Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Tisztázzuk: remarketing vs. retargeting

Tartalomjegyzék

Árpád Vona
2020.12.03.

A remarketing és retargeting kifejezést sokszor ugyanarra használják a hirdetők, pedig vannak olyan fő különbségek, amelyekkel tisztában kellene lenniük azoknak, akik fizetett hirdetéseket futtatnak. Tudjunk meg többet erről a két kifejezésről.

A remarketingnek és retargetinknek hasonló céljaik vannak, azonban technikailag és stratégiailag van különbség a két célzás között. 

Mi az a Retargeting?

Az újbóli célzásnak többféle megközelítése lehet. 

Amikor egy felhasználó meglátogatja a weboldalunkat, akkor egy cookie-t helyezünk el a böngészőjében. Ezt követően a felhasználó más weboldalakon is a mi hirdetéseinkkel találkozhat majd. Általában ezt akkor használjuk, ha egy felhasználó vásárlás nélkül távozott az oldalunkról és szeretnénk neki újra hirdetést megjeleníteni. Ezeket a hirdetéseket harmadik felek helyezik hel, mint pl: Google Display hálózat vagy Facebook. 

A retargeting két kategóriába sorolható: “on-site” és “off site” események. Mindkettőnek más stratégiája van, az interakciók fajtájától függően. 

A “On-Site” interakciók célzása

Ez az a kategória, ami gyakran társul az újbóli célzással. Olyan felhasználókat célzunk meg, akik már meglátogatták a webhelyünket. 

Korábban már kapcsolatba léptek adott termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, de nem biztos, hogy befejezték a vásárlást. 

Azok újbóli célzása, akiknek “On-Site” interakciója volt, növelheti a konverziók számát, illetve segíthet azok megtartásában is, akik már érdeklődést mutattak a márkánk iránt. 

Rengeteg módja van az újbóli célzásnak.

Íme néhány módszer, amellyel megcélozhatjuk azokat a felhasználókat, akik “On-Site” interakcióban voltak. 

  • Olyan termék célzása, amellyel volt interakció, azonban nem vásárolták meg.
  • Célozzunk az alapján, ahogy megtalálták a webhelyünket, mint pl: közösségia média, keresés vagy egyéb események alapján)
  • Olyan e-mail listák alapján, akik érdeklődést mutattak a márkánk iránt, de még nem vásároltak. 

Ezek a paraméterek különböző platformokon állíthatók be, mint pl: 

  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Facebook Ads
  • stb

A retargeting kampányok, szinte mindig magasabb elkötelezettséget és konverziót mutatnak, mint az általános kampányok. Ez arra a tényre vezethető vissza, hogy sokkal könnyebb azok számára hirdetni, akik már valamilyen érdeklődést mutattak a termékeinkkel kapcsolatban. 

A “Off-Site” interakciók célzása 

A retargeting célzás korábban eléggé a webhelyen való viselkedésre korlátozódott, ez azonban megváltozott, mivel több felhasználó, egyre több időt tölt a közösségi médiában. 

A termék és márka információk, már nem csak egy helyen érhetőek el. A közönség több platformon végez interakciókat. A Facebookon is többféle elkötelezettség alapú célzás található. 

Egy felhasználó különböző aktivitásokat végezhet egy facebook oldalon. A retargeting célzásba már beletartozik az is, akik “ Facebookos források használatával” lépett kapcsolatba velünk. 

A gyakorlatban ezeknek a felhasználóknak a megcélzása továbbra is a retargeting kategóriába tartozik. Ezeket nevezzük “Off-Site” interakció célzásnak. 

Mi az a Remarketing?

Ez kissé zavaros lesz és van némi átfedés az iparban.

Gyakran az újra célzást (retargeting) “remarketingnek” nevezik (annak ellenére, hogy valójában remarketing).

Erre jó példa a Google remarketing eszközei. Valójában ezek mind klasszikus újra célzási eszközök. 

A remarketing inkább az ügyfelek e-mail útján történő újbóli megszólításról szól, amikor egy korábbi vásárlót vagy kosárelhagyót e-mail kampánnyal újra megcélzunk. 

A retargeting célzás a “még nem ügyfelek” mozgatása a vásárlási úton. 

A remarketing hagyományos példái, pl: e-mail küldése az ügyfélnek egy szolgáltatás megújításáról vagy egy kiegészítő termék ajánlása. 

Ezek gyakran előfordulnak az e-mail marketingben is. 

Az elmosódott határ a Remarketing & Retargeting között

Ezt a két stratégiát korábban külön kezelték és akik e-mail kampányokat használtak, azt egy külön platformról tették meg. Az évek alatt azonban ez felcserélhetővé vált, hiszen a Google Ads és Facebook rendszere is hozzáadta azt a lehetőséget, hogy ügyféllisták alapján célozzunk. 

A facebook célzási lehetősége így néz ki:

A Google Ads pedig az alábbi felületet biztosítja:

Remarketing & Retargeting közötti különbség

A remarketing során tehát általában azt értjük, amikor a korábbi vásárlókat vagy kosárelhagyókat egy e-mail kampánnyal újracélozzuk. 

A retargeting során pedig azt értjük, amikor olyan látógatót szólítunk meg hirdetéssel, aki esetleg csak járt a weboldalunkon, de nem vásárolt. 

A két kifejezést gyakran használják felváltva. A két kifejezés az elmúlt években annyira összeforrt, hogy legtöbbször retargeting helyett is remarketinget használ mindenki. 

Természetesen a remarketing és retargeting közös célja, hogy növeljük a konverziókat azokra vonatkozóan, akik már kapcsolatba léptek velünk és nagyobb az elköteleződés ezáltal felénk, mégis érdemes külön kezelni őket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet