Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan csökkentsük a PPC költségeket 3 lépésben: A konverziós veszteségek minimalizálása

Tartalomjegyzék

Tamás Kató
2014.07.03.

A médiaköltés hatékony felhasználása rendkívül nehéz feladat és a megfelelő számú konverziók elérése érdekében kétségkívül a PPC költségek optimalizálása az egyik legfontosabb szempont.

Feltehetően mindannyian voltunk már olyan szituációban, amikor az ügyfél arra kért, hogy rövid időn belül, drasztikusan csökkentsünk a PPC költségeken. A módosításokkal járó következmények megértetését követően, az elvárt konverziós érték eléréséhez egy megfelelő stratégiai terv kidolgozása szükségeltetik.

Bizonyos esetekben előfordul, hogy gyors és optimális PPC csökkentésre van szükségünk, minimális konverziós veszteséggel. Íme néhány alkalmazható taktika PPC csökkentésre egy rövid esettanulmány keretében:

1. lépés: A nem konvertáló és magas ügyfél-szerzésenkénti költségű (CPA) kulcsszavak/elhelyezések ajánlatait csökkentsük, radikálisabb esetben szüneteltessük.

Tartalmi hálózat:

Futtassunk le egy „Elhelyezések” jelentést és zárjunk ki minden olyan célzást, amely a magas költés ellenére nem eredményezett konverziót. Ezzel egyidejűleg, nézzük át azokat a kulcsszavakat és oldalakat, amelyek magas költséggel ugyan, de célteljesülést hajtottak végre.

ppc_csokkentes_3_lepesben_keresohirdetes_placements

 

Változtatás előtt mindenképpen érdemes átnézni a Dimenziók fülön található Elérés és gyakoriság méréséről szóló jelentést, mert hasznos információkat tudhatunk meg belőle.

Ha a változtatásokat megfelelően végeztük el, akkor a CTR értéke rövid időn belül javulni fog!

Keresési Hálózat

Hasonlóképpen a tartalmi hálózat kizárásaihoz, ebben az esetben is válogassuk ki az alulteljesítő kulcsszavakat és állítsuk szüneteltetett állapotúra őket. Ezeket minden esetben célszerű megcímkézni, hiszen az állapotváltozások így könnyedén nyomon követhetőek.

Az optimalizálás eredménye jól látható, hiszen az alulteljesítő kulcsszavak leállításának köszönhetően nagyobb költségvetés kerül a megfelelően teljesítő kulcsszavakra.

Szemléltetésképpen íme egy példa, néhány kulcsszóval és egy CPA mátrixszal kiegészítve:

ppc_csokkentes_3_lepesben_keresohirdetes_cpa

 

ppc_csokkentes_3_lepesben_keresohirdetes_matrix

 

Mindkét kulcsszó eredményezett konverziót, de $614 és $191 volt a CPA, amelyek meghaladják a konverziókhoz szükséges költségeket.

2. lépés: Napi költségkeret csökkentése

Miután kizártunk és leállítottunk minden alulteljesítő kulcsszót és oldalt, csökkentsük a kampányok napi költségkeretét. A csökkentést a magas CPA kampányoknál kezd. A csökkentés kiszámításához figyelembe kell venni az átlagos napi költéseket: a költségkereteket X%-kal kell az összegnél alacsonyabbra csökkenteni. Mindig célszerű jó előre megtervezni a változtatásokat, hogy biztosan elérjük a havi célszámokat.

3. lépés: Dupla ellenőrzés

Mivel a költségvetés csökkentésével foglalkoztunk, így biztosan szeretnénk meggyőződni arról, hogy (konverziós számok szempontjából) a leghatékonyabb módosításokat végeztük-e el. Ha a szabadidőnk véges, de megfelelő számú konverzióval rendelkezünk, úgy beállíthatjuk a konverzióoptimalizálót is, de a hirdetésrotáció beállításokat sem árt leellenőrizni.

A Konverzióoptimalizáló eszköz (minden alkalommal, amikor a hirdetések alkalmasak a megjelenésre) tekintetbe veszi a múltbeli tényezőket, így azok alapján csak akkor jeleníti meg a hirdetéseket, amikor nagyobb a valószínűsége, hogy célteljesülés fog történni.

Amennyiben a kampány nincs napi költségkeret által korlátozva, és megfelelő büdzsével rendelkezünk, úgy javasolt lehet a „Gyorsított” hirdetésmegjelenítési mód is. Ezt azonban fenntartásokkal kezeljük, mert a nem megfelelő keret birtokában az egyenlegünk könnyedén kimerülhet, és értékes kattintásoktól eshetünk el. Ha a költségkeretünk véges, és a hirdetéseket szigorú napi kerettel futtatjuk, úgy minden esetben a „Normál” megjelenítési módot használjuk.

Esettanulmány eredmények

Hogy mindez hogyan működik a gyakorlatban, arról a PPC Hero tett közzé egy hasznos esettanulmányt:

Egy viszonylag új fiókhoz tartozó ügyfél 50%-os csökkentést kért a hónapra. Május 3-án el is kezdődött a költségek agresszív csökkentése.  A legtöbb hiábavaló költés redukálódott, de még mindig sok volt a haszontalanul elköltött összeg. Tartalmi hálózat elhelyezéseit szüneteltették (fentebb említett lépések alapján), néhány nagy kiadást eredményező kulcsszóval együtt.

ppc_csokkentes_3_lepesben_keresohirdetes_results

 

A legmagasabb kampánykiadásokhoz tartozó napi költségkeretek csökkentéséből felszabadult összegeket a konverziót eredményező kampányokra csoportosították át.

A felesleges költések csökkentésével, és a napi költségkeretek átcsoportosításával a fiók konverziós rátája nagymértékben javult, de pozitív változás történt a CPA értékekben és további költségekben is. Minimális konverziós szám elveszítésével ilyenkor számolni kell, de ez elenyésző a költségek csökkenéséhez képest.

ppc_csokkentes_3_lepesben_keresohirdetes_graph

Konklúzió

A költségkeretek visszahúzása ijesztő feladat is lehet, különösen akkor, ha gyorsan kell változtatni. De ne feledd, hogy az alulteljesítő elhelyezések és kulcsszavak megállításának köszönhetően a költségek átcsoportosíthatóak a megfelelően konvertáló kampányokra, hirdetéscsoportokra, így a kiadásaink radikálisan, de hasznosan csökkenthetőek.

Egy gyors összefoglaló azok számára, akik szeretik pontokba szedve látni az információkat:

  • Szüneteltesd a nem konvertáló elhelyezéseket – kulcsszavakat a hatékonyság növelése érdekében!
  • Szüneteltesd a magas ügyfél-szerzésenkénti költségű kulcsszavakat / helyeket!
  • Húzd vissza a napi költségkeretet, és csoportosítsd teljesítményarányosan!
  • Vizsgáld át a kampányok ajánlattételi stratégiáit és megjelenítési módjait!

Forrás:

http://www.ppchero.com/3-steps-to-quickly-reduce-ppc-spend-with-minimal-conversion-loss/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet