Ahogyan már korábban, a fejlesztés bejelentésekor megírtuk a blogunkon, egy új lehetőséggel találkozhatunk a Google Adwordsben (azaz Ads-ben), ez pedig a Responsive Search Ads. Ez az új hirdetésformátum még beta verzióban érhető el.
Az új hirdetésformával lehetőségünk van arra, hogy egy hirdetésben több headline-t és leírást is alkalmazzunk. Azzal, hogy több címet és leírást írunk, lehetőséget biztosítunk magunknak arra, hogy a Google tesztelhesse azok kombinációját, következésképpen pedig a megtalálja a legsikeresebb kombinációt.
Mivel beta, egyelőre nálunk nem is érhető el ez az opció, de ez egyértelműen a “machine learning” része, mely kifejezett célja és iránya a Google hirdetéseknek, mind display mind search esetében.
További előny a megfelelő szövegek tesztelésén felül, hogy nem csak 3 headline jelenik meg az eddigi 2 helyett, hanem a 80 karakteres leírást 90 karakter váltja fel.
Összesen akár 15 címet és 4 leírást van lehetőségünk megadni, melyeket a Google automatikusan rotál.
Természetesen ettől függetlenül továbbra is lehetőségünk marad az eddig megszokottak szerint hirdetést készíteni, ugyanakkor mi midnenkinek javasoljuk ennek kipróbálását, ugyanis így nem csak, hogy segít nekünk a Google a hirdetésszövegek tesztelésében, hanem nagyobb helyet is foglalhatunk el a keresőben ezáltal.