Manapság nehéz elképzelni olyan vállalkozást, amely ne szeretne potenciális ügyfeleket szerezni telefonhívásokon keresztül. Lehetséges, hogy telefonon keresztül nem történik eladás, viszont akadhatnak olyan érdeklődők, akik további információt szeretnének megtudni a termékedről, szolgáltatásodról vagy akár az üzletedről. Így ezek az érdeklődők mind potenciális ügyfelek, hiszen az érdeklődés ezen fázisában könnyű szerrel válhat belőlük vásárló.
A PPC mérések általában az online konverziókra összpontosítanak, legyen az e-kereskedelmi értékesítés, form kitöltés, email feliratkozás, vagy akár egy videó megtekintése. A vállalkozások többségénél azonban előfordulhat, hogy a konverzió folyamata telefonon keresztül zajlik. Mondhatjuk, hogy az online hirdetések és a telefonos hívások olyan viszonyban állnak egymással, mint a kenyér és a vaj. Mit is jelent ez? Az emberek többsége addig nem fogja megvásárolni az adott terméket, amíg előtte telefonon keresztül nem tett fel pár kérdést, vagyis nem informálódott. Ebben az esetben, ami konkrétan elindítja a vásárlás folyamatát, az nem más, mint a telefonos érdeklődés. Azok, akik online töltenek ki egy űrlapot (kivéve persze a rendelés leadást), gyakran a vásárlás korai szakaszában vannak, vagyis még nem biztos, hogy készen állnak a vásárlásra.
Call Extensions
Ez a funkció lehetővé teszi, hogy nyomon kövessük a PPC hívásokat, akár a kulcsszavak szintjén. A Google ebben az esetben generál egy egyedi telefonszámot, amely a hirdetések mellett és a webhelyen is megjelenik. Röviden a lényeg: ha egy felhasználó felhívja ezt a bizonyos telefonszámot, akkor a Google átirányítja a hívást a hirdető telefonszámára.
A funkció jelenleg a következő országokban érhető el: Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Spanyolország.
Béta verzióban: Belgium, Svájc, Csehország, Magyarország, Írország, Olaszország, Portugália, Románia, Szlovákia.
Hol jelenik meg pontosan?
A hirdetések mellett található az egyedi telefonszám vagy egy „Hívás” gomb (mobil eszközökön). A webhelyen szintén megjelenik a telefonszám, ehhez viszont kódmódosítás szükséges.
Hogyan történik az árazás?
A hirdetésre vagy a „Hívás” gombra kattintás után kell csak fizetni, viszont abban az esetben nem számol fel a Google költséget, ha manuálisan hívják fel az átirányító számot.
Hol tudod beállítani mindezt Adwordsben?
Menj a Hirdetésbővítmények (Ad extensions) fülre, majd válaszd a legördülő menüpontok közül a Hívásbővítményeket (Call extensions). Kattints a +Bővítmény (+Extension) gombra, majd +Új telefonszám (+New phone number), és kövesd az utasításokat.
Itt válaszd a Google átirányító telefonszám használata lehetőséget, amellyel extra riportolási adatokhoz juthatsz hozzá (pl.: mely kampányod, hirdetéscsoportod vagy kulcsszavad vezetett telefonhíváshoz).
Hívások mérése
1. Az Oszlopok – Oszlopok módosítása menüpontnál megtalálod a Hívás részleteit, valamint a Konverzióknál a Telefonos konv. lehetőségeket. Ezeket tetszőlegesen hozzá tudod rendelni a meglévő oszlopaid mellé.
- Telefonos megjelenítés (Phone impressions): hányszor jelent meg a hirdetés a Google átirányító telefonszámmal.
- Telefonhívás (Phone calls): hirdetéseknél szereplő Google átirányítási telefonszám manuális tárcsázása.
- Áthívási arány (PTR): fogadott telefonhívások / Telefonos megjelenítések
- Tel. költség (Phone cost): a Google átirányítási számára érkező hívások teljes költsége.
- Átlag CPP (Avg. CPP): átlagos hívásonkénti költség, teljes költség / telefonhívások
- Telefonos konv. (Phone call conv.): a Google átirányítási számokat manuálisan tárcsázó telefonhívások számát mutatja meg. Itt fontos megjegyezni, hogy a beállított időtartamnál hosszabb hívások számítanak konverziónak.
2. Dimenziók fül (Dimensions)–> Hívás részletei (Call details)
- Kezdő idő (Start time)
- Befejezés ideje (End time)
- Állapot (Status)
- Időtartam (másodperc) – Duration (seconds)
- Hívó körzetszáma (Caller area code)
- Tel. költség (Phone cost)
- Hívás típusa (Call type)
- Hívás forrása (Call source)
Konverzióként
A telefonhívások mérését konverzióként a következő módon tudod beállítani:
A Eszközök > Konverziók menüponton belül, ha rákattintasz a +Konverziók gombra, akkor az alábbi forrásokat tudod kiválasztani. Nekünk most a Telefonhívásokra (Phone calls) lesz szükségünk, amellyel a bejövő hívásainkat tudjuk majd mérni a Google átirányítási szám segítségével.
Miután ezt kiválasztottuk felugrik egy ablak, ahol a Telefonhívás – Konverziókat (Phone call conversions) tudod beállítani. Ami nekünk a Call Metrics során kell:
- A hirdetésekből hívásbővítmények használatával indított hívások (Google átirányítási szám hívásbővítményekhez)
- Hívások egy Google átirányítási telefonszámra a webhelyen (Google átirányítási szám webhelyeken)
Ha kiválasztottuk, hogy melyik lehetőséget szeretnék alkalmazni, akkor a konverziós művelet további beállítására lesz szükségünk. Ami itt nekünk a legfontosabb az a hívás hossza (call length), vagyis hogy mennyi ideig kell tartania a hívásnak (hány másodperc után mérje a hívást konverzióként). Célszerű minél rövidebb, kb. 30 másodpercnyi időtartamot megadni.
Gondolkoztál már azon, hogy milyen fontos lehet az AdWords az ügyfélkapcsolati telefonhívásokon keresztül is? Szeretnéd tudni, hogy honnan érkeztek a telefonhívásaid? Ez a funkció végre lehetővé teszi a bejövő hívások és az online tevékenységek közti kapcsolat áthidalását különösen olyan vállalkozások számára, ahol nagy szerepet játszanak a telefonos rendelések, azaz a telefonos értékesítések.