A Google október elején egy olyan bejelentést tett, ami fejvakarásra késztette a hirdetőket. A bejelentés lényege, hogy a rendszer magától változtathat a napi költségkereten, amennyiben úgy véli, hogy nagyobb költéssel több konverziót érhetne el a fiók. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megadott napi költségkeret akár 100%-kal is megnövekedhet.
Fontos azt fejben tartani, hogy ettől függetlenül a havi költségkeret állandó, hiszen a rendszer kiegyensúlyozza magának, így csak azokban az időszakokban növeli meg az ajánlatokat, amikor érdemes. Tehát attól nem kell félnünk, hogy hónap végén túllépjük a hirdetésre fordított keretünket.
Ha nem bízunk a rendszerben, akkor a Túlteljesítést természetesen le tudjuk ellenőrizni. A folyamata attól függ, hogy az AdWords melyik verzióját használjuk.
AdWords új verziója:
AdWords régi verziója:
A dilemma
A változtatás akár azt is eredményezheti, hogy amennyiben a hónap első felében van egy-két igazán jól sikerült nap, ami hozza a konverziókat, de a költést is jobban fogyasztja, akkor a hó vége előtt elkölti a rendszer a rendelkezésre álló hirdetési keretünket.
Vagyis a hirdetéseink már meg sem jelennek a hónap hátralévő részében, aminek egy ügyfél sem örülne.
A másik oldalon viszont a Google elmondhatja, hogy: “az eredményeket hamarabb szállítottuk, így is hatékonyak voltunk, de a havi hirdetési keret kevésnek bizonyult. Most ezt megmutatta a rendszer, ha még több bevételt szeretnél generálni, akkor engedélyezz nagyobb havi keretet.”
Érthető a dilemma, hogy miért gondolja a Google ezt egy pozitív fejlesztésnek, miközben a hirdetők inkább problémának.