Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Üzleti célok elérése – Facebook vagy Google Display Hálózat segítségével

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2020.09.15.

Az okostelefonok és számítógépek fénykorában a „Google-keresés” és Facebook használat annyira gyakori, hogy hozzátartozik a napi rutinhoz. Hogy melyik a legjobb döntés a  vállalkozásod számára? Vegyük sorra Melyik platform mire való, mekkora kerettel ajánlott elindulni. Mikor, mibe érdemes befektetni.

02- Üzleti cél elérése- facebook-vs-google 1.kép

Mi az Online vizuális hirdetés?

Az online vizuális hirdetések képes vagy videós banner hirdetésekből állnak.

Vizuális megjelenéssel hatékonyabban érhetjük el a felhasználókat és keresési hirdetésekkel együtt alkalmazva javíthatjuk a vállalkozásunk teljesítményét. 

Habár ezek a hirdetés típusok nem konvertálnak olyan jól, mint a szöveges hirdetések, alacsony CPC (-kattintásonkénti költség) mellett magas a megjelenési arányuk, éppen ezért kiválóan alkalmazhatóak márka-építésre.

Az online hirdetés segít:

  • fokozni a márka ismertséget,
  • információt terjeszteni,
  • ösztönzi a vásárlókat,
  • emlékeztetőül szolgálhat az érdeklődőknek.

Google Display Hálózat VS Google keresési hirdetés?

A Google Display Hálózat a világ legnagyobb vizuális hirdetési hálózata, amellyel banner hirdetéseket helyezhetünk el a Google tulajdonában álló felületein: YouTube, Blogger, Gmail és a Google partner webhelyein. Szemben a Google keresési (szöveges)  hirdetésekkel, melyek a Google keresési eredményei között jelennek meg az organikus keresési eredmények mellett.  

A Google keresési hirdetéseiben a kampányok nagyon célzottak lehetnek, mivel kulcsszó alapúak. Beállíthatjuk és megtervezhetjük  hogyan és mikor szeretnénk megjeleníteni a hirdetésünket. Például dönthetünk úgy, hogy a hirdetéseket csak bizonyos eszközökön, vagy csak egy adott régióban élő emberek, adott időpontban jelenítünk meg.  

A Google vizuális hirdetései lehetővé teszik, hogy vonzóbb tartalmakat hozzunk létre, növeljük a márkánk ismertségét, és kiterjesszük elérhetőségünket olyan potenciális ügyfelekre, akikkel általában nem lépünk kapcsolatba. A Display Hálózat oldalain lévő felhasználók információt böngésznek, nem pedig kulcsszavak alapján keresnek. 

Google Display Hálózat előnyei

02-Üzleti cél elérése-Google-Display- 02. kép

A Google Display Hálózat a célzási és a hirdetési formátumok széles skálája mellett, segít az új ügyfelek elérésében és a vállalkozásunk elérhetőségeinek kiterjesztésében valamint a remarketingben, amely növeli a konverziókat és növeli a márka ismertségét.

A legfőbb előnyök:

  • Alacsony (általában 30%-kal kisebb) kattintási költséggel rendelkeznek, mint a keresési hirdetések. 
  • Kiemelkedő eredményeket érhetünk el remarketing téren. Azokat a felhasználókat is megcélozhatjuk, akik még nem köteleződtek el, de továbbra is látni fogják a termékeinket, szolgáltatásainkat. Igy mindig a szemük előtt lesz a márkánk, amikorra már készen állnak a vásárlásra.
  •  A vizuális hirdetések konverziós mutatójának vizsgálatával ( felhasználói útvonal)  láthatjuk, hogy miként járulnak hozzá az összes csatornánk konverzióinak növeléséhez, még akkor is, ha egy adott  felhasználó valójában nem kattintott a vizuális hirdetésre.

Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy igazán kiemelkedő vizuális hirdetéshez szükség van egységes koncepcióra, márka-iránymutatásra, tervezésre, akár grafikus segítségére is. Ahhoz, hogy igazán emlékezetes hirdetést hozzunk létre, ami megragadja a közönség figyelmét minden esetben nagyobb energia befektetést igényel, mint egy szöveges keresési hirdetés megírása.

Facebook hirdetés és előnyei

A Facebook olyan közösségi hálózat, ahol az oldalra látogató emberek nem terméket vagy szolgáltatást keresnek, hanem kapcsolatba szeretnének lépni a barátaikkal, rokonaikkal és beszélgetni szeretnének vagy a kedvenc csoportjukban képeket, videókat megosztani…stb. Azt gondoljuk, a Facebook főbb funkcióit mindenki ismeri.

Éppen ezért a vásárlási szándék a Facebookon nem annyira magas, mint a Google Ads-ben, de ez nem azt jelenti, hogy pazarlás lenne a hirdetésekre költött pénz. A Facebooknak több, mint 2,5 milliárd aktív felhasználója van havonta és a platformon szinten bármilyen célpiac megtalálható. A Facebook hirdetések lehetővé teszik, hogy szöveges és képes hirdetéseket helyezzünk el a Facebook közösségi média platformján. Vagyis, hogy bizonyos paraméterek alapján célozzuk meg közönségüket többek között a felhasználók képzettsége, munkahelye, kedvelt hirdetései, demográfiai és földrajzi helyszín alapján. 

Kiterjeszhetjük befolyásunkat azon Facebok felhasználókra, akik még nem voltak rajongók, vagy korábban már kapcsolatba léptek a márkával valamilyen módon.

Hogyan kezeli a Facebook a hirdetési költségvetésünket?

Egyes licitálási stratégiákhoz költség-, licitösszeg- vagy megtérülés szabályozás beállítása szükséges.

Lássuk, mit is jelentenek ezek:

  • Költség: Az a kívánt CPA-maximum, amely segít megszabni a neked fontos eredmények költségét. Az általunk beállított napi költségkeretet a rendszer megpróbálja elérni úgy, hogy az eredmény a legoptimálisabb legyen. Ugyanakkor lehetnek olyan napok, amikor jobb lehetőségek merülnek fel az ilyen eredmények elérésére, mint más időszakokban. Ezeken a napokon a napi költségkeretet 25%-kal meghaladhatja a ráfordítás, de a beállított havi költségkeretet nem lépi túl.
  • Licitösszeg: Az a maximális összeg, amelyet az egyes licit folyamatok során használhatunk. A licitösszeg-szabályozás nem kapcsolódik közvetlenül a költségekhez. Ha licitösszeg-szabályozást állítasz be, jobban kézben tarthatod az optimalizálási eseményenkénti költségeket – de ha túl alacsonyan határozod meg a licitplafont, kevesebb lehet a megjelenés.
  • Megtérülés Szabályozás (ROAS): A legmagasabb érték használata arra utasítja a rendszerünket, hogy próbálja meg a teljes költségkeretet elkölteni a hirdetéssorozat ütemezésének végére úgy, hogy maximálja a vásárlásokból kinyert értéket. Próbáljuk elérni a legmagasabb vásárlási értéket, a hirdetési ráfordítás megtérülését pedig tartsuk a megadott összeg felett.

Hogyan kezeli a Google a hirdetési költségkeretünket?

A Display Hálózaton történő hirdetések esetén főként CPC és CPM alapon fizetünk, de CPV ( megtekintésenkénti költség-) vagy CPA (-megszerzésenkénti költség ) alapon is fizethetünk. Napi költségvetéseket is beállíthatunk, amelyeket szükség esetén módosítani lehet.

Google Display hirdetési lehetőségei

A Google Display Hálózat segítségével kiterjeszthetjük a vállalkozásunk hirdetési körét olyan potenciális ügyfelekre, akik általában nem keresik fel a webhelyünket, éppen ezért olyan hatásos, ha szem előtt van a vizuális hirdetésünk nagyobb eséllyel választják az érdeklődök azt a márkát, amit már láttak vagy amiről már olvastak.

Google Display Hálózat az internethasználók 90% -át eléri, havonta 180 milliárd hirdetésmegjelenítést hozva (-mint pl: YouTube, a Blogger, a Gmail és 2 millió más partner webhelye). A Google Display segítségével elhelyezhetőek hirdetéseink más webhelyeken, amelyek relevánsak az általunk értékesített szegmensben.

Google Discovery hirdetési formátum

A keresési kampányok galéria hirdetései nem voltak népszerűek, így idén nyáron fokozatosan kivezetésre került és helyette 2020. Május óta elérhető a Discovery képes hirdetési formátum melynek célja a felhasználói élmény növelése. 

Olyan vizuális hirdetési formátum, amely a Google hírcsatornájában (a Google alkalmazás kezdőlapján vagy a Google.com kezdőlapján jelenik meg a mobilon), a YouTube hírcsatornájában és a Gmailben is megjelenik.

A Discovery hirdetési típus azon vállalkozásoknak lesz előnyös, akik a képes közösségi oldalakat részesítették előnyben. Ezzel a hirdetési formátummal, akár 2,9 milliárd felhasználót tudunk megcélozni. Közvetlenül a célközönség adataira és nem a keresési szokásaira tudunk célozni, ezért roppant hatásos hirdetési formátum.

GDN, Google Display Network hirdetési formátum

“Az egyik leghatékonyabb és egyben legrugalmasabb megoldás a Google Display hálózatának (GDN, Google Display Network) a használata. A GDN minden országban több 1000 weboldalon tudja megjeleníteni hirdetésünket képes és szöveges formában. Segítségével akár néhány nap alatt megtervezhetünk és elindíthatunk banner kampányokat a leglátogatottabb hazai portálokon.” https://www.klikkmania.hu/display-hirdetes/

Facebook hirdetési lehetőségei

02 - Üzleti cél elérése- facebook- 03-as kép

Hirdethetünk mobil, asztali, Instagram, Facebook messenger segítségével. A Facebook lehetővé teszi a jobb oldalsávban történő hirdetést, mobil hírcsatornákat és videó hirdetéseket is használ. A felhasználók meglátogathatják a vállalkozás Facebook-oldalát és kedvelhetik azt, részt vehetnek nyereményjátékokon, írhatnak a “falukra”  vagyis egy közösség tagjai lehetnek. Ezáltal a márkánkhoz is közelebb érezhetik magukat.

Miért van a Google Display Hálózatának közel háromszoros bevétele a Facebookkal szemben?

A Facebook hirdetései több oldalmegtekintést eredményeznek, de kevésbé érhetők el az interneten keresztül, mint a Google Display Hálózat hirdetései, mivel azok csak a Facebookon léteznek. 

Azonban Facebook-felhasználók adatai rendkívül értékesek, és bár a Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan csoportokat célozzanak meg, amelyek jobb átkattintási arányokat (CTR) eredményeznek ez nem változtatja meg azt a tényt, hogy a Facebookot elsősorban társadalmi, szórakoztató célra használják, ezért a hirdetéseket nagyrészt figyelmen kívül hagyják a felhasználók.

TOP 4 hirdetési felület átlagos átkattintási aránya (CTR)

  • Szalaghirdetések: Az Egyesült Államokban a vizuális hirdetés átlag CTR- je mindössze 0,01% – ez azt jelenti, hogy a hirdetésre minden 1000 megjelenítésnél egyszer kattintanak. Ez vonatkozik az Egyesült Államok bármely webhelyén található átlagos szalaghirdetésre.
  • Facebook hirdetések: Ugyan a Facebook maga nem teszi közzé az átlagos átkattintási arányt, egy független kutatás ( Webtrends ) több mint 11.000 Facebook kampányból határozta meg, hogy az átlagos CTR Facebook hirdetéseknél 2010-ben 0,051%-ot tett ki.
  • Google Display hirdetések: Az átlagos CTR a Google Display Hálózaton 0,4% ez majdnem tízszer olyan magas, mint egy Facebook hirdetés.
  • Google kereső hirdetések: A Google keresés átlagos CTR-je a hirdetési pozíciótól függ, de akár 30% is lehet. A Google keresési hirdetések átlagos CTR-je körülbelül 2–3%, majdnem tízszeresére növekszik, mint a Google Display Hálózat, és majdnem százszor magasabb, mint a Facebook hirdetései.

Habár nagyon különböző platformokról beszélünk, mind a Google, mind a Facebook hirdetések kivételes lehetőséget nyújtanak márkaépítéshez és értékesítéshez egyaránt.  Hozzájárulhat az üzletünk növekedéséhez és jobb eredmények eléréséhez. 

A hirdetések megfelelő keverése elősegítheti, hogy a marketing költségvetésünk korlátain belül több potenciális ügyfelet érjünk el. Tartsuk szem előtt, hogy mit akarunk kihozni a vállalkozásunkból és mekkora költségkerettel rendelkezünk és annak megfelelően válasszuk ki a hirdetési platformot. 

 

A cikk az alábbi források alapján készült:

https://www.wordstream.com/articles/facebook-vs-google-display-network

https://adespresso.com/blog/facebook-ads-vs-google-ads/

https://www.hatchbuck.com/blog/search-vs-display-ad-campaigns/

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet