A COVID-19 globális eseménnyé fejlődött, amely kihatott a közegészségügyre és a gazdaságra is. Bizonytalan időket élünk és nincs mindenre válaszunk, de amit most tudunk, az az, hogy a kisvállalkozások hirtelen változásokat éreztek kampányteljesítményükben a világméretű járvány következtében.
Láttuk, hogy a globális események gyakran befolyásolják a PPC teljesítményét és a COVID-19 sem kivétel. Az emberek többet tartózkodnak otthonukban – az online kereséshez és a hírekhez fordulnak, hogy megválaszolják kérdéseiket és megoldásokat találjanak új igényeikre.
Néhány hirdető számára ezek az új keresők új közönséget teremtenek és ebből néhányan új ügyfelekké is válnak. Mások számára az eredmények nem olyan pozitívak, ezért változtatniuk kell a stratégiájukon.
A WordStream elemzése szerint : “Az Egyesült Államokban a Google keresései elmozdultak, de nagyrészt állandóak maradtak. Az elmúlt héten azt vettük észre, hogy a Google keresési hirdetései mérsékelten csökkenni kezdtek – 7% -kal az átlag alatt. Ez nem ritka, különösen az ünnepi hetekben, de sok hirdető biztosan nem számított rá. Mióta a COVID-19 három héttel ezelőtt járvány lett az Egyesült Államokban, láthattuk, hogy a konverziós arány átlagosan 21% -kal csökkent.”
Természetesen minden iparág eltérő teljesítményt mutat a Google Ads-ben, ezért elengedhetetlen, hogy kicsit alaposabban megvizsgáljuk a dolgokat.
6 iparág, pozitív a teljesítménnyel a COVID-19 során
1. Nonprofit szervezetek és jótékonysági szervezetek
Válság idején gyakran az emberekben bízunk a legjobban és ez a nonprofit és jótékonysági szervezetek hirdetéseinél is meglátszik:
- A keresési hirdetések megjelenítésének 10% -os növekedése.
- A keresési hirdetések konverzióinak 23% -os növekedése.
- A keresési hirdetések konverziós arányának 20% -os növekedése.
A Google Ads számos jótékonysági programot támogat.
Lehetővé teszik a nonprofit szervezetek ingyenes hirdetését, természetesen bizonyos keretek és feltételek mellett.
2. Egészségügy
Nem meglepő, hogy sokan keresünk információt arról, hogyan védhetjük meg önmagunkat és közösségünket.
A felhasználók az online keresőhöz fordulnak, hogy mindent meg vásárolhassanak, ami vény nélkül kapható a fájdalomcsillapítóktól a létfontosságú gyógyszerekig. Sok hirdető megtérülőnek látja online értékesítését, hiszen a hirdetésekre leadott kattintások és a konverziós arány egyaránt jelentősen magasabb, mint általában.
3. Üzleti menedzsment
A Google folyamatosan tanácsokkal és forrásokkal segíti a kisvállalkozásokat a bizonytalan időkben, különösen az alkalmazottak távmunkára való átállássával és a folytonossági tervek kidolgozásával. Úgy tűnik, hogy a téren sok hirdető is segítséget nyújt. Összességében az üzletvezetési keresések 23% -kal nőttek február 23-a óta.
Mivel a hagyományos kiskereskedelem az online működésre helyezte a hangsúlyt, a csomagolási és szállítási kellékek több, mint kétszeresére növelték keresési hirdetések konverzióit (123% -kal) és keresési hirdetések konverziós arányát (107% -kal).
4. Pénzügy
Lehet, hogy a piacon gyengén teljesítenek, de úgy tűnik, hogy a téma iránt érdeklődők minden eddiginél tapasztaltabb segítséget keresnek.
Egy olyan iparágban, ahol általában a legdrágább kulcsszavak vannak és magas a kattintásonkénti költség a CPC-k csökkenése tapasztalható, ami enyhíti az ipar nyomását. Sokan észrevették a megnövekedett CTR-eket és CVR-eket is.
5. Szépségipar
Az emberek olyan termékeket keresnek, mint a szappan és a kézfertőtlenítő szerek, valamint több öngondoskodást keresnek ezekben a nehéz időkben.
A szépségápolási és testápolási keresések száma 41% -kal nőtt. Sokan látják már ebben is az üzleti fellendülést. Alacsonyabbak lettek a CPC-k a sokkal magasabb CVR-ek mellett.
6. Ajándékgyártás
A társadalmi távolságtartás magányos élmény, és nehéz fenntartani kapcsolatainkat, akár hetek vagy hónapok közötti különbséggel. Az apró gesztusok még többet jelenthetnek a COVID-19 járvány során, és azok a hirdetők, akik elég bölcsek a Google-on való hirdetésre, remek eredményeket tudnak elérni.
- A kártya és üdvözlő keresési kifejezéseknél a konverziós arány 15% -kal nőtt.
- Az ajándékkosarak keresésekor a konverziós arány 30% -kal nőtt.
- A virágdíszek keresése esetén az átváltási arány 43% -kal nőtt.
6 iparág vegyes PPC teljesítménnyel
1. Ingatlan
A hitelfelvételi keresési fogalom az utóbbi időkben viszonylag stabil maradt.
A keresési mennyiség, a CPC vagy a konverziós arányok alig változtak, de néhány fontos elmozdulásnak van néhány fontos ipari következménye is:
- 53% és -7%), valamint alacsonyabb keresési volumen tapasztalható. E területek lassulása az ingatlanok kínálatának csökkenését idézheti elő a jövőben. Az ingatlanok és az ingatlanügynökök keresése is megnövekedett egy kattintásonkénti költségen (+15% az elmúlt hónapban).
- Az ingatlanok listáján azonban az átváltási arány -25% -kal csökkent, míg az ingatlanközvetítők és – közvetítők 30% -kal emelkedtek. Ahogy a fogyasztók egyre haboznak a nyílt napokon való részvételre, többen egy hivatásos ügynökre támaszkodnak, ha találkozót terveznek.Az ingatlanfejlesztés és az építőipar konverziós arányának csökkenése (-
2. Lakberendezési cikkek és bútorok
A keresési mennyiség, a CPC és a konverziós arány az elmúlt hetekben +/- 2% -on belül maradt.
A kisebb cikkek, mint például a háztartási gépek, valamint az ágynemű és az ágynemű esetében a keresés kedvezőtlenebbé vált, és a könnyű konverziós lendület növekedett (+ 7%, illetve + 12%), ami jó jel lehet a fogyasztói bizalom számára.
3. Autóipar
Az autóiparnál 30% -kal csökkent az átlagos konverziós arány.
A 30% -os esés soha nem jó, de nehéz mindent a COVID-19-nek tulajdonítani. Például a vírus kirobbanásának idején (Március közepe) nem éppen az autóvásárlási szezon a kezdet, de a tapasztalatok azt mutatják hogy a keresők megváltoztatják preferenciáikat az autóiparban.
4. Kiskereskedelem
A nagy kiskereskedők, köztük az Amazon, visszafogják költségvetésüket a Google Ads szolgáltatásban, és ennek következtében a Google 9% -os CPC-csökkenése kiegyenlíti a legtöbb kiskereskedelmi ROAS-t.
Ironikus módon úgy tűnik, hogy a nagykereskedők és a felszámolók ellentétes tendenciát vesznek észre: a CPC 14% -kal, a konverziós arány viszont 9% -kal emelkedik.
5. Munkahelyek és oktatás
Az iskolák és főiskolák országszerte több hétre zárva tartanak, ami az e-learning és a képzés kényszerű növekedését idézi elő. Bár az osztályterem megváltozott, a felsőoktatási hirdetők teljesítményében még nem várható rövid távú változás.
Az elmúlt hetekben mérsékelten nőtt az új karrierek és a szakképzés fizetett keresési forgalma (+ 10%, illetve + 8%), de ez pillanatnyilag nagyrészt törekvés, mivel a konverziós számok nem változtak észrevehetően.
6. Jogi szolgáltatások
Az iparban néhány kisebb elmozdulás tapasztalható. Szerencsére ezt ellensúlyozza a kattintásonkénti költség hasonló csökkenése – a keresési konverziók és a CPA-k többnyire stabilak. A konverziók többségében telefonhívások formájában érkeznek a webhely beküldése helyett és sajnos a hívások több mint 30% -a megválaszolatlan. Ha a COVID-19 befolyásolja cége működését vagy munkaidejét, mindenképpen:
- Frissítse kampányainak napszakos lebontását, hogy tükrözze az Ön aktuális óráit.
- Ha távolról dolgozik, győződjön meg arról, hogy webhelye, a csak hívást kezdeményező hirdetések és a hirdetés hívásbővítményei a csapat eléréséhez a legjobb számot tükrözik.
- Kövesse nyomon a PPC-ből érkező telefonhívásait kulcsszó szintű követéssel.
- Győződjön meg arról, hogy Google Cégem-fiókja naprakész, hogy tükrözze cége jelenlegi működését. Hozzon létre egy bejegyzést annak
- biztosítására, hogy a leendő keresők számára a cég továbbra is aktív legyen a válság idején.
5 Iparág, akiket a legsúlyosabban érintett a járvány
1. Utazás és turizmus
Mivel a vállalkozások, a kormányok és a fogyasztók mindenáron kerülik a felesleges utazást, senkit sem lephet meg, hogy ma már kevesebben szeretnének utazást foglalni. Ennek eredményeként sok utazási hirdető küzd az új keresők konvertálásával a webhelyén.
Ezeknek a hirdetőknek a problémája súlyosbítja, hogy a járatok törlésére, késésére és korlátozására irányuló keresések mindig magasak, így hirdetéseik jobban ki vannak téve a kíváncsi keresőknek.
Ennek a zavarnak néhány enyhítése érdekében mindenképpen érdemes:
- Hozzáadni új negatív kulcsszavakat a COVID-19, tanácsadó és törléssel kapcsolatos keresésekhez.
- Támogassa az olcsóbb viteldíjakat, valamint egyszerű lemondásokat és kiigazításokat a jövőbeli utazásokhoz.
- Javasoljon utazási biztosítást ügyfeleinek, hogy enyhítse az aggodalmakat, miközben növeli az átlagos eladási árat.
2. Élő szórakoztatás
A közbiztonság és a csoportlétszám szigorú korlátozása miatt az előadók és a helyszínek lemondják az előadásokat az egész világon. Ennek eredményeként az élő szórakoztatás keresési mennyisége 24% -kal, a konverziós arány pedig 30% -kal csökkent.
3. Konferenciák
Sok nagy konferencia vagy lemondta, elhalasztotta a rendezvényeit, vagy virtuális eseményeket próbál meg a helyében megtartani.
Sajnos sok vállalkozás támaszkodik az eseménymarketingre, hogy kitöltse marketingtölcsérét, így ezek az események lemondása más vállalkozásokra is hatással lesz.
A COVID-19 február végi kitörése óta az eseménymarketingesek 33% -kal csökkentették a konverziókat, mivel további események továbbra is törlődnek.
4. Sport és fitnesz
Mivel sok közösség fokozza társadalmi elhatárolódási erőfeszítéseit, sokkal több tornaterem zár be, és a nyitottaknál kevesebb az új tag.
Mindent elmondva, sok sporthoz és fitnesszhez kötődő vertikális csoport erőteljesen csökkenti konverziós arányát.
Figyelemre méltó kivétel, hogy a sportprogramok (online és offline) és a sporttáborok jelentős emelkedést nyertek az elmúlt hetekben, mivel sokan tervezik kijutni a házból.
5. Ipari és feldolgozóipar
Mivel a gyártási folyamatok lelassultak, ez a gyártási és ipari termékekre vonatkozó PPC-kampányokat is befolyásolhatjuk. A kattintásonkénti költségek 5% -kal nőttek, és az ágazatban a konverziós arány mérsékelten csökkent, de a hirdetőknek fáj a keresési forgalom 13% -os csökkenése.
Mindannyian változások előtt állunk a következő néhány hónapban – online és offline is. Legyen biztonságban, egészséges és gyakorolja a társadalmi távolságtartást.
Az új trendek megjelenése új stratégiát igényel hogy a fiók teljesítmény fenntartása érdekében, ezért figyeld a klikkmánia blogot, ahol rendszeresen értesítünk a legfrissebb hírekről és újdonságokról.
Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/03/18/covid-19-google-ads-data