Az okostelefonok és számítógépek fénykorában a „Google-keresés” és Facebook használat annyira gyakori, hogy hozzátartozik a napi rutinhoz. Hogy melyik a legjobb döntés a vállalkozásod számára? Vegyük sorra Melyik platform mire való, mekkora kerettel ajánlott elindulni. Mikor, mibe érdemes befektetni.
Mi az Online vizuális hirdetés?
Az online vizuális hirdetések képes vagy videós banner hirdetésekből állnak.
Vizuális megjelenéssel hatékonyabban érhetjük el a felhasználókat és keresési hirdetésekkel együtt alkalmazva javíthatjuk a vállalkozásunk teljesítményét.
Habár ezek a hirdetés típusok nem konvertálnak olyan jól, mint a szöveges hirdetések, alacsony CPC (-kattintásonkénti költség) mellett magas a megjelenési arányuk, éppen ezért kiválóan alkalmazhatóak márka-építésre.
Az online hirdetés segít:
- fokozni a márka ismertséget,
- információt terjeszteni,
- ösztönzi a vásárlókat,
- emlékeztetőül szolgálhat az érdeklődőknek.
Google Display Hálózat VS Google keresési hirdetés?
A Google Display Hálózat a világ legnagyobb vizuális hirdetési hálózata, amellyel banner hirdetéseket helyezhetünk el a Google tulajdonában álló felületein: YouTube, Blogger, Gmail és a Google partner webhelyein. Szemben a Google keresési (szöveges) hirdetésekkel, melyek a Google keresési eredményei között jelennek meg az organikus keresési eredmények mellett.
A Google keresési hirdetéseiben a kampányok nagyon célzottak lehetnek, mivel kulcsszó alapúak. Beállíthatjuk és megtervezhetjük hogyan és mikor szeretnénk megjeleníteni a hirdetésünket. Például dönthetünk úgy, hogy a hirdetéseket csak bizonyos eszközökön, vagy csak egy adott régióban élő emberek, adott időpontban jelenítünk meg.
A Google vizuális hirdetései lehetővé teszik, hogy vonzóbb tartalmakat hozzunk létre, növeljük a márkánk ismertségét, és kiterjesszük elérhetőségünket olyan potenciális ügyfelekre, akikkel általában nem lépünk kapcsolatba. A Display Hálózat oldalain lévő felhasználók információt böngésznek, nem pedig kulcsszavak alapján keresnek.
Google Display Hálózat előnyei
A Google Display Hálózat a célzási és a hirdetési formátumok széles skálája mellett, segít az új ügyfelek elérésében és a vállalkozásunk elérhetőségeinek kiterjesztésében valamint a remarketingben, amely növeli a konverziókat és növeli a márka ismertségét.
A legfőbb előnyök:
- Alacsony (általában 30%-kal kisebb) kattintási költséggel rendelkeznek, mint a keresési hirdetések.
- Kiemelkedő eredményeket érhetünk el remarketing téren. Azokat a felhasználókat is megcélozhatjuk, akik még nem köteleződtek el, de továbbra is látni fogják a termékeinket, szolgáltatásainkat. Igy mindig a szemük előtt lesz a márkánk, amikorra már készen állnak a vásárlásra.
- A vizuális hirdetések konverziós mutatójának vizsgálatával ( felhasználói útvonal) láthatjuk, hogy miként járulnak hozzá az összes csatornánk konverzióinak növeléséhez, még akkor is, ha egy adott felhasználó valójában nem kattintott a vizuális hirdetésre.
Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy igazán kiemelkedő vizuális hirdetéshez szükség van egységes koncepcióra, márka-iránymutatásra, tervezésre, akár grafikus segítségére is. Ahhoz, hogy igazán emlékezetes hirdetést hozzunk létre, ami megragadja a közönség figyelmét minden esetben nagyobb energia befektetést igényel, mint egy szöveges keresési hirdetés megírása.
Facebook hirdetés és előnyei
A Facebook olyan közösségi hálózat, ahol az oldalra látogató emberek nem terméket vagy szolgáltatást keresnek, hanem kapcsolatba szeretnének lépni a barátaikkal, rokonaikkal és beszélgetni szeretnének vagy a kedvenc csoportjukban képeket, videókat megosztani…stb. Azt gondoljuk, a Facebook főbb funkcióit mindenki ismeri.
Éppen ezért a vásárlási szándék a Facebookon nem annyira magas, mint a Google Ads-ben, de ez nem azt jelenti, hogy pazarlás lenne a hirdetésekre költött pénz. A Facebooknak több, mint 2,5 milliárd aktív felhasználója van havonta és a platformon szinten bármilyen célpiac megtalálható. A Facebook hirdetések lehetővé teszik, hogy szöveges és képes hirdetéseket helyezzünk el a Facebook közösségi média platformján. Vagyis, hogy bizonyos paraméterek alapján célozzuk meg közönségüket többek között a felhasználók képzettsége, munkahelye, kedvelt hirdetései, demográfiai és földrajzi helyszín alapján.
Kiterjeszhetjük befolyásunkat azon Facebok felhasználókra, akik még nem voltak rajongók, vagy korábban már kapcsolatba léptek a márkával valamilyen módon.
Hogyan kezeli a Facebook a hirdetési költségvetésünket?
Egyes licitálási stratégiákhoz költség-, licitösszeg- vagy megtérülés szabályozás beállítása szükséges.
Lássuk, mit is jelentenek ezek:
- Költség: Az a kívánt CPA-maximum, amely segít megszabni a neked fontos eredmények költségét. Az általunk beállított napi költségkeretet a rendszer megpróbálja elérni úgy, hogy az eredmény a legoptimálisabb legyen. Ugyanakkor lehetnek olyan napok, amikor jobb lehetőségek merülnek fel az ilyen eredmények elérésére, mint más időszakokban. Ezeken a napokon a napi költségkeretet 25%-kal meghaladhatja a ráfordítás, de a beállított havi költségkeretet nem lépi túl.
- Licitösszeg: Az a maximális összeg, amelyet az egyes licit folyamatok során használhatunk. A licitösszeg-szabályozás nem kapcsolódik közvetlenül a költségekhez. Ha licitösszeg-szabályozást állítasz be, jobban kézben tarthatod az optimalizálási eseményenkénti költségeket – de ha túl alacsonyan határozod meg a licitplafont, kevesebb lehet a megjelenés.
- Megtérülés Szabályozás (ROAS): A legmagasabb érték használata arra utasítja a rendszerünket, hogy próbálja meg a teljes költségkeretet elkölteni a hirdetéssorozat ütemezésének végére úgy, hogy maximálja a vásárlásokból kinyert értéket. Próbáljuk elérni a legmagasabb vásárlási értéket, a hirdetési ráfordítás megtérülését pedig tartsuk a megadott összeg felett.
Hogyan kezeli a Google a hirdetési költségkeretünket?
A Display Hálózaton történő hirdetések esetén főként CPC és CPM alapon fizetünk, de CPV ( megtekintésenkénti költség-) vagy CPA (-megszerzésenkénti költség ) alapon is fizethetünk. Napi költségvetéseket is beállíthatunk, amelyeket szükség esetén módosítani lehet.
Google Display hirdetési lehetőségei
A Google Display Hálózat segítségével kiterjeszthetjük a vállalkozásunk hirdetési körét olyan potenciális ügyfelekre, akik általában nem keresik fel a webhelyünket, éppen ezért olyan hatásos, ha szem előtt van a vizuális hirdetésünk nagyobb eséllyel választják az érdeklődök azt a márkát, amit már láttak vagy amiről már olvastak.
Google Display Hálózat az internethasználók 90% -át eléri, havonta 180 milliárd hirdetésmegjelenítést hozva (-mint pl: YouTube, a Blogger, a Gmail és 2 millió más partner webhelye). A Google Display segítségével elhelyezhetőek hirdetéseink más webhelyeken, amelyek relevánsak az általunk értékesített szegmensben.
Google Discovery hirdetési formátum
A keresési kampányok galéria hirdetései nem voltak népszerűek, így idén nyáron fokozatosan kivezetésre került és helyette 2020. Május óta elérhető a Discovery képes hirdetési formátum melynek célja a felhasználói élmény növelése.
Olyan vizuális hirdetési formátum, amely a Google hírcsatornájában (a Google alkalmazás kezdőlapján vagy a Google.com kezdőlapján jelenik meg a mobilon), a YouTube hírcsatornájában és a Gmailben is megjelenik.
A Discovery hirdetési típus azon vállalkozásoknak lesz előnyös, akik a képes közösségi oldalakat részesítették előnyben. Ezzel a hirdetési formátummal, akár 2,9 milliárd felhasználót tudunk megcélozni. Közvetlenül a célközönség adataira és nem a keresési szokásaira tudunk célozni, ezért roppant hatásos hirdetési formátum.
GDN, Google Display Network hirdetési formátum
“Az egyik leghatékonyabb és egyben legrugalmasabb megoldás a Google Display hálózatának (GDN, Google Display Network) a használata. A GDN minden országban több 1000 weboldalon tudja megjeleníteni hirdetésünket képes és szöveges formában. Segítségével akár néhány nap alatt megtervezhetünk és elindíthatunk banner kampányokat a leglátogatottabb hazai portálokon.” https://www.klikkmania.hu/display-hirdetes/
Facebook hirdetési lehetőségei
Hirdethetünk mobil, asztali, Instagram, Facebook messenger segítségével. A Facebook lehetővé teszi a jobb oldalsávban történő hirdetést, mobil hírcsatornákat és videó hirdetéseket is használ. A felhasználók meglátogathatják a vállalkozás Facebook-oldalát és kedvelhetik azt, részt vehetnek nyereményjátékokon, írhatnak a “falukra” vagyis egy közösség tagjai lehetnek. Ezáltal a márkánkhoz is közelebb érezhetik magukat.
Miért van a Google Display Hálózatának közel háromszoros bevétele a Facebookkal szemben?
A Facebook hirdetései több oldalmegtekintést eredményeznek, de kevésbé érhetők el az interneten keresztül, mint a Google Display Hálózat hirdetései, mivel azok csak a Facebookon léteznek.
Azonban Facebook-felhasználók adatai rendkívül értékesek, és bár a Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan csoportokat célozzanak meg, amelyek jobb átkattintási arányokat (CTR) eredményeznek ez nem változtatja meg azt a tényt, hogy a Facebookot elsősorban társadalmi, szórakoztató célra használják, ezért a hirdetéseket nagyrészt figyelmen kívül hagyják a felhasználók.
TOP 4 hirdetési felület átlagos átkattintási aránya (CTR)
- Szalaghirdetések: Az Egyesült Államokban a vizuális hirdetés átlag CTR- je mindössze 0,01% – ez azt jelenti, hogy a hirdetésre minden 1000 megjelenítésnél egyszer kattintanak. Ez vonatkozik az Egyesült Államok bármely webhelyén található átlagos szalaghirdetésre.
- Facebook hirdetések: Ugyan a Facebook maga nem teszi közzé az átlagos átkattintási arányt, egy független kutatás ( Webtrends ) több mint 11.000 Facebook kampányból határozta meg, hogy az átlagos CTR Facebook hirdetéseknél 2010-ben 0,051%-ot tett ki.
- Google Display hirdetések: Az átlagos CTR a Google Display Hálózaton 0,4% ez majdnem tízszer olyan magas, mint egy Facebook hirdetés.
- Google kereső hirdetések: A Google keresés átlagos CTR-je a hirdetési pozíciótól függ, de akár 30% is lehet. A Google keresési hirdetések átlagos CTR-je körülbelül 2–3%, majdnem tízszeresére növekszik, mint a Google Display Hálózat, és majdnem százszor magasabb, mint a Facebook hirdetései.
Habár nagyon különböző platformokról beszélünk, mind a Google, mind a Facebook hirdetések kivételes lehetőséget nyújtanak márkaépítéshez és értékesítéshez egyaránt. Hozzájárulhat az üzletünk növekedéséhez és jobb eredmények eléréséhez.
A hirdetések megfelelő keverése elősegítheti, hogy a marketing költségvetésünk korlátain belül több potenciális ügyfelet érjünk el. Tartsuk szem előtt, hogy mit akarunk kihozni a vállalkozásunkból és mekkora költségkerettel rendelkezünk és annak megfelelően válasszuk ki a hirdetési platformot.
A cikk az alábbi források alapján készült:
https://www.wordstream.com/articles/facebook-vs-google-display-network
https://adespresso.com/blog/facebook-ads-vs-google-ads/
https://www.hatchbuck.com/blog/search-vs-display-ad-campaigns/