Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

YouTube Red – Eljött a reklámmentes korszak!

Tartalomjegyzék

Levente Asztalos
2015.10.27.

Október 21-én a Youtube Red bejelentésétől volt hangos az internet, eljött ugyanis a reklámmentes videónézés korszaka a Google által tulajdonolt videómegosztó portál életében.

A hír ugyanakkor már ismerős lehetett sok felhasználó számára, hiszen a Youtube 2014. novemberében már tett hasonló bejelentést, de úgy látszik további egy évre volt szükségük a megfelelő szolgáltatások és az üzenet véglegesítésére, letisztázására. A végeredmény egy cseppet sem meglepő: gyakorlatilag ötvözték azokat az online streaming szolgáltatásokat, melyek már más felületeken beváltak és melyek iránt a felhasználók egyértelmű érdeklődést tanúsítanak mindennapi életük során.

A bejelentést az alábbi videóval támogatták meg:

https://www.youtube.com/watch?v=YL9RetC0ook

Mit is ígér a Youtube Red azoknak, akik mostantól hajlandóak fizetni:

Számukra elérhetővé válik a YouTube Music: Spotify, Apple Music és más hasonló zene streaming szolgáltatókhoz hasonlóan a Youtube is beszáll a tisztán zene alapú versenybe, és ezt is biztosítja előfizetői számára a videók elérésén túl. Adja magát természetesen, hogy a szolgáltatás a jövőben összeolvad a Google Play Music-kal, így ugyanazon előfizetői fiókon keresztül lehet majd használni ezeket.

  • Reklámmentes felületen megszakítások nélkül nézhetik a kedvenc videóikat, hallgathatják zenéiket: sem a felületen, sem a videók, zenék előtt/közben nem fognak fizetett reklámokkal találkozni a felhasználók.
  • Kedvenc tartalmaik offline is elérhetőek lesznek: mostantól az előfizetéssel rendelkező felhasználók egy gombnyomással le tudják tölteni eszközükre a kedvenc videóikat, zenéiket.
  • Előfizetéssel rendelkező fiók extra szolgáltatásai valamennyi eszközön elérhetővé válik, így könnyű eszközváltást és a háttérben működő kép/zene lejátszását is támogatják: egy előfizetéssel bármely eszközükön használni tudják a Youtube Red-et, nincs szükség több előfizetésre, illetve végre a háttérben is használhatóvá válik a felület.
  • Hozzáférhetnek exkluzív tartalmakhoz: YouTube-on meg fognak jelenni olyan tartalmak, amelyek kizárólag az előfizetéssel rendelkező felhasználók számára lesznek elérhetőek.

Ezek tehát a YouTube Red főbb szolgáltatásai az ingyenes változathoz képest, havi 9,99 dollárért (kb. 2 800 Ft). Természetesen havidíj nélkül is elérhető marad a felület, csak akkor maradnak a reklámok.

A szolgáltatás elindítását valószínűleg nagyban befolyásolta a reklámblokkolók rohamos terjedése is, és a főbb termékelőnyök mögé a YouTube egy nagyon fontos üzenetet “rejtett el”. A 2015. október 28-án (egyelőre természetesen csak az Egyesült Államokban) élesedő havidíjas rendszer elindításának a mondanivalója rendkívül egyszerű: fizess havidíjat és támogasd kedvenc alkotóidat!

A videómegtekintéseken túl elvileg a havidíjas bevételekből is részesülnek majd a zenék és a videók alkotói, így tovább tisztulhat a torrent oldalak által eléggé megtépázott online film- és zeneterjesztés. Persze azért ne legyünk naivak, nyilván a YouTube is igen komoly extra bevételekre számíthat majd az új rendszernek köszönhetően.

A Youtube Red azonban nem áll meg itt, ígéretük alapján további nagy bejelentések várhatóak 2016-ban, továbblépve a videóklippek és zenék világából a filmek és sorozatok felé…

És mi lesz a hirdetőkkel? Nos, ők egy percig se aggódjanak. Napi 4 milliárd megtekintett Youtube videó közül marad majd jócskán, ahova el tudják majd helyezni az üzeneteiket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet