Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google Analytics Brand és Non Brand forgalom szétválasztása

Tartalomjegyzék

Ildikó Besenyei
2014.08.21.

A fizetett hirdetések brand, valamint általános kulcsszavai általában nagyon eltérő módon teljesítenek, és a kielemzésük is egymástól függetlenül szokott történni. Hogy megkönnyítse e feladatot, a Google egy nagyon praktikus funkcióval bővítette az Analytics rendszerét. E funkció segítségével a rendszer automatikusan szegmentálja a brand, valamint a non brand fizetett keresési kifejezéseket különböző csatornákba, így nincs többé szükségünk a különböző szegmensekre vagy szűrőkre.

Az Analytics különböző tényezők (mint például az átkattintási arány, szöveg és domain neve) alapján dönti el, hogy mely szavak kapcsolatosak a márkával, és ezeket a Brand fizetett szavak csatornához társítja. A márkafüggetlen kulcsszavak pedig a Generikus fizetett hirdetések csatornába lesznek csoportosítva.

 

Google Analytics: Brand és Non Brand kifejezések szétválasztása
Márkakifejezések elérési útvonala

A beállítása nagyon egyszerű:

Egy új „Márkakifejezések kezelése” pont lett elhelyezve az Adminisztrálás/Csatornabeállítások fül alatt, amely a Brand Fizetett csatornák kulcsszólistájának menedzselését teszi lehetővé.

A hirdetők felülvizsgálhatják a Google által brandként azonosított kifejezéseket, amelyeket elfogadhatnak vagy pedig el is elutasíthatnak, valamint hozzáadhatják a brand szavak elírásait is. Azon hirdetők, akiknél már megfelelő számú forgalom gyűlt össze, a rendszerben már látni fogják ezt a csatornát.

Amennyiben még nem aktiválódott, úgy navigálj el a Márkakifejezések kezelése részhez, ahol létre tudod hozni mindkét csatornát.

Viszont arra figyelj, hogy 48 órába is beletelhet, amíg a változások a riportjaidban elérhetőek lesznek!

A két csatorna az Ügyfélszerzés/Csatornák részben lesz elérhető.

Ne feledd, ezek a csatornák minden fizetett hirdetésre vonatkoznak, tehát a Bing, valamint minden más CPC alapú hirdetések eredményeit is magába foglalják!

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet