Az Eléréstervező a Google Ads egyik kampánytervezési eszköze, amellyel pontosan meg lehet tervezni az elérésalapú videókampányokat a YouTube-on és a videópartnerek webhelyein és alkalmazásaiban.
Az Eléréstervező a Google Unique Reach módszerén alapul, amelyet harmadik felek hitelesítenek, és összhangban van a tényleges eléréssel és a jelentett ajánlatokkal. Az Eléréstervező hetente frissül, így mindig a legújabb adatokat használja.
Most pedig lássuk, hogyan működik az eléréstervező!
Első lépésnél ki tudjuk választani, hogy melyik csatornára készítjük a tervet!
A csatorna kiválasztása után, pedig lehetőségünk van megadni különböző szűrőket, mint pl:
Hely, Demográfia adatok, Közönségek, Dátumok.
A hely beállításoknál adjuk meg Magyarországot, a demográfia adatoknál pedig vagy az összes személyt válasszuk, vagy pedig szegmentáljuk életkor és nem szerint az elérést.
A közönségek szekciónál lehetőségünk van megadni a Google Ads-ben is használt célzási lehetőségeket, mint pl: piacon belüli és élethelyzethez kapcsolódó célzások, érdeklődés, illetve egyéni közönségek beállítását.
A dátumtartományban pedig beállíthatjuk, hogy melyik időszakra szeretnénk a becslést lekérni.
Az utolsó beállítási lehetőség pedig a hirdetésbeállítások, ahol lehetőségünk van megadni a hirdetéstípusokat és költségvetési felosztást.
A költségkeret beállítás után, négy féle kreatívból tudunk választani, mégpedig a: 6 másodperc, 15/20 másodperces átugorható, 15/20 másodperces nem átugorható és a > 30 másodperc.
A beállítások után pedig láthatjuk az előrejelzést
A médiaterv előrejelzése a közönség, a hirdetési beállítások, a hirdetésformátumok, a költségkeret és az árazási modellek figyelembe vételével becsüli meg a jövőbeni teljesítményt, ami alább látható.
Ezzel azt is gondolhatnánk, hogy készen vagyunk, azonban még vannak további beállítások is, amikkel tovább tudjuk finomítani az elérést.
Személyre szabhatjuk a hirdetések megjelenítésének időtartamát, a gyakoriságkorlátot, valamint azokat az eszközöket és hálózatokat, ahol megjelennek.
Korlátozhatjuk, hogy egy felhasználó hányszor láthatja a hirdetést: sorelemenként, naponta, havonta vagy egyáltalán nem.
A jobb oldalon található oszlopban lehetőségünk van korrigálni a meglévő előrejelzést, költségkeret, elérés és TRP-k alapján is.
Mi a TRP?
A TRP egy célértékelési pont, más néven célzott bruttó értékelési pont (GRP). A TRP kiszámítása úgy történik, hogy a célzott elérés százalékos értékét megszorozzuk az átlagos gyakorisággal. Ha például a médiaterv 1-es gyakoriság mellett a célközönség 10%-át éri el, akkor a TRP értéke 10. Ennek kiszámítása a GRP-től eltérő módon történik, mivel a célközönsége tagjain alapul, nem pedig az adott földrajzi helyen lévő összes személyen.
Tekintsük át a demográfia és eszközbecslést is
Az elérésen túl, lehetőségünk van a demográfiai adatok elemzésére is.
Az alábbi ábrán látható, hogy korosztályok és nemek szerint milyen a felosztás.
Az eszközök becslés megjósolja, hogy melyik eszközökön jelenik meg a legnagyobb számban a hirdetésünk.
Az eléréstervező folyamatos frissítéseken megy keresztül és a az elmúlt hónapokban is többször megváltozott.
A következő hónapok frissítéseiben reméljük feltűnnek majd az adaptív hirdetések és a szöveges hirdetések is, amely egy remek újítás lenne az eléréstervezőben.