Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Köszönjünk el az ETA-tól, váltsunk RSA-ra

Tartalomjegyzék

Adrienn Laczkó
2022.01.19.

Mostanra mindannyian hallottuk a hírt, hogy a Google (és a Microsoft) jövőre megszünteti a kiterjesztett szöveges hirdetéseket, az úgynevezett ETA-kat. Ez egy nagy (és kissé ijesztő) változás néhány hirdetőnek, de az alábbiakban bemutatjuk, miért és hogyan érdemes átállni az adaptív keresési hirdetésekre (RSA).

Már évek teltek el azóta, hogy a normál szöveges hirdetésekről először a kiterjesztett szöveges hirdetések felé, majd az adaptív hirdetések irányába mozdultunk el, de ez a folyamat még nem ment teljesen végbe. A Google 2022. június 30-i határidőt szabott, ezt követően a kiterjesztett szöveges hirdetéseket egyik platformon sem lehet majd létrehozni vagy szerkeszteni. Ezek a típusú hirdetések azonban továbbra is engedélyezhetők, szüneteltethetők vagy éppen eltávolíthatóak lesznek. 

Miért szűntetik meg az ETA-kat?

Az ETA-k megszűntetése mögött meghúzódó érvelés meglehetősen megalapozott. A Google tanulási algoritmusa már kellően kifinomult ahhoz, hogy a címsorok és leírások megfelelő kombinációját jelenítse meg, és olyan hirdetést hozzon létre, amelyre a legvalószínűbb, hogy a felhasználó rákattint. Bár mindannyian szeretnénk ragaszkodni a hirdetések szövegezésének kontrollálásához, szembe kell néznünk a valósággal, amelyet a Google tud a legjobban. Kicsit olyanok vagyunk, mint az idősebb rokon, aki esküszik rá, hogy gyorsabb útvonalat ismer, mint a Google Térkép. Lehet, hogy mi több éves tapasztalattal rendelkezünk, de a Google meg átfogó algoritmusokkal, amelyekhez emberi tapasztalat nem ér fel. 

Az adaptív keresési hirdetésekkel a Google-nak sokkal több mozgástere van a hirdetés részleteinek szabályozására és finomítására, hogy hatékonyabban jelenhessen meg egy adott közönség számára. 

Valójában azt tapasztalhatjuk, hogy az intelligens ajánlattétellel és az általános egyezésű kulcsszavakkal párosítva az RSA-k eddig is a konverziók növekedését mutatták az ETA-khoz képest. 

A Google azt mondja: „ Azok a hirdetők, akik a kiterjesztett szöveges hirdetésekről reszponzív keresési hirdetésekre váltanak, ugyanazokat az elemeket használva átlagosan 7%-kal több konverziót érnek el hasonló konverziónkénti költség mellett.”  

Bár mindig nehéz kiadni a kezünkből a gyeplőt, nem hagyhatjuk, hogy az emberi makacsság akadályozza ügyfeleink előrehaladását és teljesítményének sikerét, különösen akkor, ha ez egyben kisebb munkaterhelést is jelent számunkra.

Miért az RSA-k a jövő?

Már rámutattunk az RSA-k előnyeire az ügyfelek szemszögéből, de szeretnék foglalkozni az előnyökkel ügynökségi környezetben is. Ebből a perspektívából a legjelentősebb előny a hirdetésszöveg részleteinek megtakarításával megspórolt munkaóra. Az RSA-kkal megspórolt idő jobban felhasználható stratégiára és tervezésre, nem kell a szövegezésre vagy a karakterek számlálására fordítani. Ez lehetővé teszi az ügynökség dolgozói számára, hogy több időt töltsenek az ügyfél igényeivel és általános céljaival, miközben fenntartják (de leginkább javítják!) a hirdetési teljesítményt. Nincs szükség arra, hogy megszállottan keressük a címsorok és leírások megfelelő kombinációját a megfelelő sorrendben! A Google megtalálja ezt a kombinációt nekünk. 

És most mit csináljak?

Bár a jobb teljesítményről és a csökkentett munkaterhelésről szóló magyarázat megnyerő lehetett, de jogosan merül most fel, mégis hogyan tovább? Van néhány javaslatunk!

Először is, ha ügyfelünknek meg kell őriznie bizonyos szintű kontrollt a hirdetésszöveg szintjén, ez továbbra is lehetséges! A Google ugyan már megnehezítette az új ETA létrehozását azzal, hogy az opciót a felület mélyére rejtette. Mindazonáltal a jövőben továbbra is rögzíteni lehet a címsorokat/leírásokat az RSA-kon belül, hogy fenntartsuk ezt a kontrollt. Bár több címsor és leírás rögzítése nem tanácsos, mert korlátozza a Google saját algoritmusainak hatékonyságát. Ennek ellenére hasznos lehet bizonyos szövegeket rögzíteni, például a márkajelzéssel ellátott kifejezéseket vagy a fő kulcsszavunkat az első címsorba. Tehát, ha van olyan ügyfelünk, aki ragaszkodik ahhoz, hogy cége neve az első címsorban szerepeljen, ez továbbra is lehetséges. Azonban érdemes lenne rávennie ügyfelünket, hogy adja fel ezt a kontroll-mániát. A Google a jövőben egyre inkább az automatizálás felé fog elmozdulni, a kézi beállítás ellenében.

Ha egy nagy fiókban vagy több ügyfélnél kell áttérni az ETA-król RSA-kra, akkor a sok új RSA létrehozásának gondolata meglehetősen ijesztő lehet. De nem kell aggódni! A Google Ads Editor a meglévő ETA-k adaptív szöveges hirdetésként CSV-fájlba (vesszővel elválasztott értékek) exportálhatók. 

Ez tömegesen megtehető egy teljes fiókban, és az újonnan létrehozott RSA-k visszahelyezhetők meglévő kampányokba, vagy teljesen új kampányok létrehozására használhatók. Az ETA-k ilyen módon történő konvertálása csak három címsorral és két leírással rendelkező RSA-kat ad ki; de jó kiindulópontként szolgálhat új RSA-k létrehozásához. Érdemes a legjobban teljesítő ETA-kat RSA-vá alakítani, és adott esetben még kiegészíteni, hogy maximalizáljuk a hirdetésváltozatok lehetőségét. 

Nézd meg, milyen tippeket ad még a hirdetési szövegek kapcsán a Google hivatalos útmutatója.

Összefoglaló

A kiterjesztett szöveges hirdetések 2022. június 30-án megszűnnek mind a Google Ads, mind a Microsoft Ads esetében. Ezt követően az ETA-k eltávolíthatók, engedélyezhetőek vagy szüneteltethetőek maradnak, új ETA-k azonban nem hozhatóak létre, és a meglévő ETA-k nem lesznek szerkeszthetők. Az adaptív keresési hirdetések jelentik a kiutat, és minél hamarabb váltunk, annál jobb. Ijesztő lehet átadni a gyeplőt, de támaszkodhatunk arra a tényre, hogy a több variáció lehetővé teszi a Google összetett algoritmusai számára, hogy hatékonyabban használják fel hirdetési szövegeinket, és javítsák a hirdetések teljesítményét. A változás a PPC világában állandó. Csak engedjük, hogy a Google végezze a dolgát!

Forrás: https://www.ppchero.com/sunsetting-etas/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet