A Profession.hu álláshirdetői portál számára B2C fronton a jelentkezők számának növelése volt a cél költséghatékony módon. Büszkék vagyunk arra, hogy kampányaink sikerének köszönhetően nagyon pozitív hatást értünk el abban, hogy több tízezer ember megtalálja a számára legmegfelelőbb állást a COVID 19 idején is. Az alábbi esettanulmányban szeretnénk rávilágítani arra, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk és milyen eredményeket értünk el Perfomance Max kampányok bevezetésével.
Miért próbáltuk ki ezt a kampánytípust?
A Performance Max kampánytípus kipróbálása és hatékony adaptációja elsők között történt Magyarországon, az ügyfél igényekhez igazítva. A fiók komplex, jól működő struktúrájába kiválóan illeszkedett ez a kampánytípus, ugyanis egy könnyen menedzselhető, jól szegmentált kampányról van szó, amely változatos üzenetekkel szólítja meg a felhasználót a megfelelő helyen, a megfelelő időben. A kampány indítása során nagy hangsúlyt fektettünk a tervezésre, amely érintette a struktúrát, célközönséget, méréseket, de leginkább a kreatívokat.
Mivel a pandémiás időszakban Magyarországon is sokan változtattak munkahelyet, sok esetben akár szakmát, iparágat is váltottak, ügyfelünk célja az volt, hogy a lehető legtöbb álláskeresőt érjük el a hirdetésekkel. A Perfomance Max kampánytípus ebben remek segítségnek bizonyult, hiszen ugyanazzal az üzenettel több felületen is egyszerre tudunk megjelenni a releváns álláskeresők számára.
Tervezés, minden újdonság bevezetésének alapköve
Azt tapasztaltuk, hogy érdemes a Google Ads eszközeire támaszkodni, ezért a tervezésnél a Kulsszótervezőt, a Teljesítménytervezőt és az Eléréstervezőt is igénybe vettük. Elsőként azt vizsgáltuk, hogy mely területeken nem fedjük le teljes mértékben a Profession.hu-n található állásajánlatokat. Az ügyféltől is folyamatosan érkezett input arra vonatkozóan, hogy mely kategóriák kerüljenek fókuszba.
Az adatelemzés kiemelten fontos volt a kampányok tervezése előtt. Hasznosnak bizonyult számunkra, hogy tesztkeretekkel indultunk és türelmesen kivártuk a kampányok tanulási fázisát. Mivel induláskor egy béta eszközről volt szó, így fokozatosan bővítettünk a költéseket és a célzásokat tekintve is.
Milyen kulcs mutatókat vettünk figyelembe?
Ügyfelünk számára az elsődleges KPI az egy álláshirdetésre jutó jelentkezők száma. Ezt követi a kampányaink struktúrája is, ahol a különböző fő, illetve alkategóriák szerint csoportosítjuk az állásajánlatokat. A fentebbi mutatókból képzett arányszámot sokkal könnyebb elérnünk, mióta Performance Max kampányt használunk, ebben az automatikus ajánlattételi stratégiák és a közönségjelek által optimalizált licitálás van a legnagyobb segítségünkre.
A kampány bevezetése
A B2C Performancia és app stratégia szempontjából volt fontos a kampányok beindítása. Eddig egyes kategória állásokat dedikált search kampányokkal, smart display feed alapú kampányokkal, valamint dinamikus remarketinggel erősítettük. Augusztusban a performance max kampány típus megjelenése Magyarországon újabb eszközt adott a kezünkbe, amelyet mihamarabb szerettünk volna kipróbálni. Célunk az volt, hogy egy minden platformon átívelő kampánytípust tudjunk futtatni, amellyel további jelentkezéseket tudunk szállítani elsődlegesen a search kampányok kiegészítéseként. Kezdetben 2 kategóriát választottunk: egy nagyobbat, amelyben rengeteg pozíció megtalálható és egy kisebb, kiemelt kategóriát, ahol nehezebb elérni a felhasználókat a specifikusabb keresési szokások miatt. Az alacsony teszt büdzséből nagyon szép eredmények jöttek, a CPA pedig kifejezetten alacsony volt, fiók átlag alatti. Éppen ezért a budgetet elkezdtük felskálázni, illetve új kategóriák is tesztelésre kerültek.
A számok, amelyek minket is megleptek
Azóta már generikus Performance Max kampányok is futnak, amelyek decemberben már 25%-al alacsonyabb CPA-val hozták a jelentkezéseket, mint a keresési kampányok.
A kategória Performance max kampányok pedig 6,7x annyi jelentkezést hoztak, mint a kategória keresési kampányok. A Performance Max kampányok az elmúlt 3 hónapban az összes jelentkezés 43%-át hozzák, így kijelenthető, hogy nekünk abszolút bevált ez a kampánytípus. Azt látjuk, hogy a kiemelten magas számú konverzió nagyon sokat segít az AI-nak a tanulásban.
A legutóbbi 3 hónapban folyamatosan nőtt a tranzakciók száma, miközben a tranzakciók száma 34%-al nőtt februárra decemberhez képest a CPA 59,8%-al csökkent. Összességében tehát nagyon elégedettek lehetünk az elért eredményekkel!