Az AdWords számos fantasztikus automatizált ajánlattételi stratégiát kínál fiókod és kampányaid számára egyaránt. Ebben a cikkünkben, azokról az okokról lesz szó, amikor inkább kerüljük el az automatizált ajánlattételi stratégiákat.
Hogyan működnek az automatizált ajánlattételi stratégiák?
Az AdWords intelligens ajánlatétteli stratégiái a gépi tanulást használják (AI) a korábbi, fiók vagy kampányszintű konverziós teljesítményed alapján. Annak érdekében, hogy a rendszer a legjobb beállításokat végezze el, pontos és következetes konverziós trendekre lenne szüksége. Az automatizált ajánlattételi stratégiát legalább 2-3 hétig hagyd futni, mielőtt meghatároznád, hogy a stratégia megfelelő-e a kampányaidra.
15 konverzió minimum
Az AdWordsnek 15 konverzióra van szüksége az elmúlt 30 nap alatt ahhoz, hogy megfelelően tudja alkalmazni az automatizmusokat. Úgy gondolom, hogy a 15 konverzió az tényleg a minimum. A gyakorlat azt mutatja, hogy legalább napi egy konverzióból lehet kiindulni. Továbbá, ha a “Kísérleteknél” indítasz egy tesztet, felezd meg az adataid, és mindegyik felére jusson elég konverzió.
Amennyiben olyan kampányokat futtatsz ahol csak elvétve akadnak konverziók, vagy nagyok a szezonális változások, akkor kerüld el az olyan intelligens stratégiákat, melyek a konverziókra, CPA-ra vagy bármilyen bevételre építenek. Az alábbi példában szereplő februárban futtatott kampány 16 konverziót ért el, de láthatjuk, hogy a teljesítmény nem volt kiegyensúlyozott. Ez a kampány nem lenne a legmegfelelőbb egy olyan automatizált ajánlattételi stratégia használatára, amely a konverziókra fokuszálna.
A következő példában, ugyanazt a kampányt láthatod, amely márciusban csak 5 konverziót eredményezett. Az AdWords mesterséges intelligenciája, ugyan nagyon intelligens, de kevés adatból, ő sem tud messzemenő következtetéseket levonni.
A konverziók és a CPC maximalizálása
Azokban a helyzetekben, amikor nem áll rendelkezésre elég adat, akkor az olyan stratégiák, mint a konverzió maximalizálása hullámzóan működik és nagyon megemelheti a kattintásonkénti költségeid. Az alábbi példában található kampány csupán 8 konverziót ért el, és a konverziók maximalizálása ajánlattételre bíztuk a kattintási költségeket. A kattintásonkénti költségek magasak voltak, akár 56 dollárt is elért egy kattintás, amely azonban konverziót sem eredményezett. Az ilyen típusú kattintási költségek a legtöbb a fiók esetében drága kattintásoknak számítanak.
Vegye figyelembe a konverzió típusait
Egy másik dolog, amit érdemes fontolóra venni, hogy pontosan milyen konverziós értékeid vannak. Az alábbi fiókban 17 konverzió született az elmúlt 30 napban, ebből 9 telefonhívás és 8 tranzakció. A rendszer nem tud különbséget tenni jó és rossz hívás között, így ezeket nem lehet valódi konverzióknak nevezni. A rendszer egyszerűen a legtöbb konverzió elérésére törekszik anélkül, hogy figyelembe venné annak minőségét vagy típusát.
Ez különösen igaz az olyan ügyfelekre, ahol a lead generálás a cél. Csak azért, mert leadet szereztél, nem jelenti azt, hogy az eladást is eredményezne.
Időszakos vagy új kampányok
Az intelligens ajánlattételt olyan esetekben nem ajánlott használni, amikor új a kampányod vagy várhatóan csak rövid ideig fog futni. Az egyetlen stratégia, aminek ilyenkor értelme lehet, az a kattintások maximalizálása. Ilyenkor a rendszer arra törekszik, hogy egy adott költségkeretből kihozza a legtöbb a kattintást és nem veszi figyelembe a korábbi adatokat. Azonban ilyenkor is be kell állítani egy felső ajánlati korlátot.
Az ilyen kampányok legtöbbször csökkenő költséget eredményeznek, miközben javul a konverziós teljesítmény. A konverziós teljesítmény nagy különbségeket mutat, miután átváltottunk a kattintások maximalizálására. Ugyanakkor nem érdemes használnod akkor, ha a hirdetés pozíciója az elsődleges szempont a számodra.
Helyi vagy szűk réteget célzó kampány
Szintén érdemes kerülni az automatikus ajánlattételt olyan esetekben, ahol helyi kampányokat készítesz vagy pedig egy nagyon szűk réteg számára szóló terméked, szolgáltatásod van. Ebben az esetben, az a legjobb megoldás, ha kézzel állítod be az ajánlatot, mert így kontrollálhatod leginkább a helyezésed, illetve a költségeket.
Konverziókövetés
Gyakran ellenőrizd a konverziós címkéid, ha a címke inaktív, az adatok nem lesznek megfelelően optimalizálva. Számos alkalommal történt olyan, hogy a webfejlesztő frissítette a webhelyét és hirtelen eltűnt a konverziókövetés. Vagy, ami még rosszabb, hogy minden oldalba implementálva lett, és minden látogatót konverzióként rögzített.
A gépi tanulás csak annyira lesz pontos, mint amennyire a kapott adatok.
Záró gondolatok
Az automatizált ajánlattételi stratégiák számos kampány és fiók hatékony eszközei lehetnek. Azonban az ajánlattételi stratégiák beállítása után sohasem hagyhatjuk figyelmen kívül a teljesítményt. Erre egy nagyszerű megoldás lehet az automatikus értesítések létrehozása a teljesítmény ingadozása esetén, így könnyen közbe tudunk avatkozni.
Forrás: https://www.ppchero.com/reasons-for-not-using-an-automated-ppc-bidding-strategy/