Számtalan alkalommal találkoztunk már olyan online eszközökkel, melyek a hirdetői oldalnak egyszerre jelentettek áttörő újdonságot és új lehetőségek egész tárházát, míg a fogyasztói oldal zavarónak, tolakodónak, sőt egyes esetekben idegesítő reklámfelületnek találta.
Ilyenek voltak az első banner-hirdetések, ilyenek voltak a keresőhirdetések és persze ilyenek voltak a kéretlen EDM levelek is, csak hogy pár példát emeljünk ki a számtalan sok közül. De aztán valahogy mégiscsak megszokta őket mindkét oldal.
Nincs ez másképp a remarketing esetében sem, mely sokszor idegesítő a fogyasztó számára, de fantasztikus lehetőség a hirdetőnek!
Mi is pontosan a remarketing?
A jól használt remarketing a vágyunk, ami addig követ árnyékként, amíg be nem teljesül. Elég csak egyszer ellátogatni álmaink laptopjának weboldalára és a remarketing eszköznek hála az addig követ bennünket, amíg meg nem vásároljuk. És ezzel persze hirdetőnk vágya is teljesül.
Más szóval: a remarketing az online reklámozás egy rendkívül hatékony módszere, és kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy weboldalunk, áruházunk konverziós számát a maximumra növelje.
Hogy erre miért van szükség? Azért, mert látogatóink 95-98%-a vásárlás nélkül távozik oldalunkról. Miért? Mert rosszak a termékeink? Mert túl magasak az áraink? Esetleg nem elég vonzó módon mutatjuk be őket? Előfordulhat ez is, de a remarketing eredmények mást mutatnak: ha ugyanis egy látogatót árnyékként követünk a weboldalunkról való távozása után, és újra meg újra felhívjuk figyelmét az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra, akkor akár 20-30%-al is növelhetjük kampányaink teljesítményét!
Miért? Mert a vágy már csak ilyen. Befészkeli magát a fejünkbe és addig-addig beszél hozzánk, míg megadjuk magunkat neki. De ehhez az kell, hogy beszéljen. Erre jó a remarketing.