A TrueClicks és az Optimization Score segítségével, lehetőségünk van mindig naprakészen tartani a Google Ads fiókunkat vagyis maximalizálni a teljesítményt. A TrueClicks egy fizetős szoftver, míg az Optimization Score elérhető az összes Google Ads fiókban. A két eszköz együttes használatával tudjuk garantálni azt a minőséget, amire minden ügyfélnek szüksége lenne. Az alábbi cikkünkben bemutatjuk a TrueClicks és az Optimization Score használatát és hogy hogyan segíti egymást ez a két eszköz.
Lássuk a Trueclicks-et
A TrueClicks egy PPC monitorozásra és auditálásra alkalmas szoftver. A napi szintű fiókfelügyelet segítségével, fontos értesítéseket kapunk azzal kapcsolatban is, hogyha bármi probléma adódik egy Google Ads fiókkal, mint például elutasított hirdetések, bővítmények, redundás kulcsszavak, stb. Bármilyen fennakadás van a fiókban, azonnal értesítést fogunk róla kapni. A TrueCliks csak az igazán fontos problémákat sorolja fel az Urgent Issues (Sürgős problémák) kategóriába, amiről azonnal e-mailt kapunk, ahol részletezik a problémát, valamint a teendőket is leírják. Fontosabb problémákhoz tartozik pl: fiókegyenleg lemerülés, nem működő konverziókövetés, hibás céloldalak, hibás kulcsszó URL-ek, valamint a bővítményeknél tapasztalható elutasítások.
Hibákról is tájékoztat
A folyamatos monitorozásnak köszönhetően, a hibákról mindig tudni fogunk, ha előfordul a fiókban. Ilyen probléma lehet például egy átirányítás a hirdetési URL-ben, a rendszer már ezt is hibának fogja jelezni, hiszen lassítja az oldal betöltést.
A jó beállításokról is kapunk egy visszajelzést, így ezeket is láthatjuk a fiókban. Ha mindent naprakészen tartunk, akkor csak zöld pipa lesz a fiókban.
Elutasítások a fiókban
Nagyon fontos, hogy a fiókban ne legyenek elutasított hirdetések, kulcsszavak, illetve bővítmények. A TrueClicksben ezekről is visszajelzést kapunk.
A különféle anomáliákra is figyelmeztet
Az anomáliákra is felhívja a figyelmet a szoftver és jelez nekünk, ha ilyen problémánk lenne. Ha egy fontos mutatónál kiugrás vagy eltérés tapasztalható, arról biztosan nem maradunk le. Ilyen anomáliák lehetnek a költésben, kattintásokban, de a konverziós számoknál is előfordulhat.
Fióktevékenység
A TrueClicks fióktevékenység irányítópultján gondoskodhatunk arról, hogy a fiókjaink megkapják-e a szükséges és megérdemelt figyelmet. Átfogó áttekintést nyújt arról, hogy az elmúlt napokban milyen módosítások történtek a fiókban, mint például új kampányok, hirdetéscsoportok, kulcsszavak és hirdetések létrehozása.
Büdzsé monitorozás
A TrueClicks segítségével nagyon egyszerűen tudjuk monitorozni a kampányok költségvetését, ami nagyon fontos, hiszen mindenkivel megeshet, hogy egy kampány túlkölt. A büdzsé monitorozás nem csak a költségvetést figyeli, de a várható eltéréseket is figyelemmel kíséri, így erről is kaphatunk jelzést.
E-mail értesítések
A TrueClicks nem küld spameket a beérkező levelek mappába, csak az általunk kezelt fiókokról küld értesítést. Az e-mailes értesítéseken túlmenően, heti összefoglalókat is küldenek, amely tartalmazza a legfontosabb információkat, statisztikákat, valamint, hogy a TrueClicks pontszám hogyan viszonyul a vállalati átlaghoz.
Testreszabás
Nem kell minden fiókot egyformán felügyelni. Több, mint 20 egyéni attribútum segítségével beállíthatjuk, hogy egy adott fiókra, mely ellenőrzések vonatkozzanak.
Tehát csak azt fogjuk látni, ami szükséges.
PPC Auditálásra is kiváló
A TrueClicks a monitorozás mellett, kiváló eszköz egy Google Ads audit készítésére is. Teljes, megbízható és személyre szabott PPC Auditot kínál a Google Ads kampányokhoz minden héten.
A TrueClicks pontszámok betekintést és ajánlásokat tartalmaznak a PPC stratégia erősítésére, illetve kapunk egy visszajelzést a fiók minőségére vonatkozóan is.
Értékes időt és pénzt spórolhatunk az Audit használatával. Törekedjünk mindig, a minél magasabb pontszámra. A minimum 80%-os pontszám elérése javasolt, ezért is érdemes minél inkább testreszabni a beállításokat, hogy valóban a lényeges paramétereket vegye csak figyelembe a rendszer.
Ez a pontszám hasonló a Google Ads-ben található Optimalizálási pontszámra, ahol is a rendszer pontozza a fiók teljesítményét.
Most hogy átnéztük a TrueClicks fontosabb eszközeit, vessünk egy pillantást a Googleben elérhető optimalizálási pontszámra, amely tökéletesen kiegészíti a TrueClicks használatát.
Az optimalizálási pontszám
A legtöbb hirdető már biztosan találkozott a Google Ads fiókban lévő optimalizálási pontszámmal, ami a Javaslatok szekcióban érhető el.
Az optimalizálási pontszám olyan becsült érték, amely azt mutatja meg, hogy a Google Ads-fiók mennyire nyújt jó teljesítményt az adott beállításokkal. A pontszámok 0–100% lehet, ahol a 100% azt jelenti, hogy a fiók a lehető legjobb teljesítményt nyújtja.
A pontszám mellett egy lista is megjelenik javaslatokkal, amelyek segítséget nyújthatnak az egyes kampányok optimalizálásához. Mindegyik javaslat mellett megjelenik, hogy mekkora hatása van az optimalizálási pontszámra (százalékban) a javaslat alkalmazása.
Hogyan számolja ki a Google Ads az optimalizálási pontszámot?
Az optimalizálási pontszámot valós időben számítja ki a rendszer a fiók és a kampány statisztikái, beállításai és állapota, a rendelkezésre álló javaslatok releváns hatása, valamint a javaslati előzmények alapján. A javaslatok alkalmazása vagy elvetése módosítja a fiók optimalizálási pontszámát.
Az optimalizálási pontszám és a rendelkezésre álló javaslatok számos tényező alapján változhatnak, a beállításoktól kezdve a hirdetések ökoszisztémájának trendjéig. A változások bekövetkezésekor eltérő pontszám és új javaslatok jelenhetnek meg.
Mire fókuszáljunk?
Az optimalizálási pontszám és a javaslatok az üzleti célokra koncentrálnak, például a konverziók számának vagy értékének maximalizálására. A javaslatok az egyedi kampányadatokra és a Google előrejelzési modelljeire vannak szabva, és egy adott fióknál vagy kampánynál csak akkor létezik egy adott javaslat, ha az elérni kívánt üzleti célt szolgálja.
Az optimalizálási pontszám meg tudja határozni a kampány célját az ajánlattételi stratégia segítségével. Ha a kampány az optimális, teljesen automatizált intelligens ajánlattételi stratégiát alkalmazza, akkor a cél nyíltan ki van fejezve. Ha a kampány nem ilyen stratégiát alkalmaz, akkor a céljára a rendszer a javasolt intelligens ajánlattételi stratégiából következtet, amely a fiók és a kampány adatain alapul.
A Javaslatok segítségével többet hozhatunk ki a költségkeretből az ajánlattétel, a kulcsszavak és a hirdetések pontosításával, ez pedig fokozhatja a kampányok összteljesítményét és hatékonyságát. Ha úgy találjuk, hogy egy javaslat nem releváns a hirdetési kampányra nézve, elvethetjük a javaslatot.
TrueClicks vs Optimalizálási pontszám használata
Most már láthatjuk, hogy mindkét eszköz nagyon hasznos tud lenni, amikor is az a célunk, hogy egy minőségi Google Ad fiókot futtasunk.
A TrueClicks és az Optimalizálási pontszám is arra törekszik, hogy megkönnyítse a munkánkat és értékes javaslatokkal szolgáljon, illetve biztosítsa a minőségi kampány kezelést és olyan hibák kiküszöbölését, amelybe a legprecízebb kampány menedzser is bele tud futni időközönként. Túl a rendszeres elemzésen és optimalizáláson, feltárják azokat a pontokat is, ahol javítani tudunk a teljesítményen.
Házon belül nekünk nagyon pozitív tapasztalataink vannak a TrueClicksel kapcsolatban, így mindenkinek csak ajánlani tudjuk, akik gondolkoznak a PPC automatizmusok bevezetésén.