Régóta várok arra, hogy a sötét oldalról beszéljek nektek. Nem kell megijedni, de a negatívumokról beszélnünk kell, pontosabban a negatív kulcsszavakról. A következőkről lesz szó:
- Mik a negatív kulcsszavak?
- Hogyan tudjuk megtalálni a negatív kulcsszavakat?
- Hogyan tudjuk a fiókunk alakítására a legjobban felhasználni a negatív kulcsszavakat?
A negatív kulcsszavak alapjai
A negatív kulcsszavak a leglényegesebb részét képezik az AdWords hirdetési kampányainknak. Hasonlóan egy emberi szervhez, ami a méreganyagokat kitisztítja a véráramból, a negatív kulcsszavak meg tudják tisztítani a fiókodat attól, hogy megjelenjen irreleváns hirdetési aukciókban.
A negatív kulcsszavak tájékoztatják a Google-t és Bing-et, hogy mely keresési lekérdezések esetében nem akarod, hogy a hirdetéseid megjelenjenek. A negatív kulcsszavak listája pontosabb célzást, magasabb átkattintási arányt és a befektetés jobb megtérülését eredményezik. A negatívok különösen fontosak, ha broad vagy phrase match egyezésű kulcsszavak vannak a fiókodban, mert a nem pontosan egyező kulcsszavaknál nagy a meddő szórás és hibásan olyan szavakhoz rendelhetőek hozzá, amelyek nem kapcsolódnak az szolgáltatásodhoz.
Ideális esetben van egy listád azokról a kulcsszavakról, amelyek relevánsak az üzleted / vállalkozásod számára és az ügyfelek ezeket a kifejezéseket gépelik be a google vagy bing keresőmezőkbe. Az online világ azonban kiszámíthatatlan, sokszor irreleváns keresésekre is megjelenhetnek hirdetéseid.
Hirdetői oldalról kidobott pénz, amikor a hirdetésre kattintanak akkor is, amikor a felhasználó keresési szándékából látszik, hogy nem is igazán érdeklődött az adott szolgáltás/termék iránt.
A hirdetői oldalról ez okozza a legnagyobb frusztrációt, hiszen látszik, hogy bizonyos emberek a hirdetésére kattintanak olyankor is, amikor világos, hogy nem is a ezt keresik. Példásul egy plasztikai sebészet negatív kulcsszavait érdemes lehet egyes plasztikázott celebek, hírességek neveivel bővíteni, amennyiben nem az adott sebész végezte azt. Egy-egy hír hatására hirtelen megugorhat a keresési volumen és így a fölösleges kattintások száma is.
Negatív kulcsszavakra vadászva – ötletelj a munkatársaiddal
A negatív kulcsszavaid többsége származhat abból, ha eltöltesz egy kis időt azzal, hogy beszélgetsz a csapatoddal arról, hogy milyen téves szavak vezethetnek a termékhez vagy szolgáltatásodhoz. Lehetséges, hogy az ügyfélszolgálatos munkatársak tudnak olyan gyakori kérdéseket mondani, amelyeket hallanak és azt kívánják, hogy bárcsak ne kellene megválaszolniuk. Ez tartalmazhat néhány gyakori negatív kulcsszót, mint az ingyenes terméket vagy szolgáltatást kereső látógatókat.
Versenytársak kémlelése
A fizetett és organikus eredmények leellenőrzése akkor, amikor rákeresel a termékedre, a márkád nevére és a versenytársak neveire ráirányíthatja a figyelmedet lehetséges negatív kulcsszavakra.
Google kulcsszó tervező
Mialatt a google kulcsszó tervező eszközét használod, hogy megtaláld azokat a szavakat, amelyekre hirdetni akarsz, tölts el azzal is pár percet, hogy átnézel néhány olyan javasolt szót, amelyek nem felelnek meg a szükségleteidnek.
Keresési kifejezések jelentések
Ez a lehetséges negatív kulcsszavak aranybányája. A kulcsszavak keresési lekérdezéseiről szóló jelentéssel bele tudsz lesni azoknak az embereknek a fejébe, akik lekattintották a hirdetésedet és el tudod kezdeni kigyomlálni a félrecsúszott forgalom lehetséges forrásait.
Hogyan használd a fiókod alakítására
Vannak általános negatív kulcsszavak, amelyek a fiókodban lévő összes kampányra vonatkoznak. Ezek azok a negatív kulcsszavak, amelyeket már kampány szinten érdemes alkalmaznod.
Hogy időt takaríts meg, létre tudsz hozni egy negatív kulcsszó listát az AdWords és Bing fiókjaid Shared Library szekciójában. Tudsz akár több kategorizált listát is készíteni, amelyek felhasználhatók több, vagy akár az összes kampányban. Amikor újabb negatív kulcsszavak merülnek fel, tudod frissíteni ezeket a megosztott listákat és a változások az összes kampányodra érvénybe lépnek.
Előfordulhat, hogy be kell állítanod a negatívokat hirdetéscsoport szinten. Például, ha gyerek cipőket értékesítesz és van egy kampány csak fiú cipőre vonatkozó kulcsszavakkal, meg kell győződnöd, hogy amikor valaki begépeli azt, hogy „fiú sportcipő”, akkor nem kap fiú csizmákról szóló hirdetéseket. Ebben a felállásban a sportcipő szó negatív kulcsszó a csizmákról szóló hirdetéscsoportodban.
Pár jó tanács
- Ne egyszerre add hozzá az összes negatívot, ami eszedbe jut. Időszakosan add hozzá a negatív kulcsszavakat, néhány hetes eltéréssel. A sok negatív kulcssszó lehet, hogy túlságosan szigorú lesz a kampányodra nézve és akaratlanul is kizárja a számodra releváns forgalmat. Ezért érdemes figyelni az új negatív kulcsszavak hatását, hogy meggyőződhess azok helytállóságáról.
- Rendszeresen hajts végre keresési lekérdezés elemzéseket, hogy megtaláld az új releváns és negatív kulcsszavakat is. Továbbá, ne felejtsd el az adatokat nagy időtávra nézni, hogy meggyőződhess arról, hogy nem zársz ki szezonálisan jelentős forgalmat.
- Ne hagyd figyelmen kívül azt a tényt, hogy néhány kulcsszó lehet, hogy rosszul konvertál, de nem irreleváns és hozzájárulhat a segített konverziókhoz.
- Figyelj arra, hogy a negatív egyezési típusaid helyesen legyenek beállítva
A negatív kulcsszavak kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a fiókod ne feleslegesen költsön pénzt és, hogy a hirdetéseid a kereső felhasználók legrelevánsabb csoportjait szolgálják ki. Akár új vagy a fizetett keresések világában, akár több éve futtatsz kampányokat, elengedhetetlen, hogy időt szánj a kulcsszavaid teljesítményének áttekintésére.
Forrás: http://www.ppchero.com/embracing-the-dark-side-of-negative-keywords/