A YouTube 360°-os videóit mostantól Trueview videóhirdetésként is felhasználhatjuk! A Google célja a hirdetési típus használatának az ösztönzése, illetve annak népszerűsítése.
A Trueview videóhirdetés egy régóta elérhető hirdetési formátum, mely a benne rejlő lehetőség ellenére továbbra is alacsony népszerűségnek örvend. Az okok között számtalan gondolatot felsorakoztathatunk, a leggyakoribbak félelmek az irreleváns felület, a felesleges kiadások és az időigényes munkálatok (bár ez utóbbival vitába lehet szállni).
A Google ennek ellenére nem adja fel és bevezették a 360°-os videóhirdetéseket, mellyel továbbra is azt szeretnék bizonyítani, hogy a YouTube-on való reklámozás nem csak ablakon kidobott pénz.
A viszonylag újdonságnak számító 360°-os videókat nemrégiben kezdte el támogatni a YouTube, melynek elsődleges célja a felhasználói élmény növelése. Segítségével könnyedén betekintést nyerhetünk egy lakás belsejébe, vagy élőszereplői lehetünk egy fesztivál történéseinek is.
A kurzormozgató nyilak segítségével vagy a videóba kattintva arra forgathatjuk a kamerát amerre csak akarjuk, így minden egyes lejátszás során egy teljesen új perspektívából szemlélhetjük az eseményeket.
Hogy ez mennyire fogja élénkíteni a Trueview hirdetések használatát, az egyelőre még kérdéses. Ne feledjük, hogy egy ilyen kamera beszerzése nem kevés pénzbe kerül, és a felvételt utána még szerkeszteni is kell. Átütő sikert valószínűleg ez sem fog hozni, de mindenképp értékelendő a hirdetési lehetőségek bővítése és fejlesztése.