Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Keresési Kifejezések jelentés gyakorlati stratégiái

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2014.01.28.

Az AdWords egyik legértékesebb jelentései közé sorolható a Keresési Kifejezések (Search Query) riport, hiszen megmutatja, hogy a felhasználók milyen kifejezéseket írtak be a Google keresőjébe, mielőtt a hirdetésre kattintottak volna. Ez rendkívül hasznos, mert a segítségével új, releváns kulcsszavakat adhatunk hozzá a már meglévő kulcsszólistánkhoz. De hogyan is működik pontosan?

Fontos tudni, hogy csak azok a keresési kifejezések jelennek meg, amelyeket a felhasználók 24 órája vagy annál régebben írtak be, illetve amelyek az elmúlt 30 napban kattintást generáltak.

Ahhoz, hogy használhasd ezt a riportot, le kell menned kulcsszó szintre, majd a Részletek fülön kattints a Keresési KifejezésekKiválasztott” gombra. Itt, ha szeretnéd le is töltheted a megjelenített adatokat, értelemszerűen a ”Letöltés” gombra kattintva.

search-query-1

Lehetőségünk van az eredmények további szűrésére is, 

  • a mérőszámok alapján (kattintás, megjelenés, CTR, konverziók… stb.),
  • a felajánlott kulcsszavak szerint – ezeket kulcsszóbővítési szempontból célszerű használni,
  • aszerint, hogy számunkra mely kifejezések a legkevésbé relevánsak – ezeket felvehetjük kizáró kulcsszóként is.

Bővítsd a meglévő kulcsszólistádat!

keresesi-kifejezesek

Egyes módszerek segíthetnek abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki keresési adataidból. Ilyen a keresési lekérdezés is, hiszen segítségével bővíteni tudod a meglévő kulcsszólistádat. Hogy ez miért jó? Mert így növelheted a CTR értékét, ami növeli a kulcsszavak relevanciáját és a minőségi pontszámát, ezáltal pedig csökkentheted a CPC ajánlataidat is.

Ne feledd, ha felveszel egy új kulcsszót, akkor válaszd ki az egyezési típusát, illetve megadhatod a kulcsszó ajánlatod és a kulcsszóhoz tartozó cél URL-t is.

 

 

Optimalizáld kulcsszóajánlataidat!

Amikor már látjuk, hogy a többihez képest mely kifejezések teljesítenek jobban, akkor érdemes lehet a kulcsszavak ajánlatain is módosítani, hiszen a jelentésben szereplő kifejezéseknek már van bizonyos mértékű forgalma. Lehet, hogy egy olyan kulcsszó hozza a legjobb eredményt, amelyre nem is gondoltunk volna. Miért ne erősítsük meg vele kampányunkat?

Vegyél fel kizáró kulcsszavakat!

Ha azonosítani tudjuk a számunkra kevésbé releváns kulcsszavakat (például nem hoznak konverziót), akkor azokat a kifejezéseket felveheted kizáró kulcsszóként. Ez nagy valószínűséggel pozitív hatással lesz a kampányunk teljesítményére, hiszen így elkerülhető, hogy az adott hirdetés olyan felhasználónak jelenjen meg, aki nem is érdeklődik a terméked/szolgáltatásod iránt.

Igazítsd hirdetéseidet!

A jelentés azt is megmutatja, hogy mely kifejezések, melyik hirdetéscsoportokba illenek bele. Ez hihetetlenül hasznos lehet abból a szempontból, hogy a szöveges hirdetéseket is a keresett kifejezésekhez szabjuk. Mivel általánosságban elmondható, hogy a felhasználók nagyobb valószínűséggel kattintanak egy olyan hirdetésre, mely ugyanazt a megfogalmazást, kifejezést tartalmazza, mint amit beírtak, ezért ebben az esetben érdemes létrehozni egy külön hirdetéscsoportot, egyedi célzással, ezzel is növelve hirdetéseink relevanciáját.

Javítsd a ROI-t!

A ROI mindig is az egyik legfontosabb mutató lesz azok számára, akiknek a célteljesülés áll a prioritásuk első helyén. Mivel a jelentés segít megtalálni a lehető legrelevánsabb kulcsszavakat, ezért rendkívül nagy segítség lehet a ROI fellendítésénél is, ezáltal pedig segít „megmenteni” a befektetett pénzedet is.

roi

Összefoglalva az SQ riport egy nagyon hasznos eszköz, hiszen ha megfelelően használod, akkor csökkenteni tudod az elpazarolt hirdetési költségeid számát, és segít, hogy a lehető legtöbbet hozd ki kampányaid teljesítményéből.

Tanácsok

  • Rendezd a jelentést konverziók szerint (a legmagasabbtól a legalacsonyabbig), így láthatod, hogy melyik keresésnek köszönhető a legtöbb célteljesülés. Fontos, hogy ne általános egyezéssel vidd fel az új kulcsszavakat, célszerű inkább pontos vagy modified broad típusokat használni.
  • A jelentést a költségek alapján is rendezheted, de ebben az esetben is célszerű a konverziókra koncentrálni. A viszonylag magas költségű és nulla konverziót hozó kulcsszavak ronthatják a kampányod teljesítményét, ezért ezeket is érdemes megvizsgálni, esetenként szüneteltetni.

Források:

http://www.searchenginepeople.com/blog/7-practical-uses-for-your-google-adwords-search-query-data.html,

http://elitesem.com/2013/03/28/search-query-report-a-quick-win-in-your-adwords-campaign/

http://www.wordstream.com/querystream

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet