A digitális marketing eszközök implementálásakor fontos meggyőződnünk arról, hogy azok egymást segítve előreviszik az üzletet, nem pedig hátráltatják. Melyikre érdemes koncentrálni, PPC-re, SEO-ra, vagy mindkettőre?
Valójában a fizetett hirdetések ha nem is direkt módon, de indirekten befolyásolják a keresőoptimalizálást, így a kétféle megközelítés együttes használata számos egyedi előnyt nyújthat. Ezért az a lehető legjobb marketing terv, amely a kettőt összekapcsolva alkalmazza. De végső soron miképp segítheti a PPC a SEO-t?
1. A PPC hirdetések segítenek nagyobb területet elfoglalni a találati oldalon
A PPC hirdetések foglalják el az oldal legtetejét, ezért az emberek ezeket látják először. Ezt SEO-val kiegészítve azokat a felhasználókat is elérheted, akik a hirdetéseket következetesen átlépik. Ezzel növelheted a lehetőségét annak, hogy a user a weboldaladra landoljon.
Emellett azzal, hogy mind fizetett hirdetést, mind organikus találatot is lát valaki, elérhető, hogy elfogultabbá váljon, a dupla behatás révén automatikusan nagyobb megbízhatóságot és minőséget is feltételezzen a kérdéses cégről.
Így a PPC és a SEO kombinálása maximalizálhatja a weboldalad forgalmát és a felhasználók elköteleződését.
2. A PPC segít új, értékes SEO kulcsszavak megtalálásában
Mind a PPC, mind a SEO esetén a megfelelő kulcsszavak használata az alapja annak, hogy a céged releváns keresési eredmények között jelenjen meg. Azonban az utóbbinak időbe telik, amíg eredményeket mutat, így ennek esetén nehéz azonnal megállapítani az aktuális beállítások helyességét.
Ezzel szemben a PPC hirdetések igen hamar megmutatják, mely kulcsszavak visznek értékes forgalmat a weboldaladra, így ugyanezek hatékonyan felhasználhatók a keresőoptimalizálásban is. Tehát ahelyett, hogy pusztán megvárnád, mennyire lesznek effektívek a SEO beállítások, a PPC-ből kinyert adatokkal megágyazhatsz a jó eredményeknek.
3. A PPC növelheti a márka ismertségét, amely kapcsán az organikus találatokra is többen kattintanak
A PPC hirdetéseknek nagy a forgalomterelő hatásuk. Ha valaki rájuk kattint, az a landolóra jutva nem felétlenül ássa bele magát az ott talált információkba, hanem lehet, hogy elterelődik a figyelme és hamar távozik. Bár ez lehangoló, de még ebben az esetben is értesül a felhasználó a márkáról, így ha legközelebb azzal kapcsolatos terméket vagy szolgáltatást keres, nagyobb eséllyel fogja a versenytársak helyett azt választani, amellyel már találkozott korábban is, akár a fizetett hirdetések, akár az organikus találatok között. Ez pedig nagyobb forgalmat, több konverziót, több profitot hozhat.
4. A PPC segít több helyi ügyfelet szerezni
A helyi ügyfelek elérése kulcsfontosságú része lehet a marketing tervnek. Sok ember a közvetlen környezetében keres megoldást a problémájára. Helyi PPC hirdetések használatával növelhető a közeli felhasználóktól származó forgalom a weboldalon.
A legtöbb helyi keresés mobileszközről történik, amelyen a PPC hirdetések kitöltik a képernyő nagy részét, így nagy figyelemfelkeltő erővel bírnak. Ha ezt átlépi a felhasználó, akkor a soron következő Google My Business listán is láthatja a cégedet. Ha a felhasználó ezen is átlép, akkor az organikus találatokban még mindig találkozhat a weboldaladdal.
Ezzel a háromszori impulzussal meggyőzhető a felhasználó arról, hogy a helyi megoldás a legkedvezőbb a számára. Ez több látogatót fog vonzani a weboldaladra, ami javítja az organikus rangsorban elfoglalt helyet is.
5. A PPC-ből nyert adatok segíthetik a SEO tartalmat
Általánosságban elmondható, hogy ami működik PPC-re, az működik SEO-ra is. Mivel az utóbbi lassan mutat eredményt, a SEO-ra szánt ötleteket érdemes letesztelni PPC-ben.
Például tesztelheted a keresési hirdetéseid címsoraként, melyek a hatékony szövegváltozatok, amelyeket aztán title tagként, vagy a weboldalad címsorában is felhasználhatsz. Ugyanilyen módon az oldal tartalmát és a meta leírásokat is fejlesztheted.
6. A PPC a SEO-val karöltve megküzdhet a negatív PR-ral
A negatív megítélés réme mindig fenyegethet, legyen szó akár egy lehúzó Google értékelésről vagy egy vásárló közösségi médián megosztott rossz tapasztalatáról, és az interneten bizony gyorsan terjednek a hírek. Úgy tűnhet, hogy ilyen esetben tehetetlen vagy, de a SEO és a PPC kombinációja segíthet. Ezekkel növelheted a láthatóságodat és a kezedbe veheted, milyen üzenet terjedjen rólad.
Erre kiváló példa, ami a BP olajvállalattal történt. 2010-ben több millió hordónyi olaj ömlött a Mexikói-öbölbe. Az incidens óriási hírré vált, mivel emberek is meghaltak a következtében és hatalmas volt a környezeti kár. Erre reagálva a BP fizetett hirdetésekkel és keresőoptimalizálással a helyzet megoldása érdekében tett erőfeszítéseikre irányította a figyelmet – ha bárki az ,,olajkatasztrófa’’ vagy ,,BP olajszivárgás’’ kulcsszavakra keresett, ezekbe botlott először.
Még akkor is hasznos ez a módszer, ha nincs negatív PR a céged körül, a pozitív üzenet terjesztése mindig értékes forgalmat irányíthat az oldaladra.
7. A PPC értékes célzási információt nyújt a SEO-hoz
PPC hirdetések nem csak Google keresésekre futtathatóak, hanem közösségi médián is, ahol jóval precízebb célzási lehetőségek állnak rendelkezésre, akár hobbik, karrier, vagy szocioökonómiai státusz alapján. Ilyen módon adatokat gyűjthetsz a közönségedről, hogy mit szeretnek és mit nem. Ezzel finomítani tudod a SEO stratégiádat is, mert megtudhatod, hogy milyen érdeklődésű emberekre érdemes szabnod a weboldaladat.
8. A PPC hirdetések kulcsszó teljesítménye segíti a szövegírást
A PPC kampányokból azonnal kiderül, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek magas átkattintási aránnyal értékes forgalmat hoznak, illetve melyek azok, amelyek rosszul teljesítenek. Ezt az információt felhasználva finomhangolhatod a weboldal tartalmait, olyan marketing szövegeket írva, amelyek a legerősebb kulcsszavakat mind tartalmazzák, valamint nélkülözik az alulteljesítő elemeket, ezáltal SEO és konverzió szempontjából is kiemelkedő oldalt hozhatsz létre.
Összegezve
Habár a PPC és a SEO két igen különböző marketing eszköz, ezek nem versengenek a figyelemért, hanem nagyszerűen kiegészítik és segítik egymást a lehető legjobb profit elérésében. Tehát egy hosszú távon is hatékony marketing stratégia mindenképpen gondot fordít mindkettőre külön-külön, valamint arra is, hogy ezek eredményei sikerrel legyenek felhasználhatóak egymás támogatására.