2018 szeptemberében a Google Ads hirdetési rendszere nyugdíjba küldte az adsenseformobileapps.com display kampány elhelyezést, valamint a G-mob tartalmi kizárást, mint a hirdetési rendszer klasszikus kizárásokra való megoldását. Ha a változtatás óta még nem történt meg, a mobil platformról érkező forgalom egész biztosan drasztikusan nőtt – a tapasztalatok alapján a futó kampányokban a Google support oldalon lévő leírás alapján érdemes felülvizsgálni a futó kampányainkat.
A jelenlegi kampánybeállításokban az adsenseformobileapps.com kizárás már “inaktív” státusszal rendelkezik, a kizárás javítását a Settings > Devices > Set specific targeting for devices menüpontban lehet eszközölni. Fontos, hogy a korábbi adsenseformobileapps.com kizárás ha meg is jelenik a fiók beállításaiban, a kizárás ténye már nincsenek érvényben.
A Google álláspontja, hogy amíg mobil platformra is szeretnénk célozni, és aktívan hirdetni, akkor javasolt a mobil applikációkban is megjelenni. Amennyiben üzleti céljainkat nem szolgálják a mobil appokban történő megjelenések, úgy kizárásoknál egyesével kell őket kizárnunk, ami valljuk be, rendkívül körülményes.
De vajon lehetséges az, hogy a Google Mobil Appokból érkező forgalom minősége jelentősen nőtt, és vajon érdemes lehet-e megfontolni, hogy hirdetéseinket az appokban is megjelenítsük? Nos, appokat gyakorlatilag mindenki használ, aki rendelkezik okostelefonnal, és számtalan esetben elfordult már, hogy a játék közben felugró hirdetésre akaratunk ellenére is rákattintunk, akkor is, ha kattintás előtt a hirdetést sem feltétlenül sikerült látnunk, hiszen az appon belüli hirdetések bezárásánál sokan nem a bezárásra kattintanak, hanem magára a hirdetés felületére. Az appon belüli hirdetések teljesítménye ennek okán is elmarad a többi felülettől, melyet a statisztikák, az oldalon eltöltött idő és a lepattanási arány is megerősít a legtöbb fiókban.
Az alábbi diagrammon azt láthatjuk, milyen mértékben kezdett el növekedni a forgalom a szeptemberi változás után az egyik fiókban:
A fenti e-commerce fiók ugyanazon időszakában 672 USD költés mellett 16 konverzió született, mely 5.397 USD bevételt hozott. Ez első ránézésre jó eredménynek minősíthető.
Az elhelyezéseknél láthatjuk, hogy a konverziók mobil platformról érkeznek, azonban jobban az eredmények mögé tekintve láthatóvá válik, hogy az appokból érkező konverziók költsége a nem appokból érkező konverziók duplája.
A futó Remarketing kampányban a megoldás az volt, hogy külön kampányokba csoportosították a mobil appokat, így a költségkeret kordában tarthatóvá vált, továbbá a mobil platformot célzó kampány sem kannibalizálta a desktopot célzó kampányt.
Ezzel a metódussal maximalizálhatjuk a konverziókat a desktopon, és kordában tarthatjuk a konverziós költséget a mobilt célzó kampányunkban, mely főként akkor lehet hasznos, ha a napi költségkeret szűkösre lett szabva.
Az egyik kampányban tehát kizárhatjuk a mobil applikáció, a másik kampányban pedig a kiválasztott mobil applikáció kategóriákat célozhatjuk, immáron “megfigyelés” helyett “célzással”.
Egy másik Lead Gen fiók kampányában azt találtuk, hogy a mobil app célzás ugyan óriási forgalmat irányított a landolónkra, azonban a mobil app kategóriák kizárása nem eredményezte, hogy mobil appoknak ne jelenjen meg a hirdetés.
A kategóriánkénti kizárások ugyan nem szüntették meg teljesen a mobil applikációkban való megjelenést, a költség egyértelműen csökkent, viszont nehéz előre látni, hogy az új beállításokkal várható-e a jövőben újabb kiugrás a költségben és forgalomban.
Végszó
Kampánycéltól és költségkerettől függetlenül mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy üzleti céljainkat milyen módon befolyásolja a mobil appokban történő hirdetés megjelenés, azonban ha költség nagyon elszáll, érdemes elébe menni és kizárni az appokat.
Ugyan a Google nem tette könnyűvé ezt a lépést, – szemben a tavaly szeptemberi időszakkal, ahol egy sorral kizárhatóvá váltak a mobil appok – azért megléphető, de a teljes kizárás kétséges maradhat.