Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google és a focis trendek

Tartalomjegyzék

Levente Asztalos
2014.07.08.

Korábban már írtunk arról, mekkora üzlet a Futball Világbajnokság az abban érdekelt cégek számára, és megvizsgáltuk azt is, hogy a nagy „reklámtortából” ez esetben mekkora szeletet hasít ki az online marketing.

focis_trendek_webanalitika_earth

A világ egyik legnagyobb sporteseménye ugyanis tökéletesen visszhangzik az online felületeken. Ha gól születik, pillanatokon belül az adott csapat szurkolói teleposztolják a közösségi oldalakat ennek hírével, az ellenkező oldalon ülők pedig nemtetszésüknek adnak hangot ugyanilyen módon.

Minden egyes hír és pletyka, ami a csapatokról, a játékosokról és az edzőkről napvilágot lát fénysebességgel járja be az internetet és vált ki azonnali interakciót az oldalakon. És ami a leginkább érdekes az az, hogy ugyanezen felületek teljesen elnémulnak (például egy tizenegyes rúgása előtt), ezzel is jelezve, hogy a szurkolók online jelenléte szinte együtt lélegzik tüdejükkel.

De mire keresnek a szurkolók és érdeklődők a világbajnokság időszaka alatt?

A Google természetesen nem hagy minket információ nélkül ez időszak alatt sem, és büszkén osztja meg a foci vb ideje alatt mért keresési trendeket. Mindez külön felületen, a következő oldalon érhető el: Google Trends

Ezen felületről íme néhány érdekesség (van bőven, érdemes böngészni), lássuk mire keres a világ és hogyan reagál az egyes eseményekre:

1. Mikor a legendás argentin edző, Alejandro Sabella majdnem hátraesett egy kihagyott gól után, Argentínából 50x annyian kerestek a nevére.

focis_trendek_webanalitika_sabella

2. Hollandiából kétszer annyi keresés van a vb ideje alatt a „Hup Holland Hup” című futball dalra, mint a holland himnuszra.

focis_trendek_webanalitika_hup

3. Miután Columbia bejutott a negyeddöntőbe, állampolgárai kétszer annyit keresnek a csapat győzelmi táncára, mint korábban.

focis_trendek_webanalitika_columbia

4. Miután Belgium Kevin De Bruyne góljával megverte az Egyesült Államok csapatát 2-1-re, 44x többen kerestek Harry Herceg nevére, akire nagyon hasonlít a focista.

focis_trendek_webanalitika_harry

5. Mikor Costa Rica csapata találkozott Görögország válogatottjával a bajnokság elején, 2,5x annyian kerestek a „Milyen nyelvet beszélnek Görögországban” kifejezésre.

focis_trendek_webanalitika_gorog

6. Miután Columbia továbbjutott a negyeddöntőkbe James Rodriguez lett a világ legkeresettebb focistája a világon (legkeresettebb ez esetben a leginkább keresettet jelent).

focis_trendek_webanalitika_james

 

További érdekességek: http://www.google.com/trends/worldcup#/en-us/

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet