Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Adwords és Analytics összekapcsolása

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2012.01.20.

Az Analytics felülete folyamatosan változik, vagyis ha nem követjük rendszeresen, akkor könnyen lehet, hogy a következő bejelentkezésnél már egy teljesen új felhasználói felület fog minket fogadni. A következőkben azt szeretnénk bemutatni, hogy hogyan kapcsolhatjuk össze a Google Adwords fiókokat úgy, hogy az Analytics-ben is követhető legyen az Adwords kampányok teljesítménye.

Fontos, hogy csak úgy tudjuk összekapcsolni, ha ugyanazt a Google fiókot (account) használjuk az Adwords és az Analytics fiókok esetében is, továbbá szükséges, hogy adminisztrátori hozzáférésünk legyen ezen fiókokban!

Lépjünk be az Adwords fiókba, majd kattintsunk az „Eszközök és elemzés” menüre, majd válasszuk ki a Google Analytics menüpontot.
Ezek után megjelenik az Analytics fiókunk, ahol kiválaszthatjuk, hogy melyik fiókot szeretnénk hozzárendelni az Adwords-höz.

A régi Analytics esetében, ha egy Analytics profilt hozzárendeltünk már egy Adwords fiókhoz, akkor másik profilt már nem tudtunk más Adwords fiókhoz hozzárendelni. Ez akkor okozott problémát, amikor a profilok más-más weboldal teljesítményét mutatták. Ha az új Analytics-et használjuk, akkor több profilt is tudunk más-más Adwords fiókhoz rendelni.

Ha kiválasztottuk a kívánt Analytics fiókot, profilt, akkor az betöltődik a képernyőre. Ezek után kattintsunk a jobb felső sarokban található „fogaskerékre”.

Az itteni menük közül most egyikre sincs szükségünk, így kattintsunk a Minden fiók ›XYZ.hu › breadcrumb-ban, a fiók /weboldal nevére (példánkban XYZ.hu).

Ezek után kapunk egy újabb felületet, ahol az „Adatforrások” menüre majd a „Fiókok összekapcsolása” gombra kattintva ki tudjuk választani, hogy melyik profilt/profilokat szeretnénk hozzárendelni az Adwords fiókunkhoz és azt is kiválaszthatjuk, hogy automata vagy kézi címkézést használjon-e az Analytics.

Ezek után már csak pár kattintás van hátra és az Analytics-ben is látható lesz az Adwords eredménye.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet