgáltatásokat nyújtunk-e. Mindenképpen javasolt felajánlani az érintés nélküli kiszállítás lehetőségét, amely egyszerre kényelmes és biztonságos is a vásárló számára.
- Folyamatosan javítsuk az online rendelés és kiszállítás folyamatát!
Vegyük figyelembe, hogy mivel a fogyasztók jó része most egyáltalán nem szeretne fizikai boltba menni (A Klarna és a Retail Economics közös kutatása szerint a brit fogyasztók 37%-a azt mondja, hogy „amennyire csak lehet” kerülni fogja a fizikai helyeken történő vásárlást), számukra is minél jobban ismertessük meg a terméket. Érdemes legalább a top termékekről videót, vagy részletesebb, sok képet tartalmazó leírást készíteni, hiszen ezek mindenképpen növelhetik a vásárlások számát, valamint a vevői elégedettséget is.
Összegzés
2021 a termékértékesítés szempontjából is nagyon sok kihívást tartogat számunkra, ugyanakkor megfelelően optimalizált kampányokkal, megfelelő termékkínálattal és jól átgondolt ROI fókuszú stratégiával sikert arathatunk. A Google Shopping hirdetések nagyszerű segítséget nyújthatnak számunkra a célszámaink elérésében.