Amint elkezdett begyűrűzni Európába is a koronavírus, sorra érkeztek mind a Google Ads-től, mind a Facebook Ads-től az első intézkedések. A Facebook közösségi oldalként és hirdetési platformként is több fontos lépést tett a felhasználók érdekében a járvány helyzetre reagálva. A Google ugyancsak, hiszen az Ads-en kívül, a G Suite felhőalapú szolgáltatásával vállalkozások ezreire van hatással. Most leginkább a hirdetési rendszerek változásait mutatjuk be illetve megosztunk pár best practice-t, amivel dolgunk lehet.
Útmutató Facebook PPC hirdetésekhez
1, Új ad policy-t vezettek be annak érdekében, hogy megvédjék a felhasználókat azoktól, akik pénzügyi haszon érdekében akarják kiaknázni ezt a vészhelyzetet. Ez azt jelenti, hogy tiltják azoknak a termékeknek a reklámozását, amelyek a koronavírusra utalnak oly módon, hogy pánikot keltsenek, vagy arra utalnak, hogy termékeik garantálják a gyógyulást, vagy megakadályozzák az embereket abban, hogy megfertőződjenek. Például az arcmaszkok hirdetései, amelyek azt sugallják, hogy garantáltan megakadályozzák a vírus terjedését, nem jelenhetnek meg platformokon.
Emberek és technológiák kombinációját használják a Facebook és az Instagram hirdetések áttekintésére és a jóváhagyásokra. Ráadásul a helyzetre való tekintettel távoli és egyben csökkentett saját munkaerő mellett, még inkább támaszkodnak az automatizált technológiára. Ez a következőket eredményezheti:
- Késleltetetten történik a hirdetések és kereskedelmi adatok áttekintése
- A rosszul elutasított hirdetések számának növekedése
- Késleltetett vagy csökkentett fellebbezési folyamatok
- A Facebookba ágyazott hirdetések korlátozottabb elérhetősége
A fentiek tükrében a hirdetések zavartalan működését leginkább úgy tudjuk biztosítani, ha a legjobban teljesítő hirdetéseinket hagyjuk minél tovább futni, elkerülve egy újabb, hosszadalmas elfogadási időszakot. Amennyiben mindenképp módosítani szeretnénk, egyszerre egy hirdetést módosítsunk csak.
2, Ez az időszak ugyanakkor rendkívül kedvez a márkaépítésnek. Mivel a tartalomfogyasztási szokások is nagy változásokon mennek keresztül, a közösségi média használat még nagyobb szerepet kap mint általában. Az eddig trendek a CMP értékek csökkenését mutatják, így a felhasználókat általánosságban olcsóbban tudjuk elérni mint eddig.
3, Az értékesítés “hogyan”-ján is érdemes változtatni kicsit, hogy a felhasználók a Te terméked/szolgáltatásod mellett köteleződjenek el. Ajánlj nekik valamilyen promóciót vagy ajándékutalványt, biztosíts online vagy telefonos vásárlási lehetőséget, valaminit ösztönözd a véleményírásra. A pozítiv feedbackek később egészen biztosan meghozzák gyümölcsét.
4, Ebben az időszakban is biztosítani kell az ügyfeleid naprakészen tartását. Minden bizonnyal ezt a hírleveleden keresztül meg is teszed. Amennyiben úgy véled, hogy ez az időszak nem kedvez az eladásoknak, érdemes stratégiát váltanod és az értékeseítés helyett új ügyfelek gyűjtésére fókuszálnod és feliratkoztatnod a hírleveledre, akiket majd később el tudsz érni. Erre tökéletes megoldás lehet a Facebook Lead Ads, amit itthon még nagyon kevesen használnak.
5, Erősítsd a remarketing stratégiádat és szegmentáld minél jobban a célközönségedet. Készíts remarketing listát azokból a felhasználókból, akik elköteleződést mutattak a Facebook és Instagram tartalmad iránt (likeolták az oldalt, megnéztek egy videót, kommenteltek, stb.), majd ajánlj nekik valamilyen kedvezményt vagy ingyenes kiszállással ösztönözd őket vásárlásra.
6, Ezen felül most van az ideje annak, hogy új kreatívokat és közönségeket tesztelj! Az új közönségekre mindenképp új ad setet hozz létre, így a teljesítmény kivizsgálása is könnyebben fog menni. De ne feledd az első pontban taglalt, megnövekedett átfutási időt! Érdemes a legjobban teljesítő hirdetésedet ide is bemásolni. Mint mindig, most is egyszerre csak 1 elemet érdemes tesztelned, alább pár példa:
- Célközönség tesztelése: demográfia, érdeklődési kör vagy custom audience
- Ad copy: a headline és CTA
- Landoló tesztelése: copy, design, üzenet
- Kreatív tesztek: kép, videó
7, Élő videók segítségével sokkal közvetlenebbül tudsz kapcsolódni a közönségedhez, ráadásul a hatékony video marketing magasabb konverziós eredményekhez is vezet. A Facebook és Insragram élő videók 3-szor nagyobb elköteleződést eredményeznek, mint az előre rögzített videók. Figyelj arra, hogy jó minőségű és nagy felbontású videó kerüljenek ki csak a közösségi médiába.
Google Ads hirdetési javaslatok a járvány idejére és azon túl is…
1, Könnyebbé vált az újbóli benyújtás és fellebbezés a hirdetési irányelvekkel kapcsolatos kérdésekben
Eddig egy Ads policy fellebbezés megkövetelte, hogy problémás hirdetés menjen át a támogatási csoporton is. Az új funkcióval az irányelv problémájának kiküszöbölése után gyorsan újraküldhetjük a hirdetést. Ha ellenőriztük a hirdetést érintő irányelvet, és úgy gondoljuk, hogy az hibás , akkor az irányelvre vonatkozó határozatot közvetlenül “fellebbezhetünk” a Google Ads felé. Mindkét esetben mindössze annyit kell tenni, hogy az egérmutatót az elutasított vagy korlátozott hirdetés fölé visszük, és megkeressük a „fellebbezés” linket, hogy megtudjuk, jogosult-e rá a hirdetés. A fellebbezés állapotát az irányelv-kezelőben követhetjuk nyomon, amely szintén elérhető az elutasított vagy korlátozott hirdetésre mutató felett.
2, A Google is tiltja a maszkok hirdetéseit és a felhasználók megtévesztésére alkalmas üzeneteket.
3, Rendszeresen ellenőrizd a keresési kifejezések riportot, hogy a valóban releváns látogatóknak jelenítse meg hirdetésedet. A trendek most hamar változnak, a negatív kulcsszavak felvételével viszont “kordában” tarthatod a hirdetéseid megjelenését és erősíthetsz a relevancián is
4, Ellenőrizd az eszköz alapú ajánlatkorrekciókat, hiszen ebben az időszakban a desktop használat meg fog növekedni, valamint érdemes megvizsgálni a tablet, illetve TV készülékek teljesítményét is, utóbbiak általában a gyengébb teljesítmény miatt vissza lettek véve, így most érdemes lazítani picit a korrekciókon itt is.
5, Smart bidding lehetőségek felülvizsgálata és implementálása. Ebben az időszakban rengeteg kilengés lesz tapasztalható, mivel a keresési és vásárlási szokások rohamos változáson mennek keresztül. A megadott ajánlattételi stratégiákat érdemes gyakran figyelni, illetve szükség esetén beavatkozni és átállítani, amennyiben a feltételek már nem teljesülnek. Egy jól működő target CPA vagy target ROAS bezuhanhat, ilyenkor az intelligent CPC jó megoldás lehet. Ahol pedig az ellenkezője tapasztalható, ott érdemes az automatizmusokat igénybe venni és a valós idejű, gépi tanulással a rendszerre bízni a feladatot. A kampány keretet illetve a konverziós célokat ez esetben is érdemes felülvizsgálni.
6, Az eddigi trendek a keresési és shopping kampány forgalmak csökkenéséről árulkodnak. Éppen ezért a többi hálózattal való “együttműködés” és cross-platfrom megoldások most kulcsfontosságúak. Ezeken a hálózatokon rengeteg új felhasználót, potenciális ügyfelet tudunk elérni, akik majd később a Google keresőjét fogják igénybe venni a termékek/szolgáltatások megtalálásához.
7, Ha eddig nem hirdettél a Google keresés partnerek oldalán, most érdemes megtenned, hogy a koronavírus miatt kiesett forgalmadat ezzel is pótold! A google keresőpartner oldalak több kisebb keresőt foglalnak magukba és a Google search keresések mintegy 10%-kát teszik ki.
8, Próbáld elérni a célközönséget a Display valamint Youtube hálózatokon, hiszen most a szokásosnál is többen böngésznek és ülnek gép előtt. Itt is érdemes a mobil mellett desktopra, tabletre valamint TV készülékekre is koncentrálni. Az ajánlattételi stratégiát érdemes a kampány céljaihoz igazítani. Amennyiben micro konverzióra optimalizálunk (pld. Hírlevél feliratkoztatás), érdemes a kampány szintű konverzió optimalizálót használni, valamint az eredmények függvényében valamilyen smart bidding ajánlattételi stratégiát alkalmazni.
9, Ezen felül erősíts a remarketing stratégiádon, hogy a régi látogatókat vásárlásra bírd. Az újakból is készüljön lista, akár forgalmi forrás alapján szegmentálva. Extra promóciót vagy ajándékutalványt is érdemes most bevetni, hogy még inkább vásárlásra bírd a látogatókat.
Saját tapasztalatainkon kívül a cikk megírásához forrásul szolgáltak az alábbiak:
https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/03/25/covid-19-facebook-advertising
https://www.business2community.com/strategy/4-major-trends-caused-by-covid-19-and-how-to-respond-data-02296249
A cikket készítette Besenyei Ildikó Noémi, Head of PPC és Tóth Viktor, Senior PPC manager.