Ismerd meg a Google Discovery kampányt, melynek segítségével egyetlen hirdetési kampánnyal több platformon, akár 2,8 milliárd embert érhetünk el.
A Google már a tavalyi évben beharangozta, majd idén májusban meg is érkezett hozzánk az új kampánytípus, a Discovery, amellyel egyetlen kampányban a YouTube, a Gmail és a Google felfedezési hírcsatornáján jeleníthetünk meg hirdetéseket.
Mi az a Google Discovery hirdetés?
A Google Discovery (magyarul felfedezési) hirdetés egy magával ragadó és interaktív képi hirdetési forma, amely gépi tanulással működik, és a mobilozók a YouTube, a Gmail vagy a Google-hírcsatornáján találkozhatnak vele.
A Google felfedezési hírcsatornája
A YouTube kezdőlapján, az Ajánlott videók között, a Gmail Promóciók vagy Közösségi kategóriába sorolt leveleink fölött jelenhetnek meg ezek a Discovery hirdetések, továbbá a Google-hírcsatornáján. Ez utóbbi sokak számára ismeretlen lehet, vagy legalábbis nem tudatosul bennünk, hogy éppen ezt böngésszük.
Ez a hírcsatorna mobilon és táblagépeken jelenik meg a Google keresője alatt, és olyan cikkek rövid összegzése, amely a Google szerint az érdeklődésünkre tarthat számot.
Androidos készüléken automatikusan működik, míg iPhone-on be kell állítani.
Ha már működik, a felület így néz ki.
Hogyan működik a Discovery típusú hirdetés?
A Google böngészési szokásainkból következtet arra, hogy mit jelenítsen meg hírcsatornájában számunkra, és a megjelenített tartalmat el is bírálhatjuk, hogy számunkra releváns-e vagy sem.
Ez a gépi tanulás a garancia arra, hogy a híreken kívül az adott Discovery hirdetés is a megfelelő érdeklődést mutató ember számára jelenik meg.
Mielőtt elkezdenénk
Van néhány követelmény is, amelynek meg kell felelni a discovery hirdetés futtatása érdekében, ezért ellenőrizzük, hogy
- a teljes webhelyen elhelyzett cimkézés engedélyezve van nálunk,
- a konverziókövetés megfelelően be van állítva,
- a személyre szabott hirdetésekre vonatkozó irányelvnek is megfelelünk.
Kiket célozzunk a Discovery hirdetéssel?
A Google javaslata szerint kezdésként azokra a közönségekre összpontosítsunk, amik a többi kampányunkban a legjobban konvertáltak. A gépi algoritmus ebből tud a legjobban tanulni.
Ugyanúgy kiválaszthatunk közönségeket (pl.: piacon belüli szegmens, egyéni szándékolt közönség, remarketing) és szűkíthetünk demográfiai vagy földrajzi alapon, ahogy más kampánytípusoknál is.
Mivel a display-nél sokkal attraktívabb ez a hirdetési forma, így elsősorban új ügyfelek megszerzéséhez és konverzió-növelési célból javasoljuk használni. De természetesen remarketingre is abszolút alkalmas.
Hogyan hozzunk létre Google Discovery hirdetést?
A szokásoknak megfelelően kattintsunk az új kampány létrehozása gombra, és válasszuk ki a discovery kampánytípust.
Beállíthatjuk a földrajzi és nyelvi célzást, a megcélozni kívánt közönségeket, az ajánlattételi stratégiát és a napi költségkeretet, illetve az időzítést is.
Az ajánlattételi stratégiánál két lehetőségünk van. A rendszer felajánlhat cél-CPA ajánlattételt, vagy választhatjuk a maximális konverziószám elérésére vonatkozó ajánlattételt is.
Általános javaslat, hogy a napi költségkeret a cél-CPA-ajánlat értékének legalább a tízszerese legyen, hogy az algoritmus minél több adatot gyűjthessen.
A fenti beállításokon túl az optimalizálás már a Google dolga.
Magának a hirdetések a beállítása gyakorlatilag ugyanaz, mint az adaptív display-nél, hiszen itt is egy céloldal URL-jét, minimum egy képet, logót és legfeljebb öt címsort és leírást írhatunk, továbbá a vállalkozás nevét kell megadnunk, és kiválaszthatjuk a call-to-action szöveget is.
Létrehozhatunk egyszerű képes, vagy caroussel típusú hirdetést is. Ez utóbbi alkalmas a történetmesélésre is, így érdemes legalább 3-5 db képet kiválasztani hozzá.
Milyen legyen a kreatív?
A Google a kreatív kapcsán is azt javasolja, hogy a más kampányainkban legjobban teljesítő képeket és üzeneteket gyűjtsük össze, és azokat használjuk itt fel.
Olyan jó minőségű (1200×628 és 1200×1200 képpont felbontású, max 5 MB) képeket alkalmazzunk, amelyek kattintásra ösztönzik a felhasználókat.
A kreatívokra vonatkozó irányelvek itt találhatóak, és hogy miként készítsünk mi magunk vonzó és hatásos képes hirdetéseket, arra is adunk tippeket.
Íme egy példa arra, hogy miként jelenhetnek meg a discovery hirdetések a különböző elhelyezéseken:
Példa: Ceumedika Bio-Oil discovery hirdetés
Amit nem tudunk befolyásolni
Mivel ez a hirdetés abszolút a gépi tanulásra támaszkodik, az optimalizálás miatt bizonyos beállításokba nem tudunk belenyúlni. Így kézi CPC ajánlattételi stratégiát nem választhatunk ki, de gyakoriságkorlátot, elhelyezés szerinti célzást vagy éppen kizárást sem.
Noha ez a „hagyjuk, hogy a Google automatizálja” a márkabiztonság kapcsán kényes kérdés, de a Google olyan automatikus kizárásokat alkalmaz, amelyek a trágár, erőszakos vagy erősen szexuális tartalomtól távol tartják a discovery hirdetéseket.
Még egy jó tanács
Amikor olyan kampányt indítunk, amely a Google gépi tanulására támaszkodik – ahogy a Discovery is- rendkívül fontos, hogy adjunk időt a kampány futtatására. Egy hét valószínűleg kevés a kampány sikeréhez, hiszen nem ad elegendő időt az algoritmus számára, hogy a siker érdekében optimalizálásba kezdjen.
Tesztelésre fel tehát, próbáljátok ki ezt az új vizuális hirdetési formát, és osszátok meg velünk tapasztalataitokat!