Gyakori hiba, amit sok AdWords szakember elkövet, hogy megnyugszik, ha a kampányai megfelelően, az előre kitűzött célok szerint működnek. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt is, hogy ha a kampányok mélyére nézünk nem találhatunk – akár teljesítményt veszélyeztető – hibákat is.
Az igazán jó szakembereknek bevált módszereik vannak, amivel megfelelően karban tudják tartani a fiókjaikat, ezzel a cikkünkkel pedig szeretnénk segíteni mindenkinek abban, hogy jobb szakemberekké váljanak, illetve képesek legyenek a kampányt teljesítményét veszélyeztető elemeket kiszűrni. Ehhez pedig szegmentálni kell a teljesítményt!
Teljesítmény szegmentáció
A szegmentált teljesítmény értékelés a leghatékonyabb módja az AdWords hirdetés fiók egészségének felméréséhez, mellyel fel tudjuk térképezni, hogy melyek a fiók fő mozgató rugói. Ez a típusú elemzés azt is felfedi, hogy melyek azok az aspektusok, amelyek nem működnek, így lehetőséget biztosítanak arra, hogy optimizálni tudjuk a kampányokat. Ha nincs meg az egyensúly a kampányok között, akkor nagyon gyorsan elérhetünk arra a pontra, hogy a fiók eléri a teljesítményének korlátját.
A következőben pedig néhány olyan tippről és trükkről lesz szó, amelynek segítségével könnyebben működhet a szegmentáció.
“Eredeti” konverziós adatok
Itt az eredeti azt jelenti, hogy az ügyfelektől jövő konverziós adatok. Mint minden rendszerben néha lehet hiba az általunk mért és a valós konverziós számok között. Ezért szükséges minden esetben az ügyféllel történő rendszeresen ellenőrzés és a konverziók egyeztetése illetve a konverziókból származó bevételi adatok hozzápárosítása az elköltött büdzséhez.. Így gyorsan kiderülhet, hogy melyek azok a kampányok, amelyek további optimalizációt követelnek.
Időszaki elemzés
Az idő pénz, tartja a mondás, ez pedig nagyon igaz lehet bármely online hirdető esetében, hiszen csupán azzal, hogy odafigyelünk az AdWords elemzéseire és asszerint állítjuk be az ajánlatkorrekciókat, akár több ezer forintot is spórolhatunk. Ezen felül pedig még a konverziós költségeken is javítani tudunk.
Fontos tudni, hogy néhány iparágban nagy különbségek lehetnek, ha a vizsgált időszak napjait vagy akár a nap óráit nézzük. Ez egyrészt költségek szempontjából is előjöhet, másrészt pedig konverziók számában is.
Itt van példának a PPCHERO eredeti cikkjében szereplő kis adatbázis, amit a cikk írója készített egy automata adatlekérés során. Ez az adatbázis megmutatja, hogy milyen különbségek alakulhatnak ki adott esetben az időszakok között.
Hasonlóan hasznos táblázatok és lekérések könnyen meugogrhatóak, ha otthonosan mozgunk a AdWords Scriptek világában. Mi magunk is használunk egy olyan Scriptet, melynek segítségével egy olyan Excelt tudunk lekérni, ami hőtérképszerűen mutatja meg a konverziók napon belüli eloszlását.
Eszközök szerinti teljesítmény értékelése
Gyakran megesik, hogy a felhasználó egyik készüléken elkezdi a keresést, de konvertálni csak egy másik gépen fog. Ezért jó például az eszközökön keresztüli konverziók szerepeltetése a konverziós oszlopban. Ezen kívül pedig fontos ezt szem előtt tartva dönteni minden esetben. Továbbá szükséges mindenképpen az elemzést külön az eszközök szintjére is levinni, hiszen rengeteg értékes információhoz juthatunk a leendő vásárlóink szokásairól. Nem egy olyan ügyfelünk van már, akiknél például megvizsgálva az eszközöket, szembetűnően jobban konvertálnak a mobilról érkező látogatók és a konverziós arányuk is jobb. A korábbi – sokáig működőképes – stratégia, miszerint a mobil ajánlatokat húzzuk le és a desktop ajánlatokat toljuk meg, már nem minden esetben helytálló!
Összegzés
Habár az aggregált adatok gyakran jó teljesítményt mutatnak, ne higgyünk neki 100%-osan, ássunk mélyebbre az AdWords hirdetési fiókban. Ha az iménti lépéseket beiktatjuk a rutinunkba, akkor rövid úton egy kívül-belül jól működő egészséges fiókot kapunk.