Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan tegyük le sikeresen a Google Adwords vizsgákat

Tartalomjegyzék

Tamás Pusztai
2014.10.09.

A Google már hosszú évek óta szoros partneri kapcsolatot ápol az AdWords felhasználókkal, illetve PPC ügynökségekkel, és ennek részeként lehetőséget biztosít a Google Partners programba regisztrálóknak, hogy bizonyos vizsgák teljesítésével tanúsítványokat szerezzenek meg. A tesztkérdések helyes megválaszolásával a Google hivatalosan is elismeri szaktudásunkat, az így kapott minősítésekkel pedig igazolni tudjuk ügyfeleinknek, hogy megfelelő tapasztalattal rendelkező szakemberek vagyunk.

A Google Partners oldalán történő regisztrációt követően, bárki leteheti az öt különböző témájú és nehézségi szintű vizsgát. Én magam az első hármat csináltam meg az utóbbi hetekben és ezekről írtam egy beszámolót nektek.

  1. A hirdetések alapjai
  2. Részletes Keresés
  3. Speciális megjelenítés
  4. Google Analytics
  5. Videóhirdetés

A felkészülésről

A vizsgákra való felkészülés legegyszerűbb módja a Google által szolgáltatott tananyagok többszöri átolvasása. A vizsgák mellett minden esetben megtalálhatóak a sikeres megoldásához szükséges online anyagok is, melyek nagyjából 90%-ban lefedik a kérdéseket.

A vizsgák különböző tesztkérdésekből állnak, mindegyik feladathoz négy választási lehetőség tartozik, melyek közül egy helyeset kell kiválasztani. Fontos, hogy a válaszadást követően nem tudunk többé visszatérni az adott kérdéshez, így a helyesnek vélt válaszunkat minden esetben jól gondoljuk át.

A teszt végeztével rögtön megjelenik egy igazoló lap, hogy sikeresen teljesítettük-e a vizsgát, avagy sem, illetve a válaszadás statisztikáit is kilistázza nekünk a rendszer. Sajnos a hibás válaszok megtekintésére nincs lehetőség, azonban jó hír, hogy sikertelen vizsga esetén hét nap múlva újra próbálkozhatunk. Akik nagyon izgulnak, azoknak megnyugtatásul közlöm, hogy a próbálkozások száma szerencsére nincs korlátozva.

Google Adwords vizsga tananyagok
Google Adwords vizsga tananyagok

A hirdetés alapjai

Rendelkezésre álló idő: 120 perc | Kérdések száma: 90 | Eredményességi küszöb: 85%

Vizsga tanulmányi útmutató: Alapok

Az AdWords alapvizsga kérdései arra irányulnak, hogy a vizsgázó ismeri-e az AdWords keresési, illetve tartalmi hálózaton történő reklámozás működési elvét és a legfontosabb fogalmait, mutatóit. Tudnunk kell, hogy mi az a kulcsszó, mit jelent a költségkeret, hogyan épül fel egy fiók, vagy épp hogyan működik az ajánlattételi funkció. Nem árt tudni a célzási módokat, a fontosabb mutatók jelentését, illetve kiszámolásuk módját, mint például: CPC, CPM, CPA, CTR, ROI.

Ha valaki akár csak heti szinten foglalkozik Google AdWords fiók kezelésével, és egyszer átolvassa az online vizsgaanyagot, akkor ez a vizsga nem fog problémát jelenteni.

Részletes keresés

Rendelkezésre álló idő: 120 perc | Kérdések száma: 98 | Eredményességi küszöb: 80%

Vizsga tanulmányi útmutató: Haladó ismeretek a keresési hirdetésekről

Az általam lerakott vizsgák közül határozottan ezt éreztem a legnehezebbnek, nem is sikerült elsőre. Ebben a vizsgában már sokkal részletesebben kérdeznek bele az eszköztár szinte minden apróbb elemének működésébe.

Legfontosabb témakörök az alábbiak:

  • Hirdetésbővítmények
  • Konverziókövetés
  • Kulcsszóegyezési beállítások
  • Kampányok hirdetéscsoportok és kulcsszavak teljesítményének mérése, értékelése
  • Hirdetés típusok a keresési hálózaton
  • Hirdetések és webhelyek minősége
  • Adwords eszközök
  • Adwords szerkesztő

Speciális megjelenítés

Rendelkezésre álló idő: 120 perc | Kérdések száma: 88 | Eredményességi küszöb: 70%

Vizsga tanulmányi útmutató: Haladó ismeretek a vizuális hirdetésekről

Véleményem szerint ez a vizsga a másik kettőhöz képest kifejezetten könnyűnek mondható. Ha az első kettőre rendesen felkészülünk, akkor az anyag felét itt voltaképp már ismeri is. A vizsga nevéhez hűen a display hálózat hirdetési eszköztárának, illetve a YouTube hirdetések menedzselésének ismeretét kéri számon. Én úgy éreztem, hogy a display hálózatra vonatkozó kérdések nagy részét a korábbi két vizsga alapján meg lehetett válaszolni, a YouTube hirdetésekre pedig létezik egy külön vizsga, így ebben az esetben nem szükséges a videó hirdetések mélyreható ismerete.

A vizsga az alábbi főbb témaköröket öleli fel:

  • Hirdetésformátumok a Google display hálózaton
  • Ajánlattételi módszerek
  • Kampányok létrehozása
  • Teljesítménymérés
  • Vizuálishirdetés-készítő használata
  • Vizuális hirdetésekre vonatkozó irányelvek

A fenti három vizsgákon túl a maradék kettőről személyes tapasztalat hiányában nem szeretnék túl sok szót ejteni. A YouTube hirdetési vizsga esetében is érdemes legalább egyszer átolvasni az oktatási anyagot, az Analytics pedig csak a legtapasztaltabbaknak ajánlott. Az Analytics tananyaga, illetve a vizsga jelenleg csak angol nyelven érhető el.

Általános tapasztalatok

Rengeteg idő áll rendelkezésre a kérdések megválaszolására. Egyáltalán nem kell sietni, bőven van idő átgondolni a választ.

Sok kérdés gyakorlati jellegű, vagyis nem csak elméleti tudást kér vissza, hanem felvázol egy fiktív szituációt és az alapján kell eldöntenünk, hogy melyik a legjobb válasz. Személy szerint nekem ez sokszor segített, mert egy ilyen kérdésnél (az Adwords működési alapelveit ismerve) a válasz pontos ismerete nélkül is kikövetkeztethető volt a válasz.

Pár kérdés esetében nekem az értelmezés jelentette a legnagyobb feladatot. Esetenként olyan érzésem támadt, mintha a vizsgát és az Adwords kezelőfelületét nem ugyanaz a személy fordította volna. Többször előfordult, hogy a vizsgában olyan kifejezést találtam, amire a súgó sem dobott ki semmit, ami azért valljuk be, érdekes.

Vizsgára készülésben hatalmas segítséget nyújtott a napi szintű gyakorlati tapasztalat. Ez leginkább a korábban említett, fiktív szituációkat felvázoló kérdéseknél bizonyult nagyon hasznosnak.

Tippek, tanácsok a sikeres Google Adwords vizsgához.
Tippek, tanácsok

Tippek

  • A felkészülésnél mindenkinek tudom ajánlani, hogy minden lecke elolvasása utána lépjen be a rendszerbe és kattintgassa végig az olvasottakat. Ily módon sokkal jobban rögzül az anyag, ráadásul sokszor csak így érthető meg igazán.
  • Az interneten fellelhető több weboldal is, ahol minden típusból tehetünk próbavizsgát. Ezeket azonban óvatosan kezeljük, ugyanis a kérdések legtöbbször egész nagy arányban megegyeznek a valós vizsgával, de a válaszok nem minden esetben helyesek, ami eléggé összezavarhatja a vizsgára készülőt. Az ilyen típusú tesztek inkább arra jók, hogy felmérjük melyik anyagrészeket kell újra átolvasni a valódi, éles vizsga előtt.
  • Szeretnék mindenkit biztatni, aki gondolkodik a vizsgák letételén. Ha valaki most ismerkedik a kampánykezeléssel, akkor ez a fajta számonkérés segíthet megérteni az egész rendszer működési mechanizmusát, illetve alapelveit. Akiknek pedig az oktatási anyagok konkrétan sok újat már nem mondanak, azoknak hozzájárulhat a már meglévő, gyakorlati tudásuk rendszerezéséhez.

Az elkövetkező hetekben tervezem az Analytics és a Youtube vizsgák teljesítését is. Ha sikerültek, jelentkezem.

Addig is sikeres felkészülést kívánok mindenkinek!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet