Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Oly távol vagy tőlem és mégis közel, a lokális PPC hirdetések ereje

Tartalomjegyzék

Viktor Tóth
2020.11.24.

A COVID-19 járvány által okozott hirtelen globális megrázkódtatás a  csőd szélére sodort jó pár iparágat, és sok vállalatnak már az A-tervet, sőt a B-terv stratégiáit is el kellett felejtenie. Még inkább fontossá váltak azok a megoldások, amelyek segítségével a helyi hirdetőket is ki tudjuk szolgálni. Hogy miképp tudunk a látogatóink számára a fizikai üzletünkről több információt adni organikusan, azt már bemutattuk egy korábbi cikkünkben.

Mostani írásunkban bemutatjuk a hazánkban is elérhető eszközöket és olyan megoldásokat is, amelyek egyelőre még csak külföldön használhatók. 

Mi is az a Lokális PPC? 

A helyi (vagy lokális)  PPC fizetett online hirdetés, amelyet egy adott földrajzi terület ügyfelei számára  céloznak. Futtathatunk Helyi PPC hirdetéseket a közösségi médiában vagy a keresőmotorokban. A stratégia elsősorban a helyi kulcsszavak használatát és a földrajzi célzást foglalja magában. Az ilyen típusú megjelenítéseknél csak akkor kell fizetnünk, ha a felhasználó rákattint a hirdetésünkre. Még akkor is, ha a költségvetés szűkös, a helyi PPC-kampány javíthatja a marketing hatékonyságát, mivel lehetővé teszi, hogy a megfelelő közönséget érjük el. Különösen fontos ez azoknak a kereskedőknek és szolgáltatóknak, akik a fizikai üzletbe, vagy irodájukba, kirendeltségükbe szeretnék csábítani az ügyfeleket. Gyakran ugyanis egy felhasználó azért nem látogat el a helyileg hozzá közel lévő üzletbe, mert nem is tud róla, ezért fontos, hogy PPC hirdetések segítségével is informáljuk, és vezessük őt. 

Milyen előnyökkel jár, ha helyi hirdetéseket használunk? 

  • Releváns hirdetések

Helyi PPC hirdetéseink csak a megfelelő közönség előtt jelennek meg, mert mi irányíthatjuk, hogy kiket célzunk meg. Ideális esetben csak olyan embereket, akik által profitálhat a vállalkozásunk. Ezenkívül nem fog versenyezni a  nagy hazai, vagy világmárkákkal, így a költségkeretünk sokkal tovább fog tartani. Több helyi kampány esetén kevesebb versenyt, több kattintást és konverziót fogunk elérni.

  • Márkaismertség növelése

Helyi vállalkozásként mindig fontos, hogy a nevünk mindig szem előtt  legyen, hogy a helyi közösség tudja, hogy mi is a piacon vagyunk. Egy helyileg optimalizált  PPC-kampánnyal növelhetjük a márka ismertségét, csupán azzal, hogy a nevünket a közönség számára is megmutatjuk. Még akkor is, ha ezek az emberek nem térnek be a boltunkba, a márka ismertsége nagyon fontos a helyi vállalkozás sikere szempontjából.

  • Konverziók javítása 

Mivel az emberek az utóbbi időszakban leginkább online vásárlásra térnek át, minden eddiginél fontosabb egy helyi PPC-kampány indítása. Amikor a helyi közönség az online vásárlás során látja hirdetésünket, nagyobb az esély a konverzióra, mert ők  aktívan keresik a problémáik megoldását.

  • Mérhetőség 

A helyi PPC-hirdetéseket könnyebb nyomon követni, mint más helyi marketing eszközöket, például a plakátokat vagy a szórólapokat. Ezekkel a hirdetésekkel láthatjuk a megjelenítéseket, a kattintásokat és a konverziókat is. A telefonhívások forrását is követhetjük adott esetben.

  • Alacsony költségek

A helyi PPC-kampány futtatásához nem kell rengeteg SEO ismerettel rendelkeznünk.

A lokális hirdetések segítségével könnyedén megcélozhatjuk a meglévő hűséges vásárlóinkon  kívüli személyeket, és széles hálót vethetünk ki az  új ügyfelek keresésére. Ráadásul, mivel a hirdetéseink nagyon relevánsak lesznek, így a kattintásonkénti költség (CPC) sem lesz magas. 

  • Rugalmasság 

A helyi PPC hirdetések használatával nagy a rugalmasságunk. Például nem kell sok pénzt költeni a siker eléréséhez. Kiválaszthatjuk a költségkeretet, és korlátot szabhatunk arra vonatkozólag,  hogy mennyit vagyunk hajlandóak költeni. Aztán, ha jól mennek a dolgok, azonnal növelhetjük a költségkeretünket.  Másrészt szüneteltethetjük a kampányokat, amikor csak szükséges.

Ezenkívül a helyi PPC-hirdetések rugalmasságot biztosítanak a célzási lehetőségekkel. Futtathatunk hirdetéseket földrajzi elhelyezkedés vagy meghatározott viselkedés alapján. 

Hogyan vágjunk bele? 

Mielőtt belevágunk a lokális kampányok tervezésébe, gondoskodjunk arról, hogy az összes ingyenes megjelenési helyen legyenek rendben a fizikai helyünkkel kapcsolatban a következő információk:

  • Pontos cím
  • Nyitvatartás 
  • Megfelelő minőségű, minél aktuálisabb fotók
  • Kiszállítás módja és ideje (ha van ilyen) 
  • Vélemények

Nézzük meg, a főbb platformok milyen hirdetési megoldásokat kínálnak nekünk! 

Google 

Mielőtt még belevágnánk a hirdetési módszerek részletezésébe, valamit szükséges leszögezni: Megfelelő hirdetéseket nem készíthetünk anélkül, hogy elkezdünk használni néhány alapvető eszközt. A Google esetében a legfontosabb a helyi megjelenítés tekintetében a Google Cégem (Google My Business) fiók. Nagyon fontos, (különösen a mostani Covid 19 által sújtott helyzetben és az ünnepi szezonra is tekintettel), hogy minél pontosabb és aktuálisabb információk jelenjenek meg ezen a felületen. A Google Cégem profil optimalizálásáról itt írtunk korábban.

A Google segít optimalizálni a lokalizált megjelenésünket. A https://localopportunity.withgoogle.com/ oldalon segítséget kaphatunk az induláshoz. Ha már van Google Cégem Profilunk és Google Ads hirdetéseink is, akkor érdemes megvizsgálni, hogy a PPC hirdetések segítségével hogyan tudjuk támogatni a fizikai üzletünket. 

Helybővítmény 

A helybővítményekkel akár mindegyik kampányunk hirdetéseinél megjeleníthetjük a fizikai üzletünket. Mivel a bővítmények alkalmazása ingyenes, így csak akkor kell fizetnünk, ha azokat lekattintják. Minél több részletet adunk meg, annál jobban teljesítenek hirdetéseink, és annál több konverziót fogunk elérni a költségkeretünkből. A helybővítmények segítségével az emberek megtalálhatják a vállalkozást, mivel a hirdetés mellett megjelenik a cím, a helyszín a térképen, valamint a vállalkozáshoz viszonyított távolság is. A felhasználók a bővítményre kattintva vagy koppintva további információt kaphatnak a helyről a weboldalunkon, ahol a vállalkozásunkkal kapcsolatos minden fontos információt megtalálnak. A helybővítmények telefonszámot vagy hívásgombot is tartalmazhatnak, amelynek a segítségével a felhasználók könnyedén felhívhatják a vállalkozást.

A hirdetésbővítmények engedélyezése előtt ellenőrizzük, hogy a Google Cégem fiókunk naprakész-e! A helyi PPC platformok adatokat vesznek le a Google My Business-ről. Fontos tudnivaló, hogy ha például nemcsak egy fizikai üzletünk van, hanem több is, vagy egyenesen üzletláncot üzemeltetünk, akkor a társult vállalkozás bővítményre lesz szükségünk. 

Hívásbővítmény 

Ha nagyon fontos számunkra hogy az ügyfelek telefonon is elérhessenek minket és felvegyék velünk a kapcsolatot, akkor célszerű külön hívásbővítményeket is használunk. A hívásbővítmény megjelenésekor felhasználók egy gombra koppintva vagy kattintva közvetlenül felhívhatják a vállalkozást, a hirdetésre koppintva vagy kattintva pedig felkereshetik a webhelyet. A hívásbővítményekkel hatékonyabban érhetők el, és követhetők nyomon az értékes konverziók, hiszen ezt adott esetben beállíthatjuk a Google Ads fiókban. 

Keresési kampányok

Ha szeretnénk a felhasználók számára nagyon releváns helyi hirdetéseket megjeleníteni, akkor érdemes erre külön Search kampányt is létrehozni Google Ads ben. Itt a kulcsszavaknál mindenképpen érdemes az üzletek címét felhasználni. Ahogy a példában látható sok esetben ilyenkor a Google Maps is megjelenik:

Helyi  kampányok

Ez egy különálló kampánytípus a Google Ads-ben. A helyi kampányokat arra tervezték, hogy a Google hirdetéseinek segítségével növeljék a fizikai boltunk forgalmát. A helyi kampányok leegyszerűsítik a folyamatot számunkra, megkönnyítve ezzel a boltok népszerűsítését a Google legnagyobb felületein, beleértve a Google Keresési Hálózatot, a Google Térképet, a YouTube-ot és a Google Display Hálózatot. Itt annyi a dolgunk, hogy megadjunk egy pár soros szöveget, egy ajánlatot, néhány elemet, a többit pedig úgy optimalizáljuk, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják a vállalkozást. 

Google Shopping 

A Shopping kampányok lehetőséget nyújtanak arra, hogy helyi készlethirdetésekkel érjük el a felhasználókat. A helyi készlethirdetések funkció segítségével bemutathatjuk termékeinket és a fizikai üzletünkkel  kapcsolatos információkat jeleníthetünk meg a Google-ön keresést végző közeli vásárlóknak. Amikor a vásárlók olyan hirdetésre vagy díjmentes adatokra kattintanak, amely a  mi helyi termékünket jelenítik meg, az üzletnek a Google által biztosított oldalára, vagyis a helyi kirakat oldalra  kerülnek. A vásárlók a helyi kirakatot használják a bolti készlet és a bolt nyitvatartási idejének megtekintéséhez, valamint az útvonaltervezéshez. Sajnos egyelőre ez a funkció is csak pár országban elérhető egyelőre, de Magyarországon még nem.

Display, Discovery  és Youtube hirdetések

Természetesen Display hálózati hirdetés esetén, valamint Discovery kampányokban és Youtube hirdetéseknél is rendelkezésünkre állnak földrajzi célzási lehetőségek. Érdemes ezeket kihasználni és a címünket beírva a hozzánk közeli embereket megcélozni. 

Facebook 

Mindenképpen szükséges a Facebook oldalunkhoz rendelni fizikai boltot (boltokat) is. Ha több boltunk is van, akkor azokat is tudjuk külön  hirdetni a felhasználók számára. A bolti hirdetések pontos létrehozási módjáról itt olvashattok bővebben. 

A Facebookon ezenkívül egyébként még Reach, azaz elérés kampányokat is futtathatunk és ott például megadhatjuk CTA-nak ( azaz Call to action gombnak) az útvonaltervezést is. Fontos tudni, hogy azt is mérhetjük, vajon az online hirdetésünk milyen hatással voltak az offline vásárlásokra. Ha automatizálni szeretnénk a folyamatot, az offline konverziós API vagy partnerintegráció segítségével közvetlenül is feltölthetjük az offline konverziós adatokat. Az adatok feltöltése után láthatjuk, hogy hány offline konverzió tulajdonítható a hirdetéseinket megtekintő vagy rájuk kattintó embereknek.

Egyéb hirdetési rendszerek 

Waze

A Waze a világ legnagyobb közösségi alapú GPS-navigációs és forgalmi alkalmazásának számít. Több mint 90 millió aktív felhasználóval, akik hozzájárulnak egy „élő térkép” létrehozásához. A platform betekintést nyújt a valós idejű út- és forgalmi információkba. A felhasználó ezután tájékozódhat a környéken azzal a tudattal, hogy hol kerülje el a dugókat, az útépítést, a rendőri ellenőrző pontokat stb. Az alkalmazás figyelembe veszi ezeket a valós idejű információkat, hogy optimalizált útvonaljavaslatokat nyújtson a felhasználók számára. A Waze Ads segítségével többféle formátumban is hirdethetünk.

Bing (Microsoft Advertise)

A Bing keresőben is indíthatunk helyi igényeket kiszolgáló hirdetéseket. Hasonlóan a Google Ads-hez itt elérhető a helybővítmény, valamint a hívásbővítmény is, illetve nagyon fontos, hogy létrehozzunk egy Bing  Places for Business fiókot és itt tároljuk a kulcsfontosságú információkat a vállalkozásunkról. Náluk is van egy külön hirdetési  formátum a Bing Local Adventory ads, amely a Microsoft shopping megoldásához tartozik,  ez azonban még csak néhány országban elérhető , bővebben itt érhetők el információk erről  a kampánytípusról. 

Összegzés

 A lokalizált PPC hirdetések fontos részét kell, hogy képezzék az online marketing stratégiánknak. Különösen azoknak a vállalatoknak fontos ez, amelyek szűkös költségvetéssel rendelkeznek, és a lehető legtöbbet kell kihozniuk PPC-tevékenységeikből, annak biztosítása érdekében, hogy ne öntsék ki a pénzt feleslegesen a csatornákba. Átgondolt tervezés után, a megfelelő eszközök használatával, folyamatos optimalizálással és teszteléssel nagyon hatékonyan tudjuk növelni a fizikai boltunk látogatószámát, ezzel egyenes arányban pedig a vásárlások, ezáltal e bevétel mennyiségét is. A siker tehát, bár olykor távolinak tűnik, mégis közel van hozzánk.

Érdekel a Lokális SEO (keresőoptimalizálás) témaköre is?

Ezen a linken elérheted a lokális SEO cikkeinket »

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet